Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
dyslexia skolestart WISC Kuno mobning kyed legoland milepæle chips ADHD mensa asperger bmsf asynkron test psykolog wppsi underydelse penge raven maja børnehave efterskole tegner sensitive gifted
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Sådan endelig skrev jeg det skoleforløb

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Hilde

IndlægEmne: Sådan endelig skrev jeg det skoleforløb    Lør jun 09, 2012 8:50 am

http://2e-giftedogdiagnose.blogspot.dk/2012/06/skoletilbud-er-alt-afgrende.html

Nu med dokumenter og jeg udvider det lige så stille
Tilbage til toppen Go down
Hilde

IndlægEmne: Re: Sådan endelig skrev jeg det skoleforløb    Man sep 03, 2012 9:56 pm

Så er mit ene barn færdig med Folkeskolen. cheers cheers

Jeg brugt en del svære valg og trodsede systemet som saboterede enhver fornuftig valg. Vores valg efter jeg stoppede skolen i oktober var at springe en klassetrin over dvs. fortsætte med 9. klasse og ikke i 8. klasse. Set i bagspejlet skulle vi havde gjort dette helt tilbage i 1. klasse - men jeg vidste ikke bedre dengang. Vores valg blev bare ikke anerkendt ... og jeg må sige som hjemmeunderviser er jeg jo skolelederen, men det hjalp minus! Hellere ej hendes PPR og andre udredninger som skårede hendes behov ud i pap.

Så, her i foråret kom vi i en situation hvor:

- Hun har ikke kunnet tage hendes 9. klasses afgangseksamen da "nogen" ikke registreret hende til dette. Registreringen er SENEST 1. februar og der er intet som kan gøres hvis det overses. Trods at jeg gik tidligt igang blev jeg ringet op hvor de forslået at hun skal bare møde op i den lokale Folkeskole så er de forpligtet til at sende hende op til eksamen, med de andre elever. Jeg vurderede at smide hende i den lokale 9. klasse vil skabe så meget kaos for den skole og for hende så det undlod jeg ... klagegangen ville vare til Jul så det droppede jeg også.

- Kommunen anerkendte ikke at jeg Hjemmeunderviste hende da de vurderede UDEN at tale med os eller vejlede eller andet osv. jeg ikke var egnet til at undervise! En børnesamtale fortalt lederen af Børn og Unge min datter at hun begår kriminalitet ved ikke at gå i skole, hvortil hun kunne forklare hendes rettigheder jvf. Grundloven. UU vejlederne skrev jeg trækkes i penge OMGÅENDE jvf. en forældre pålæg og samlede kun beviser ind for at modsige mig, og hendes behov. Det var trusler og ingen lyttede!

En lang process, hvor UU vejlederen var imod, Kommunen usaglige og hvor en anonym person ved UVMs evejledning tilfældigvis kom med en bemærkning som kunne bruges!

Det viste sig til at være næsten umuligt at finde en Gymnasium som ville teste eller retter sagt give hende en OOP/UPV MEN det jeg ikke vidste var at hvis barnet søger ind den 15. marts får hun jo bare tage en optagelsesprøve den 29. marts ved det Gymnasium hun ønsker at søge ind til! DET HAVDE VI RET TIL AT BEDE OM jvf. følgende:

Citat :

Hvor uddannelsesvejlederne i UU vejleder har vurderet at en ung ikke er uddannelsesparat, MEN hvor den unge og forældrene er UENIGE med vurderingen. I disse tilfælde er det den ungdomsuddannelse, som den unge har som sin 1. prioritet, som afgør om den unge er uddannelsesparat eller ej.

MEN uden en Uddannelsesplan kan hun ikke søge ind på Optagelses.dk så man skal gøre det hele MANUELT. UU vejlederen styrer denne del også ...

Pga. manglende vejledning og en lang forløb blev hun optaget 14 minutter før lukketid, fredagen inden Gymnasium startede om mandagen (JA i August!!! affraid )

Selv om hun startede så skulle hun bestå en test i Matematik, Dansk, Engelsk og Tysk (man kunne også trække Fysik) og til en samtale med Lederen og Studievejlederen på en Gymnasium. Det var super hårdt idet de små pus er helt færdig bare at skal start på Gymnasium, og her anvendes det samme regler som om hun var i udlandet i marts - godt der var den mulighed og en fordelingsudvalg som forstået mig.

De krævede hendes sidste karakterlister og idet at jeg hjemmeundervist afleveret jeg dem jeg fik inden jeg valgt hjemmeundervisning. Hertil afleveret jeg hendes elevplaner osv. Endeligt var Gymnasiums Rektor en redning. Jeg deltog slet ikke! Sikke en lettelse ... at være sluppet fri af alt det hårrejsende møderi.

Nu skal hun bare videre og Systemet tager vel den gang som den nu selv vælger ... og jeg ånder lettet op - tænk: Fri fra Folkeskolen som ikke kunne forstå/anerkende hendes behov jvf. §18.

Hilde

IndlægEmne: Re: Sådan endelig skrev jeg det skoleforløb    Man nov 19, 2012 8:23 am

Så kom det første karakter Smile

WOW Mor er pavestolt

Skriftelig Matematik 10
Skriftelig Dansk 4 (forventede)
Fysik 4 (hadefag som ikke just fanger)

og resten 7 taller ...

Snit 6.5 (jvf. gammel 13 skala skulle det være et snit over 8!!! )

Jeg er glad for at hun ikke ligger i toppen for nu er der noget at "arbejde" for. Et skolegang med højeste karakter har ikke gavnet "øvelsen" i at "lære".

5 forskellige skoler med konkurser osv. vilde årsag til skift ... Så alt i alt at vi flyttede, hun startede op efter at tage "8 samt 9 klasse" på et år herhjemme, med skoleprøvning ind i mellem ... (og ikke mindst det fantastiske kommunal behandling hvor de vil pådutte en Fagskole)

Kan jeg kun sige: Systemet fatter intet!

Men husk at man kan kom på Gymnasium via Bekendtgørelse om Optagelseprøverne og der har forældre ret til en second opinion hvis en Ungdomsvejleder er led og grov! Obs. skoler som Steiner har ingen 9. klasses eksamen så alt afhænger af Gymnasium om de siger "ja". Vi fik ja, men der var ikke plads nok så kom fordelingsudvalget på spil og vi fik den rareste Rektor som havde ingen "problem" med alderen. I øvrigt er der en eller 2 i hver klasse som er knap 15 når skolen starter ... men det snakker ingen om!

Hvor ville jeg give hvad som helst for en reel rådgivning. Men vores psykolog vi ahr brugt i alle disse år har været GULD værd. Bare der var en som man kunne regne med for at få en mod og medsvar med forståelse.

Alder vs fest vs modenhed - no problem so far! Der er en del som hellere ikke drikker og en del som drikker nærmest dagligt O-O alt i alt er Gymnasium en hel del "hyggeliger" end Folkeskolen på mange måder! Og som noget nyt har alle Gymansier Film på You Tube Wink

Hilde

IndlægEmne: Re: Sådan endelig skrev jeg det skoleforløb    Lør apr 27, 2013 6:10 pm

Gymnasium er fortsat det bedste valg. Hun elsker alle nye udfordringer og ser frem til hendes rejse til Frankrig.

Drama, kunst og Fransk er bare hendes fag ... det hun drømt om siden hun var 11 år gammel. Desværre vil hun intet vide om Matematik, fysik eller lign.

Sponsored content

IndlægEmne: Re: Sådan endelig skrev jeg det skoleforløb    Today at 12:12 am

Sådan endelig skrev jeg det skoleforløb
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1