Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
IndeksIndeks  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» IQ eller percentil
Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv EmptySøn jan 08, 2017 8:40 pm by Hilde

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv EmptyOns maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv EmptyTors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv EmptyLør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv EmptyTors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv EmptySøn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv EmptyOns dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv EmptyOns dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv EmptySøn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

Søg
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Keywords
children begavede gifted
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
17-årig pige søger svar
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Tvivl om WISC-test
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking reddit  Social bookmarking google      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 476 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er 2edansk

Vores brugere har i alt skrevet 4641 indlæg in 1199 subjects

 

 Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv

Go down 
ForfatterBesked
Hilde

Hilde


Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv Empty
IndlægEmne: Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv   Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv EmptyFre aug 05, 2011 8:43 pm

et forsmag

Sheelagh Bisgaard nu fået trykt hendes speciale fra kandidatuddannelsen i pædagogisk psykologi fra DPU.

Specialet koster300 kr. + porto.

Den kan bestilles ved at sende en mail til sheelagh@email.dk.

Hun ønsker at I også husker at give jeres adresse og vil således sende hendes kontonummer, og sende opgaven lige så snart overførslen er modtaget.

Hun havde både Poul Nissen og Kirsten Baltzer som vejledere. Ole Kyed var vejleder til at hendes special blev bedømt i september 2010. I bedømmelsen indgik det, at det er første gang der i Danmark bliver forsket i børnenes oplevelse af at være højt begavede og at specialet i forlængelse heraf udvikler ny viden.

Sakset fra nettet beskrev Sheelagh:

Problemstillingen hedder "Hvordan oplever de højt begavede unge deres skolegang og hvilke parametre peger de på som afgørende for , at de kan trives og udvikle sig?

Til denne problemstilling knytter der sig en række forskningsspørgsmål, som jeg som udgangspunkt er interesseret i, men ellers er specialet sådan opbygget, at jeg gennem 5 interviews har ladet de unge selv fortælle deres historie, sådan at interviewene i højere grad har mindet om en samtale, hvor de unge teenagere selv har kunnet vægte og tale de områder frem, som de har haft behov for. På den måde bygger specialet over erindringer, der går helt tilbage til de unges første oplevelser med skolelivet.

De unge der deltager, er valgt ud fra at det er unge højt begavede og velfungerede teenagere i trivsel.

Forud for interviewene har det været vigtigt teoretisk at få nogle ting helt på plads. Det er for omfattende at komme ind på det hele her, men bl.a. er der en diskussion af, hvad det egentlig er, der udgør forskellen på de normalt begavede og de højt begavede børn. Denne diskussion tager blandt andet sit udgangspunkt i den alle nyeste neurologiske forskning og kommer ind på spørgsmålene omkring kendetegn ved høj begavelse.

Mange hilsener
Sheelagh Bisgaard
Tilbage til toppen Go down
 
Praksisudvikling i et pædagogisk psykologisk perspektiv
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Studerende, Undervisning og Lovgivningen :: Studerende-
Gå til: