Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
Århus gifted begavede mentiqa børnehave hilde children wisc skole privat
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
larslolk





Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn Empty
IndlægEmne: Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn   Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptyMan Maj 30, 2011 11:54 pm

Foredrag i Hvidovre, ved formand i HSP-foreningen Lars Lolk

Foredraget henvender sig til forældre, undervisere, pædagoger, psykologer og pædagogiske konsulenter såvel som behandlere fra sundhedssektoren.

Formålet er at skabe dialog om, hvordan man som forældre, underviser og pædagog kan skabe positive rammer for trivsel og udvikling i børns liv.

Lars Lolk beskriver lighedstegn mellem de nye børnetyper, opridser forskelle og giver bud på handlingsmuligheder med udgangspunkt i psykologi, pædagogik og biokemi.

Pris pr. deltager: 150 kr.
• medlemmer af HSP-foreningen betaler 100 kr. pr. deltager
• forældrepar betaler 100 kr. pr deltager

Foredraget afholdes Lerbjergvej 9, 2650 Hvidovre
• 5. minutters gang fra Åmarken S-tog station

Tilmelding og yderligere info på larslolk@gmail.com

Foredraget omtaler bl.a. sammenhængen mellem HSP og andre ‘fænomener’, såsom…

ADHD
ADD
Aspergers
Sanseintegrationsforstyrrelser
Underpræsterende unge, den ‘moderne’ narcissisme
Børn med særlige forudsætninger, ‘særlig begavelse’
Bodily Distress Syndrome

"Hvorfor bruges alle de diagnoser om de nye børnetyper, når der er så mange fællestræk?"

"Hvorfor agerer de nye børnetyper, som de gør?"

"Hvorfor er det en ‘trend’ at diagnosticere og medicinere uden at sætte pædagogisk og terapeutisk handling bag?"

"Hvordan skal og kan vi skabe rum, inklusion, frem for at udskille, ekskludere, alle børn, der ikke matcher forståelsen af et særdeles velfungerende barn?"
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn   Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptyTirs Maj 31, 2011 4:29 am


Uh, det kunne godt være, at jeg har lyst til at deltage. Hvornår er det?
Tilbage til toppen Go down
larslolk





Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn   Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptyTirs Maj 31, 2011 4:44 am

Jeg har helt glemt at poste dato... 9. juni kl. 18-20.
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn   Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptyTirs Maj 31, 2011 6:05 am


Så må du godt skrive mig på for 2 personer. cheers
Tilbage til toppen Go down
larslolk





Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn   Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptyTors Jun 02, 2011 9:37 pm

Der er plads til flere endnu, så meld jer til.

Jeg tager emnet 'børn med særlig begavelse' op på en café-aften gennem HSP-foreningen til efteråret. De første gange har andre emner oppe at vende. Hvis nogen af jer har lyst til at komme med 1 times beretning om jeres personlige oplevelser med jeres barn eller gerne børn, så skriv endelig til mig.
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn   Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptyFre Jun 10, 2011 9:05 am


Kære Lars.

Tak for et godt foredrag. Jeg må dog sige, at jeg var en lille anelse skuffet. Very Happy Jeg havde forventet at høre noget mere om sensitive versus intelligente. Men det kom mest til at handle om sensitive, og meget af det vidste jeg godt. Men jeg fik selvfølgelig også noget med, som jeg godt kan bruge.

Jeg fik dog ikke helt svar på det om selvværdet. Min datters lærer er nervøs for hendes selvværd skal lide et ordentlig knæk, når hun kommer i 1. klasse og der så kun er en lærer til at tage sig af en hel klasse. Men jeg synes jo, at nu har jeg brugt så mange år på at pakke hende ind i vat, at det så ikke gør noget, at hun mærker, at alting ikke kun drejer sig om hende. Er det forkert at tænke sådan, når hun er sensitiv? Bør jeg være mindre hård? Jeg gør jo det, at jeg møder hende, når hun kommer op i det røde felt, så taler jeg stille og rolig til hende, og får hende på den måde ned. Men jeg kan bare ikke se, hvad det skal gøre godt for, at beskytte hende for nederlag hele tiden. Læreren snakker mellem linierne, at vi måske får brug for en støttelærer, men det kan vel ikke hjælpe på særlige sensitive børn, da det jo er en del af dem, at være sådan!?

Jeg kunne godt tænke mig, hvis du kunne lave et foredrag som kun fokuserede på sensitiv versus særlig forudsætninger. Det er der mine børn ligger - og jeg er stadig i tvivl med min datter om hvorvidt hun "bare" er særlig sensitiv eller om hun også har særlige forudsætninger. Det gør sig ikke rigtig gældende i det faglige pt. Jeg ved faktisk ikke helt, hvad hun er god til. Måske lidt i det kreative.
Tilbage til toppen Go down
larslolk





Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn   Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn EmptyFre Jun 10, 2011 6:27 pm

Kære Nette

Det blev et meget bredt emne, og der var mange ender, som skulle forbindes. Det var en svær opgave, og du har nok ret i, at der er behov for en opdeling. Jeg vil hjertens gerne lave et arrangement om højt begavede børn, men jeg har ikke samme kontakt til disse forældre, som jeg har til de sensitive børns forældre. Det vil være sværere for mig at skabe opmærksomhed om arrangementet.

Men 1000 tak fordi du deltog.

Kh. Lars
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn   Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Foredrag om de nye børnetyper, de sensitive børn
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Artikler, Kendetegn og Testning :: Kursus og foredrag-
Gå til: