Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» IQ eller percentil
Søn jan 08, 2017 8:40 pm by Hilde

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kender I Kuno Beller ?
Kendetegn på intelligente børn
test af "almindelige børn" skolerelateret
Asperger Syndrom kontra højt begavede børn
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking digg  Social bookmarking delicious  Social bookmarking reddit  Social bookmarking stumbleupon  Social bookmarking slashdot  Social bookmarking yahoo  Social bookmarking google  Social bookmarking blogmarks  Social bookmarking live      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 471 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Sekayi

Vores brugere har i alt skrevet 4641 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Så er ferien snart slut ...

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Hilde

IndlægEmne: Så er ferien snart slut ...    Tors aug 04, 2011 5:15 am

http://ensjaeldenfugl.blogspot.com/2011/08/forventninger-til-barnets-alder-og.html#links

Med denne tabel bør enhver pædagogisk konsulent skamme sig over at tilbyde et højt begavet barn ophold i en klasse for børn med indlæringsproblemer - det er simpelthen børnemishandling! Det vil man jo aldrig drømme om at tilbyde et normaltbegavede barn en skolegang kun sammen med børn ekstrem lav IQer alle det nederlag vil være urimeligt...
Tilbage til toppen Go down
Nette72

IndlægEmne: Re: Så er ferien snart slut ...    Tors aug 04, 2011 10:23 am

Skide god tabel, Hilde. Very Happy

Min søn burde i en alder af 11 år gå i 7-8 klasse, hvilket passer meget godt på det niveau han er blevet udfordret med i dansk i skolen, i form af diktater. Very Happy Kunne være, at jeg skulle printe siden ud og give den til hans nye lærere. Very Happy
Nette72

IndlægEmne: Re: Så er ferien snart slut ...    Tors aug 04, 2011 10:41 am

Jeg har lige stjålet dine to gode links og påført dem på Helle Thornings facebook side, hvor jeg debattere politik. Hun bliver jo efter alt at dømme nok den næste statsminister, så det er om at få klædt hende på til opgaven med intelligente børn. Very Happy Man må håbe, at hun lytter.

I min kommune er K og V gået igang med at opsøge talenterne i skolerne, der har været et projekt kørende med intelligente børn på en af skolerne med gode erfaringer. Og nu har jeg haft lidt kontakt til formanden for vores børneråd, og hun har opfordret mig til at få Ole Kyed ud og tale om disse børn, hvilket vores skoleformand har lovet at se på til efteråret.

Der kan simpelthen ikke komme fokus nok på!

Men så vidt jeg forstår, så vil S og SF bevare ALLE børn i de samme klasser og samme undervisningsform, eller har jeg misforstået noget?!
Hilde

IndlægEmne: Re: Så er ferien snart slut ...    Tors aug 04, 2011 6:56 pm

Nette72 skrev:

Skide god tabel, Hilde. Very Happy

Min søn burde i en alder af 11 år gå i 7-8 klasse, hvilket passer meget godt på det niveau han er blevet udfordret med i dansk i skolen, i form af diktater. Very Happy Kunne være, at jeg skulle printe siden ud og give den til hans nye lærere. Very Happy

mmm får han kun diktater? stakkels barn ...

Det minder mig om da min datter var 10. Hun fik det højeste diktater allerede i november, indtil hun ikke gad mere. Det har sat spr som vi den dag i dag arbejde med.

Hun blev til sidst så uudfordret at hun troede selv at hun ikke kun noget som helst matematik. Heldigvis gennemskuet hendes skole det og hun fik en 9. klasses matematik prøve i 7. klasse ... som hun bestået med en 7 tal ... nu ved hun at matematik egentligt er let og nu kan hun "arbejde for" hendes 12 tal!

Men reelt set vil hun få meget mere ud af at få matematik der udfordrer hende for reelt er hun jo klar til gymnasium matematik ... men det kommer ikke i hendes skole dage, ikke engang på en Mentiqa skole da der ikke er klargjørt til at modtage børnene tidligere på uni og gymnasier.

Når jeg tænker tilbage er det egentligt grotesk hvad hun skulle holde til. Hendes skoletid er brugt på at holde styr på klassens urolige børn ... det har givet hende nogle gode egenskaber men var i den grad ikke noget som gav hende troen på at hun var "god nok". Ofte tænker jeg var ville havde sket hvis ejg efterlod hende i den skole! Hun var jo altid en sød, rar og velopdraget pige ... mon hun kunne blive ved sådan uden udfordringer? Da hun blev flyttet på Mentiqa var det lige der hvr hun ikke gad gå i skole mere - det blev for meget at bare læse hendes eget bog dagen lang, eller hjælpe hendes klassekamerater.
Hilde

IndlægEmne: Re: Så er ferien snart slut ...    Tors aug 04, 2011 6:58 pm

Nette72 skrev:

Jeg har lige stjålet dine to gode links og påført dem på Helle Thornings facebook side, hvor jeg debattere politik. Hun bliver jo efter alt at dømme nok den næste statsminister, så det er om at få klædt hende på til opgaven med intelligente børn. Very Happy Man må håbe, at hun lytter.

I min kommune er K og V gået igang med at opsøge talenterne i skolerne, der har været et projekt kørende med intelligente børn på en af skolerne med gode erfaringer. Og nu har jeg haft lidt kontakt til formanden for vores børneråd, og hun har opfordret mig til at få Ole Kyed ud og tale om disse børn, hvilket vores skoleformand har lovet at se på til efteråret.

Der kan simpelthen ikke komme fokus nok på!

Men så vidt jeg forstår, så vil S og SF bevare ALLE børn i de samme klasser og samme undervisningsform, eller har jeg misforstået noget?!

Jeg starter lige en tråd med dette da jeg så en klip på UVM og blev noget overrasket! For mig er det en omgang nu skla vi få vælgerne med på at folkeskolen duer til noget ... det har været planen siden 2005 og jeg må sige at alt dette tog alt for lang tid.

http://intelligenteboern.aforumfree.com/t1040-talent-skal-udvikles-for-alle-felter-uvm-14-april-2011#3996
Nette72

IndlægEmne: Re: Så er ferien snart slut ...    Tors aug 04, 2011 7:22 pm

Hilde, det tog læreren 4 år alene at opdage ham, og ikke mindst høre på os. Så det er fint med mig, at hun så har udfordret ham med diktater, man må jo starte lidt i det små og så fylde mere på med tiden. Han nåede op til 8. klasse i diktat før han fik store problemer med at stave. Og det var små ord. De lange kunne han stave fint. F.eks et ord som varig blev stavet uden g.

Men jeg kunne godt have ønsket, at han også blev udfordret i matematik, det ville læreren bare ikke.

Nu er kommunen gået ind og ændret i distriktet, hvilket betyder, at han skal overføres til den anden skole her i byen, og dermed får han nye lærer i alle fag. Så nu bliver det spændende om vi skal starte forfra, eller om vi kan arbejde videre med de nye lærere, jeg vil ihvertfald gøre mit. Jeg har allerede snakket lidt med hans nye klasselærer, som iøvrigt er en mand, og matematiklæreren er en mand, og det er jeg meget spændt på, idet sønnike har været omgivet af kvindlige pædagoger hele hans korte liv. Men jeg fortalte den nye lærer om de 10 elever i klassen, som faktisk er velbegavede, og han sagde, at han ikke var bange for at lære dem latinske gloser, hvis det kom dertil, så jeg er meget forventningsfuld og fortrøstningsfuld om, at han nok skal give dem noget at se til.
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Så er ferien snart slut ...    

Så er ferien snart slut ...
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1