Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
Århus begavede gifted privat børnehave wisc children skole mentiqa hilde
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Et tidligere barn med "særlige forudsætninger"

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
creative man





Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" Empty
IndlægEmne: Et tidligere barn med "særlige forudsætninger"   Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" EmptyLør Apr 21, 2012 1:21 am

Jeg er 22 år og jeg har været det man kalder for et barn med ”særlige forudsætninger”. At man bruger et så kryptisk udtryk for det at være højtbegavet, vidner i mine øjne om, at det er vanskeligt at tale om. Jeg har læst meget om det at være højtbegavet og om intelligens generelt. Jeg læste for nogle måneder siden Ole Kyeds bog, ”De intelligente børn”, og jeg har vel nærmest fået en form for katarsisoplevelse ved at læse den, da den har været meget rørende og jeg har kunnet genkende meget fra min egen barndom. Noget der især slog mig ved bogen var også, hvor ringe og mangelfuld en viden, der hersker omkring højtbegavede børn. At der så med dette forum er blevet taget initiativ til videns og erfaringsdeling på dette område, ser jeg derfor som meget positivt. Det er noget jeg gerne vil støtte op om – i det omfang jeg kan. Og udover muligvis at kunne være til hjælp håber jeg også på at blive klogere, da jeg er meget nysgerrig anlagt. Endelig kunne det være meget sjovt, at møde andre højtbegavede. Så meget om, hvorfor jeg er her.

Det vil i denne sammenhæng nok være for omstændeligt at komme ind på, hvad min begavelse har betydet for min barndom såvel som ungdom samt hvordan og hvornår jeg fandt ud af at jeg var højtbegavet; jeg ved virkelig ikke, hvor jeg skal starte eller slutte. I stedet vil jeg bare kort fortælle lidt om mig selv. Som person tænker jeg uhyre syntetisk. Jeg bryder mig bestemt ikke om det omstændelige eller små sekventielle emner, der ikke har nogen relevans for en helhed. Jeg bryder mig ikke om møbler, lever meget spartansk, går stort set kun i sort, elsker det enkle, Ockhams ragekniv etc. Jeg er meget deterministisk og jeg er hele tiden sulten efter at klogere og udvikle mig, og ting, der ikke gør dette, endsige forhindre mig i at gøre dette, har ikke min interesse. Jeg har derfor også et beskedent socialt behov og jeg har derfor ikke haft mange venner, men jeg har dog haft nogle meget tætte venner i tidens løb, og set i bakspejlet, kan se, at disse også var og er højtbegavede. Men jeg er altså ikke særlig social anlagt. Det at sidde i en bar og drikke drinks og small talke, er totalt meningsløst for mig og det jeg foretager mig, SKAL have en form for mening. Jeg ynder at sammenligne mig selv med en formel 1-bil. Jeg er god til at præstere på et højt plan, hvad enten det eksempelvis handler om at stille mig op og fortælle om en bog foran en forsamling, eller at gøre mig indenfor sport. Men størstedelen af tiden skal en formel 1-bil jo ikke præstere; den skal bare stå i en garage. Sådan har jeg det også. Jeg er god til at præstere. Størstedelen af tiden ligger jeg og læser alene, eller koncentrere mig om min sport(som selvfølgelig også foregår alene). Og en formel 1-bil er heller ikke bygget til at gøre sig blandt almindelige biler. Hvis den skal dette, skal den ”lægge låg på sig selv”, køre på en anden måde end den er bygget til. Sådan har jeg det også…
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" Empty
IndlægEmne: Sv: Et tidligere barn med "særlige forudsætninger"   Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" EmptyLør Apr 21, 2012 9:10 am

Velkommen til forum og hvor er det dejligt at der er nogen unge mennesker der kan fortælle hvad og hvordan det muligvis oplever det at være højt begavet, eller hvad det kaldes.
Husk kært barn mange navne.
Very Happy
Tilbage til toppen Go down
LiseH





Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" Empty
IndlægEmne: Velkommen til!   Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" EmptyLør Maj 05, 2012 8:13 pm

Kære Creative Man,

Ville bare spytte i, at du langt fra er alene. Netop den med Formel 1 bilen er SÅ rigtig. Derudover kan man også sige, at jo ældre man bliver - og mere nuanceret, des flere cylindrer får Formel 1 bilen.

Håber du finder dig til rette på forum.

KH
LiseH
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" Empty
IndlægEmne: Sv: Et tidligere barn med "særlige forudsætninger"   Et tidligere barn med "særlige forudsætninger" Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Et tidligere barn med "særlige forudsætninger"
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Velkomst-
Gå til: