Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Keywords
gifted asperger test bmsf raven underydelse asynkron chips wppsi milepæle psykolog kyed tegner WISC penge sensitive mensa børnehave mobning ADHD efterskole skolestart maja Kuno legoland dyslexia
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 
 

 Mor til nystartet skolebarn..

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Kamilla




IndlægEmne: Mor til nystartet skolebarn..   Tirs sep 20, 2011 11:50 pm

Hej alle sammen.

Jeg har kigget her på sidelinien de sidste par år, da min søn(A6) altid har vist tegn på ikke at være som alle de andre børn.
Han er netop startet i den bedste privatskole i vores by, da vi vidste at han havde brug for lidt ekstra, og dermed også mere lærer-tid. Klassen har 19 elever mod folkeskolerne i byen der har mindst 24.

Nå men, han har simpelthen glæder sig sådan til at starte i skole, og børnehaven har sagt længe at han kedede sig bravt der, og det var godt han snart skulle i skole.
Desværre har skolestarten ikke gået så godt...

A6 er en dreng der på nuværende tidspunkt kan både plus,minus, gange og divivere (hvis man lige forklarer konceptet for ham, da han ikke tror nok på sig selv, til at mene han husker rigtigt) Han bruger sjældent fingrene til at regne, men f.eks. hvis han har 100 kr. og bollerne koster 5 kr. i skoleboden, så finder han frem til i hovedet i løbet af få sekunder, at han så kan købe 20 boller.
Vi har aldrig bedt ham om at lære noget, og han har selv bedt om at få lært tingene.
Han har fokuseret meget på det matematisk-logiske, og nogle gange er vi voldsomt forundret over de ting han kan, og kan huske.
Dog begyndte lillesøster på 3 år at lære bogstaverne her før sommer, og så besluttede A6 sig for at det ikke kunne passe at hun kunne mere.. Det tog ham kun sommerferien at lære dem allesammen samt deres lyde, og allerede nu kan han finde forbogstaver på ord, og det går voldsomt hurtigt.

I børnehaven begyndte han at have lidt problemer allerede året før han startede i skole, da alle børnene der var et år ældre, stoppede. Han leger ofte med ældre børn, og han begyndte at kede sig med jævnaldrene. Han begyndte at lave ballade, og de ting han godt viste han ikke måtte.
Vi kan se på hans opgaver (som pt. mest går ud på at skrive tal..) at han hurtigt blvier træt af opgaverne, da han jo har alt for nemt ved dem. Jeg er bange for han aldrig får en pæn skrift, da han skriver det første tal pænt, og derefter er det altså noget værre juks..

Desværre er det samme begyndt i skolen. Han har rigtig svært ved at sidde stille, og arbejde med deres opgaver. Læreren har skrevet til os, ret hurtigt. Vi begyndte at huske ham på hver morgen, at han skulle høre efter, og gøre hvad læreren siger. Det har hjulpet lidt, og i morges fik min mand at vide, at den sidste uge har gået ret godt, og hun ikke har skulle tage særligt hensyn til ham, men i går havde han taget noget med hjemmefra, som han åbenbart forstyrrede med.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.. Det er SÅ synd at min søn virker til at blive ballademageren, for sådan er han bare slet ikke normalt.


Sidst rettet af Kamilla Ons sep 21, 2011 3:48 am, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen Go down
Neko




IndlægEmne: Re: Mor til nystartet skolebarn..   Ons sep 21, 2011 12:04 am

Hej og velkommen til Smile

Hans skrift vil jeg råde dig til ikke at bekymre dig om, før han når op i 4. klasse, hvis det ikke er blevet bedre. De fleste drenge får først finmotorikken til pæn skrivning i løbet af 3. klasse, og når det virker som spild af tid at skrive, så gør det ikke tingene bedre. Jeg kender det skræmmende godt fra mig selv, og det holdt mig en karakter nede i gymnasiet, fordi jeg ikke havde tålmodighed til at skrive så fint og pænt, som læreren ville have i naturfag (dengang matematik, fysik og kemi samlet) ^^'' Virker det som spild af tid, så giver man det ikke tid.

Har I prøvet at foreslå lærerne, at han kunne få nogle opgaver, der lå lidt mere på hans eget niveau? Som udfordring kunne det måske blive nogle letlæselige tekstopgaver i matematik, når han nu er godt i gang med at lære at læse og det skrider hurtigt frem - og så kommer han måske ikke helt ligeså stærkt frem i forhold til resten af eleverne, selvom han allerede er alt for langt fremme i forhold til trinmålene i matematik for folkeskolen.
Lærerne skal nemlig også passe på med bare at gå højere op i niveau hele tiden, men p.t. er han så langt fremme, at han keder sig på det niveau, han skal være på. Så han skal have noget at lave, der er på hans eget, og som ikke trækker ham alt for langt frem for hurtigt. Not an easy task...

Jeg sidder selv og maler, leger med rubiksterning eller andet, der ikke larmer, når jeg er færdig med opgaverne, eller når lærerne begynder at forklare ting, vi har fået forklaret før, og som jeg allerede godt ved. Det provokerer nogle lærere, så det skal helt klart aftales med vedkommende på forhånd. I hans tilfælde kunne det måske være nogle opgavebøger? Kryds og tværs? Sodukoer? Dem kan man vist ikke blive for gode til i folkeskolen Razz

Det lyder jo lidt til, at hvis det keder ham, så begynder han at lave ballade. Ikke noget ukendt fænomen. Og jeg tror, at det er, fordi han tænker 'hvad sker der nu, hvis....', det er i hvert fald sådan, at jeg tit endte med at få skæld ud som barn.

Men det er som sådan super, at læreren har været så hurtig til at reagere og sætte jer ind i situationen. Dejligt Smile

Måske du skulle være lidt obs på lillesøster også?
Høj begavelse florerer gerne i familier, så det er bestemt ikke utænkeligt, at hun også er højt begavet, som det jo umiddelbart lyder til, at din søn også er Smile
Tilbage til toppen Go down
Kamilla




IndlægEmne: Re: Mor til nystartet skolebarn..   Ons sep 21, 2011 12:08 am

Tænkte på mere jeg kunne tilføje:

-A6 har altid været nysgerrig på livet, og stiller utroligt mange spørgsmål
-Han beder selv om, at vi skal give ham regnestykker næsten hver aften
-Han leger sjældent med legetøj, og så kun rolleleg
-Han elsker computerspil i alle afskygninger, og spiller spil langt forud for sin alder
-Han "fanger" ting der bliver sagt, og kan flere uger senere pludselig begynde at tale om noget vi aldrig troede han have hørt os sige
-Han gik som 10 mdr. og snakkede lang tid før de andre i mødregruppen
-Han kan næsten klokken, efter et par måneders øven
-Han er utrolig følsom, han fanger andres følelser utroligt hurtigt (vi har autister i familien, og var først bange for han måske også var autist, men de andre børn mangler fuldstændig empati, og det har A6 MEGET af)
-Modsat de andre børn i børnehaven, forstod han de bøger de fik læst, og tænkte over handlingen, og stillede spørgsmål (sagt af pædagogerne)
-Han begynder at græde når han laver fejl, eller ikke kan noget som vi beder ham om
-Han er begyndt at bede om at lære engelsk, da han jo ser at vi andre kan, og han bruger allerede enkelte sætninger (I love you, i love you too, my name is og kan mange tal og farver


Puha, det vælter pludselig ud Smile


Sidst rettet af Kamilla Ons sep 21, 2011 3:47 am, rettet i alt 3 gange
Tilbage til toppen Go down
Kamilla




IndlægEmne: Re: Mor til nystartet skolebarn..   Ons sep 21, 2011 12:20 am

Neko skrev:
Hej og velkommen til Smile

Hans skrift vil jeg råde dig til ikke at bekymre dig om, før han når op i 4. klasse, hvis det ikke er blevet bedre. De fleste drenge får først finmotorikken til pæn skrivning i løbet af 3. klasse, og når det virker som spild af tid at skrive, så gør det ikke tingene bedre. Jeg kender det skræmmende godt fra mig selv, og det holdt mig en karakter nede i gymnasiet, fordi jeg ikke havde tålmodighed til at skrive så fint og pænt, som læreren ville have i naturfag (dengang matematik, fysik og kemi samlet) ^^'' Virker det som spild af tid, så giver man det ikke tid.

Har I prøvet at foreslå lærerne, at han kunne få nogle opgaver, der lå lidt mere på hans eget niveau? Som udfordring kunne det måske blive nogle letlæselige tekstopgaver i matematik, når han nu er godt i gang med at lære at læse og det skrider hurtigt frem - og så kommer han måske ikke helt ligeså stærkt frem i forhold til resten af eleverne, selvom han allerede er alt for langt fremme i forhold til trinmålene i matematik for folkeskolen.
Lærerne skal nemlig også passe på med bare at gå højere op i niveau hele tiden, men p.t. er han så langt fremme, at han keder sig på det niveau, han skal være på. Så han skal have noget at lave, der er på hans eget, og som ikke trækker ham alt for langt frem for hurtigt. Not an easy task...

Jeg sidder selv og maler, leger med rubiksterning eller andet, der ikke larmer, når jeg er færdig med opgaverne, eller når lærerne begynder at forklare ting, vi har fået forklaret før, og som jeg allerede godt ved. Det provokerer nogle lærere, så det skal helt klart aftales med vedkommende på forhånd. I hans tilfælde kunne det måske være nogle opgavebøger? Kryds og tværs? Sodukoer? Dem kan man vist ikke blive for gode til i folkeskolen Razz

Det lyder jo lidt til, at hvis det keder ham, så begynder han at lave ballade. Ikke noget ukendt fænomen. Og jeg tror, at det er, fordi han tænker 'hvad sker der nu, hvis....', det er i hvert fald sådan, at jeg tit endte med at få skæld ud som barn.

Men det er som sådan super, at læreren har været så hurtig til at reagere og sætte jer ind i situationen. Dejligt Smile

Måske du skulle være lidt obs på lillesøster også?
Høj begavelse florerer gerne i familier, så det er bestemt ikke utænkeligt, at hun også er højt begavet, som det jo umiddelbart lyder til, at din søn også er Smile

Tusind tak for dit svar Smile

Jeg prøver også at ignorere håndskriften.. Men det er bare lidt svært, når hverken mor eller far selv har en pæn håndskrift Wink Vi har begge kedet os i folkeskolen, og vi er nok også begge i den gode ende af skalen, men jeg tror "desværre" at vores søn overgår os. Det har heller ikke været nemt, for specielt mig, da jeg gik i skole.. Desværre var der ingen der lagde mærke til det, og derfor fik jeg slet ikke de udfordringer jeg kunne have klaret.
Derfor er jeg nok også ekstra obs på A6.

Lige nu får han ekstra-opgaver i skolen, når han er færdig med det de andre laver (sammen med flere af de andre børn i klassen) men A6 er bare også færdig med dem, med det samme.. De er jo ikke særligt meget sværere end det andet.
Jeg er bare lidt nervøs for hvordan vi skal gå til værks med at fo noget sværere.. Jeg vil jo helst ikke være den forældre der fortæller læreren at "mit barn er altså noget særligt, så han kan ikke nøjes med det de andre laver"

Måske det er en god ide at spørge om han må have nogle opgavebøger med hjemmefra! Det kunne gode være den løsning ville virke Smile

Det lyder jo lidt til, at hvis det keder ham, så begynder han at lave ballade. Ikke noget ukendt fænomen. Og jeg tror, at det er, fordi han tænker 'hvad sker der nu, hvis....', det er i hvert fald sådan, at jeg tit endte med at få skæld ud som barn.
Ja det lyder bestemt som om det godt kunne være det der sker i ham..!

Vi er bestemt også glade for at læreren har været hurtigt ude, men jeg er bare bange for at hendes indstilling til ham, nu er at han åbenbart kræver særlig behandling (og ikke på den positive måde)..

Vi er bestemt også obs på lillesøster. Hun er bare SÅ anderledes, end os andre. Hendes intelligens ligger flere andre steder, hvor vi nok har svært ved at give udfordringer. Hun er musisk, sproglig og desværre nok også sensitiv.
[u]


Sidst rettet af Kamilla Ons sep 21, 2011 3:47 am, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen Go down
Neko




IndlægEmne: Re: Mor til nystartet skolebarn..   Ons sep 21, 2011 12:35 am

Hvis du selv har haft det svært i skolen, så kan du være havnet i skalaen som underpræstere/underyder. Den "nemme" måde at tjekke det er jo Mensas test - den er billig Razz De siger, at får man 115 eller mere på deres for sjov test, bør man prøve den rigtige. Den findes på deres hjemmeside mensa.dk
Btw. i hans højde er der jo Gifted Children Smile

Men ja, han lyder klart som et højt begavet barn Smile og om man vil det eller ej, så kræver det en anelse særbehandling fra lærerens side o.o Min fætters skole snakker, så vidt jeg ved, ikke om højt begavede børn, men der er allerede en kultur for, at refleksive spørgsmål og kreative løsninger er okay, ligesom der er en stor tolerence for, at man måske tænker anderledes end andre gør. De fokuserer også meget på, at det, der gør ham ked af det, som han ikke kan, det fortæller de ham ikke, at han gør forkert - så nævner de noget andet, for de ved, at han er kvik nok til, at han nok selv skal finde sin fejl og rette dem før eller siden, så der er ingen grund til at gøre ham ked af det og ødelægge hans lyst til læring. F.eks. har han ikke kunnet læse, fordi han har haft brug for briller (fandt de ud af i slutningen af første klasse), så hans stavning er også helt af vejen, og det har ødelagt hans lyst til at skrive. Så nu kæmper de med at give ham lyst til at skrive, og så er stavningen ligegyldigt, hvis han bare synes, at det er sjovt at skrive. Stavningen skal nok komme. Og det er som sagt lærerne, der har valgt at handle sådan. Min moster var ret overrasket, da jeg fortalte hende, at hendes søn vist var højt begavet, og der havde lærerne allerede været i gang på den måde ret længe Razz

Jeg ved ikke, om den lille fortælling måske kunne give dig et par idéer til at hjælpe ham ^^

Hvis hun er musisk, så kan man vist købe flere keyboards til rimelige priser, hvis man kigger efter det. Mange sælger dem billigt brugt, fordi de simpelthen ikke selv får dem brugt. Sprogligt skal hun så bare have adgang til bøger. Måske sætte dvdfilm på til dem begge, hvor de taler engelsk? Børn lærer trods alt sprog langt hurtigere end os voksne Smile

Sensitivitet ved jeg ikke rigtig, hvad man kan gøre ved O.o Måske du kan finde noget herinde i foraerne - Hilde laver mange fine opsamlinger af info med litt. henvisninger Smile
Tilbage til toppen Go down
Kamilla




IndlægEmne: Re: Mor til nystartet skolebarn..   Ons sep 21, 2011 12:49 am

Neko skrev:
Hvis du selv har haft det svært i skolen, så kan du være havnet i skalaen som underpræstere/underyder. Den "nemme" måde at tjekke det er jo Mensas test - den er billig Razz De siger, at får man 115 eller mere på deres for sjov test, bør man prøve den rigtige. Den findes på deres hjemmeside mensa.dk
Btw. i hans højde er der jo Gifted Children Smile

Men ja, han lyder klart som et højt begavet barn Smile og om man vil det eller ej, så kræver det en anelse særbehandling fra lærerens side o.o Min fætters skole snakker, så vidt jeg ved, ikke om højt begavede børn, men der er allerede en kultur for, at refleksive spørgsmål og kreative løsninger er okay, ligesom der er en stor tolerence for, at man måske tænker anderledes end andre gør. De fokuserer også meget på, at det, der gør ham ked af det, som han ikke kan, det fortæller de ham ikke, at han gør forkert - så nævner de noget andet, for de ved, at han er kvik nok til, at han nok selv skal finde sin fejl og rette dem før eller siden, så der er ingen grund til at gøre ham ked af det og ødelægge hans lyst til læring. F.eks. har han ikke kunnet læse, fordi han har haft brug for briller (fandt de ud af i slutningen af første klasse), så hans stavning er også helt af vejen, og det har ødelagt hans lyst til at skrive. Så nu kæmper de med at give ham lyst til at skrive, og så er stavningen ligegyldigt, hvis han bare synes, at det er sjovt at skrive. Stavningen skal nok komme. Og det er som sagt lærerne, der har valgt at handle sådan. Min moster var ret overrasket, da jeg fortalte hende, at hendes søn vist var højt begavet, og der havde lærerne allerede været i gang på den måde ret længe Razz

Jeg ved ikke, om den lille fortælling måske kunne give dig et par idéer til at hjælpe ham ^^

Hvis hun er musisk, så kan man vist købe flere keyboards til rimelige priser, hvis man kigger efter det. Mange sælger dem billigt brugt, fordi de simpelthen ikke selv får dem brugt. Sprogligt skal hun så bare have adgang til bøger. Måske sætte dvdfilm på til dem begge, hvor de taler engelsk? Børn lærer trods alt sprog langt hurtigere end os voksne Smile

Sensitivitet ved jeg ikke rigtig, hvad man kan gøre ved O.o Måske du kan finde noget herinde i foraerne - Hilde laver mange fine opsamlinger af info med litt. henvisninger Smile

Når jeg siger "svært" var det ikke fagligt, men socialt, og blev derfor indelukket.. Jeg fik ganske udemærket karakterer (på den gamle skala er min laveste karakter 9 på mit afgangsbevis) men var doven, og fik aldrig lavet alt hvad jeg kunne, da jeg kedede mig..
Både min og farmands online mensa test siger 130+ Wink

Jeg har overvejet at tage mensas test, men har bare ikke haft brug for at sætte tal på.. Men måske det kan hjælpe lidt i vores forspørgsel hvis vi kan fortælle at vi selv er "mensa"-metariale..

Tak for fortællingen, der er ihvertfald noget at tænke over! Smile

Vi har en bedstemor med klaver, og en ældre kusine der er rigtig god til at spille, så tænker på at få lillesøster undervist tidligere end man normalt kan, men synes måske alligevel hun er lige ung nok endnu. Men hun har siden hun var helt lille, gået hen til klaveret som det først ved bedstemor og begyndt at spille toner (modsat kusiner og fætre, der bare har hamret på det..)
Det kunne godt være hun skulle have et lille klaver selv, at begynde på Smile
Det kan godt være vi skal finde noget engelskmateriale til dem allerede nu. For ja, jo yngre, jo lettere lærer man Smile
Jeg er bare så bange for at "give" dem for meget for tidligt. Nok fordi jeg selv blev mobbet, blandt andet fordi jeg kunne mere end de andre.
Heldigvis er ihvertfald A6 ret social, og får nemt venner, hvis han vil.


Sidst rettet af Kamilla Ons sep 21, 2011 3:47 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Neko




IndlægEmne: Re: Mor til nystartet skolebarn..   Ons sep 21, 2011 1:00 am

Sociale problemer går tit også ud over det faglige, og det sociale kan altså være slemt nok. Det er en af grundene til, at jeg håber, at jeg ikke bare får tal på, at jeg er indenfor de øverste 5%, men også indenfor de øverste 2%. Mensa er trods alt en social forening, og jeg er for gammel til Gifted Children Razz Jeg venter på svar på prøven p.t. ^^ Men jeg fandt de første 35 nemme, fem af dem var okay i sværhedsgrad, og fem syntes jeg var småsvære, og man skal have 40 rigtige ud af de 45 Smile

Desuden er 'at få et tal på' nok også mere håndgribeligt for alle andre, når man står og prøver at forklare dem, at man er højt begavet. Et tal kan de som regel nemmere forholde sig til end en lang liste af kendetegn og forklaringer ^^'' Trist, ja.

Mozart spillede klaver i en alder af 3 år Wink

At give dem for meget kan have en negativ effekt, ja. Jeg ved, at jeg lukkede i og blev afvisende, hvis jeg fandt interesse i noget, og mine forældre så gav mig mere indenfor det samme at sætte mig ind i. Jeg følte, at der blev sat forventinger op og der blev sat krav til ting, og det ikke længere bare var for sjov. Men jeg har så også en meget perfektionistisk far, der var elendig til at anerkende, så mit selvværd var godt smadret ^^'' *kommer stolt hjem med et 10tal* "Hvorfor fik du ikke 11 eller 13?!!" herlig måde at møde fagligheden på, suk -.-''

Ellers tror jeg ikke, at det gør noget, at mulighederne er der for dem, og det bare ligger til, at de selv kan gå hen og ta' og kigge på det, når de har lyst og føler for det. Om det så er en pensel eller en opgavebog Razz
Men det er trods alt dig, der kender dine børn bedst og bedst kan vurdere, hvordan de vil tackle at have mange valg og meget at gå til samtidig. Nogle vil jo gerne det hele og giver så slet ikke tid til at sætte sig rigtig ind i noget af det for at komme længst muligt omkring for at få stillet sin nysgerrighed.

Og at han er social er bestemt en dejlig ting! Very Happy
Det er virkelig noget, man sætter pris på, når man selv har prøvet at blive mobbet.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin



IndlægEmne: Re: Mor til nystartet skolebarn..   Ons sep 21, 2011 1:28 am

Hej Kamilla

Dejligt at du skriver i forum, men et godt råd, slet din søn navn og skriv f.eks. dreng7 eller d7. eller noget andet for hans navn, så ingen kan identificere jer.

_________________
(Admin) Bente
Tilbage til toppen Go down
Kamilla




IndlægEmne: Re: Mor til nystartet skolebarn..   Ons sep 21, 2011 3:48 am

Admin skrev:
Hej Kamilla

Dejligt at du skriver i forum, men et godt råd, slet din søn navn og skriv f.eks. dreng7 eller d7. eller noget andet for hans navn, så ingen kan identificere jer.
Det er rettet Smile
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin



IndlægEmne: Re: Mor til nystartet skolebarn..   Ons sep 21, 2011 4:11 am

Smile

_________________
(Admin) Bente
Tilbage til toppen Go down
Hilde




IndlægEmne: Re: Mor til nystartet skolebarn..   Søn sep 25, 2011 5:25 am

Kamilla skrev:
Admin skrev:
Hej Kamilla

Dejligt at du skriver i forum, men et godt råd, slet din søn navn og skriv f.eks. dreng7 eller d7. eller noget andet for hans navn, så ingen kan identificere jer.
Det er rettet Smile

Og hvis det skulle være helt rigtig

DS7 (darling son)
DD (darling daughter)

DH (husband ...)

fnis humor forekommer måske LOL
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin



IndlægEmne: Re: Mor til nystartet skolebarn..   Søn sep 25, 2011 6:55 am

hvad med ds7 dejligste søn på 7 år. Fjollet har man vel også lov til at være. bounce

_________________
(Admin) Bente
Tilbage til toppen Go down
Hilde




IndlægEmne: Re: Mor til nystartet skolebarn..   Søn sep 25, 2011 7:25 am

Admin skrev:
hvad med ds7 dejligste søn på 7 år. Fjollet har man vel også lov til at være. bounce

nemli cheers
Tilbage til toppen Go down
Sponsored content




IndlægEmne: Re: Mor til nystartet skolebarn..   Today at 9:47 am

Tilbage til toppen Go down
 
Mor til nystartet skolebarn..
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Permissions in this forum:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: