Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
hjælp til 5 årig pige EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
hjælp til 5 årig pige EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
hjælp til 5 årig pige EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
hjælp til 5 årig pige EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
hjælp til 5 årig pige EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
hjælp til 5 årig pige EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
hjælp til 5 årig pige EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
hjælp til 5 årig pige EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
hjælp til 5 årig pige EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave privat begavede hilde gifted wisc skole Århus mentiqa children
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 hjælp til 5 årig pige

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Rosset





hjælp til 5 årig pige Empty
IndlægEmne: hjælp til 5 årig pige   hjælp til 5 årig pige EmptySøn Apr 15, 2012 9:08 am

hej.

Jeg/vi har i længere tid nu søgt nettet igennem for viden på emnet intelligente børn og har også læst en del herpå.
Jeg har en 5-årige pige, som vi har tænkt kunne være et barn med særlige behov. Hun er født 3 måneder for tidligt, men heldigvis uden men.. hun har altid været en glad pige, og MEGET aktiv, til tider har vi tænkt om det kunne være noget ADHD, men hun fungere som sådan jo fint i familie og pasning/skole. Hun er ekstrem følsom og har store humørsvingninger.
En meget kreativ pige, der elsker at tegne. Hun har aldrig været ret godt til at lege med sit legetøj, og har altid gerne ville ha vores kontakt, både for at vi skal lege, men for at snakke om alt mellem himmel og jord også.
Hun er meget nysgerrig og kan stille spørgsmål i timevis hvis vi ikke stopper hene, spørgsmål, som vi sommetider tænker "hvor kom det lige fra"
Hun er stadig ikke godt til at lege, men kan sidde i timer og tegne/klippe og klistre, hun er desuden meget perfektionistisk hvad alt angår, hendes tegninger, henden tøj, hår, opsætning af legetøj...

hun har lidt svært ved at koncentrere sig om noget i længere tid, og har svært ved at sidde stille.
hun elsker musik og dans.. synger konstant og laver sine egne sange og sans for rytme og toner..

hun er tosproget(fransk/dansk) + hun starter på det engelske.. hun er flydende i begge sprog og har aldrig blandet det sammen.
som bosiddende i Frankrig er hun startet i "førskole", og kan læste og skrive alfabetet.. hun kan læse simple ord når man læser med hende..

Generelt er hun jo en glad pige, men der er som vi har svært ved at komme "ind" på hende.. hun er svær at forstå.. Næsten alt er en daglig kamp.. at få børstet tænder, børste hår, få startet på at tage tøj på.. at morgen maden skal startes.. osv.. hun skal altid ferne lige ha at vide.. om 2 min så skal vi børste hår, spise, stoppe med at lege osv.. og Mange gange slår det stadig klik i hendes hoved og hun bryder ud i gråd.

Og så sengetid.. ak, dagens værste punkt. Hun virker ikke træt og har aldrig haft lyst til at sove.. det er altid det samme. hun får historie og vi ligger og snakker. Sommetider får hun lov til at blive lidt oppe ved os, men når det så er sengetid, så har vi bare bøvlet senere på aftenen..
selv middagsluren da hun var mindre.. altid en kamp og så tog tøsen kun 1 time

hun blev storesøster da hun var 3.. ingen større jalousi, og er generelt meget glad for sin lillesæster og leger meget med hende..

hvad er jeres bud på hende.. virker hun til at kunne have særlige behov, eller??
evt nogle råd til hvordan vi kunne ungå alle de grædeture hver gang hun fx har tegnet en prinsesse med for store fingre, eller fordi vi skal spise midt hun er ved at læse, fordi barbien ikke vil sidde på stolen, fordi gyngen gyngede skævt, fordi man gik ned af trappen 4 trin for hurtigt.

tak.







Vi er
Tilbage til toppen Go down
Hun





hjælp til 5 årig pige Empty
IndlægEmne: Sv: hjælp til 5 årig pige   hjælp til 5 årig pige EmptyMan Apr 16, 2012 3:54 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 2:58 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



hjælp til 5 årig pige Empty
IndlægEmne: Her er en blog der fortæller lidt mere eller andre ting.    hjælp til 5 årig pige EmptyMan Apr 16, 2012 4:18 am



http://intelligenteboern.wordpress.com/nogle-kendetegn/
Tilbage til toppen Go down
Mags





hjælp til 5 årig pige Empty
IndlægEmne: Sv: hjælp til 5 årig pige   hjælp til 5 årig pige EmptyTors Maj 10, 2012 12:49 am

Rosset skrev:
hej.

Og så sengetid.. ak, dagens værste punkt. Hun virker ikke træt og har aldrig haft lyst til at sove.. det er altid det samme. hun får historie og vi ligger og snakker. Sommetider får hun lov til at blive lidt oppe ved os, men når det så er sengetid, så har vi bare bøvlet senere på aftenen..
selv middagsluren da hun var mindre.. altid en kamp og så tog tøsen kun 1 time

Hej

Jeg vil i den grad anbefale Carsten Sommerskovs mentaltrænings historier for børn.
http://carsten.sommerskov.dk/
Min søn var (beklager) et sandt helvede, det tog ofte 1,5 time før han sov. Så begyndte vi at sætte de her "børne godnat historier" på. Han har stadig behov for dem af og til, men forskellen er, at han nu sover 5 min efter vi er gået. Vi har alle tre og har bare hentet dem på nettet. Jeg bruger også selv hans materiale. Min datter var meget modvillig over for dem, selv hun elsker dem nu. Det er de fineste små søde historier der er godt for deres selvværd...

For os var det en ny verden - andre ville måske tænke i kugledyne - vågner hun i løbet af natten.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



hjælp til 5 årig pige Empty
IndlægEmne: Sv: hjælp til 5 årig pige   hjælp til 5 årig pige EmptyTors Maj 10, 2012 1:19 am

Super link du har der.
Jeg bruger musik til mine drenge, dog sover den ene dreng uden musik nu, men den anden kan ikke.

Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Hun





hjælp til 5 årig pige Empty
IndlægEmne: Sv: hjælp til 5 årig pige   hjælp til 5 årig pige EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am

m
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





hjælp til 5 årig pige Empty
IndlægEmne: Sv: hjælp til 5 årig pige   hjælp til 5 årig pige Empty

Tilbage til toppen Go down
 
hjælp til 5 årig pige
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Velkomst-
Gå til: