Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Her er lidt nyt fra os... EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Her er lidt nyt fra os... EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Her er lidt nyt fra os... EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Her er lidt nyt fra os... EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Her er lidt nyt fra os... EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Her er lidt nyt fra os... EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Her er lidt nyt fra os... EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Her er lidt nyt fra os... EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Her er lidt nyt fra os... EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
skole wisc begavede gifted privat hilde children mentiqa Århus børnehave
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Her er lidt nyt fra os...

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Nette72





Her er lidt nyt fra os... Empty
IndlægEmne: Her er lidt nyt fra os...   Her er lidt nyt fra os... EmptyLør Jun 18, 2011 8:41 pm


Vi har en del problemer med datteren og hendes sensitive væsen, men vi har efterhånden lært, hvordan hun skal takles. Og det foredrag Lars Lolk har holdt gav mig også nogle gode ideer, at kunne arbejde videre med. Ikke mindst har jeg lavet en form for handleplan, som jeg har givet skolen. Den synes de rigtig godt om, at de nu ønsker et nyt møde i næste uge, hvor vi sammen kan lave en handleplan, som kan videregives til hendes nye lærer.

Men alt min tvivl er efterhånden forsvundet om, hvor vi egentlig befinder os med hende. Hun ER et sensitivt barn, og skal have plads til at være det. Men ikke dermed ment, at hun bare skal have lov til alt, vi skal selvfølgelig stadig stille krav til hende, og det er godt nok noget af en opgave, da hendes temperament virkelig kan få det til at løbe af med hende. Men vi arbejder på det, og det gør hun i den grad også selv.

Vi har fået af vide, hvilke lærer vi skal have til begge børn. Vi har jo haft en del problemer med, at få sønnikes lærer til at forstå ham på den rigtige måde. Hun er vildt god faglig, men har svært ved at læse ham, hvorfor vi har fundet ud af, at han har underydet i mange år. Nu bliver han så endelig udfordret og det går den rigtige vej. Og til trods for alle de problemer vi har været igennem, så gør det mig trist, at vi skal have en anden lærer til ham fremover. Det gode er dog, at han nu endelig får en mandlig lærer, da der virkelig har manglet noget mandlig gen i den klasse. Men betyder det mon så, at vi skal starte forfra med at forklare ham om vores søn og hans udfordringer!? Det orker jeg næsten ikke. Jeg håber, at den nuværende lærer forstår, at give en god overlevering, og jeg er meget fortrøstningsfuld, idet lidt over halvdelen i klassen rent faktisk ligger højt placeret fagligt. Jeg håber virkelig, at den nye lærer kan følge den gode linie, som den tidligere lærer har lagt.

Jeg havde så lidt håbet, at min datter ville have fået min søns lærer, men det skal hun heller ikke, så vi skal nu igennem to helt nye lærer, hvor jeg dog kender den mandlig lærer en lille smule, da han også har været lærer, da jeg gik på skolen. Jeg har dog aldrig haft ham som lærer.

Nå, det bliver spændende at starte det nye skoleår efter sommerferien. cheers
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Her er lidt nyt fra os... Empty
IndlægEmne: Sv: Her er lidt nyt fra os...   Her er lidt nyt fra os... EmptyTors Jun 23, 2011 4:13 am

Uh nye lærere men gode historier, og det lader til, at I ellers kan gå på sommerferie med rimelig ro i sinde. Skønt cheers
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Her er lidt nyt fra os... Empty
IndlægEmne: Sv: Her er lidt nyt fra os...   Her er lidt nyt fra os... EmptyTors Jun 23, 2011 5:41 am


Ja, og for lidt siden mødte jeg den nye lærer. Han virker meget stille og rolig. Jeg fortalte ham om, at han skal have en meget klog klasse, da flere af dem allerede har gennemgået diktater på højere trin, men det tog han meget stille og roligt, sagde, at det ikke gjorde noget om de allerede nu fik lidt på gymnasie-plan eller latin. cheers Jeg skulle ikke sige noget om børn med særlige forudsætninger, det kommer senere. Wink Men han virker til, at være til at tale med, og så fortalte han, at han lige havde sendt en 9. klasse afsted med gode resultater, så vi håber, at han får lov at følge dem til dørs. De er jo desværre kun 15 i klassen, så der er stor risiko for, at de bliver delt op til næste år. Crying or Very sad

Nå, men vi er meget spændte her. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Her er lidt nyt fra os... Empty
IndlægEmne: Sv: Her er lidt nyt fra os...   Her er lidt nyt fra os... Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Her er lidt nyt fra os...
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: