Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
bmsf raven børnehave chips Kuno test mobning asperger skolestart maja wppsi tegner psykolog WISC dyslexia mensa efterskole gifted milepæle sensitive ADHD penge asynkron underydelse kyed legoland
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Nu vil jeg lærer at læse

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Mags

IndlægEmne: Nu vil jeg lærer at læse   Tors jun 21, 2012 2:27 am

Jeg har i laaang tid ventet på min søn ville begynde at læse, for han har haft alle forudsætninger længe. Men i mandags sagde han så, at nu ville han lærer at læse - det var helt forventeligt det ville komme sådan lige pludseligt en dag.

Han har nu læst/stavet sig igennem den første lille læslet bog, og mon ikke der er mange bøger der skal læses fra nu af.

Tænk bare at beslutte det.... sgu lidt sejt sagde moren:-)
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Nu vil jeg lærer at læse   Tors jun 21, 2012 4:38 am

Det er så vildt fantastisk de er sådan. cheers

beslutsom ung mand, så må vi så senere hen se hvad han beslutter sig til.

IndlægEmne: Re: Nu vil jeg lærer at læse   Tors jun 21, 2012 5:32 am

Admin skrev:
Det er så vildt fantastisk de er sådan. cheers

beslutsom ung mand, så må vi så senere hen se hvad han beslutter sig til.

ja det er ikke godt at vide - med de ting han finder på som 4-årig så er der dælme muligheder nok:-)
klokkeblomst

IndlægEmne: Re: Nu vil jeg lærer at læse   Man jun 25, 2012 8:16 am

Hvor dejligt, især at de selv kommer og siger til når de vil noget, det er så skønt.

Jeg er spændt på om min dreng hopper på den vogn.

Hvilke bøger har I læst med ham? Og synes han stadig det er sjovt at læse Smile
Mags

IndlægEmne: Re: Nu vil jeg lærer at læse   Ons jul 04, 2012 1:56 am

Hvilke bøger har I læst med ham? Og synes han stadig det er sjovt at læse Smile

Vi har taget udgangspunkt i de her: http://shop.alkalaer.dk/ - han har også læst lidt i andre, men de her er lig succes! Kan virkelig anbefales.

En af pædagogerne (en meget erfaren dygtig dame) sagde i dag om min søn, at han var en af de klogeste børn hun nogensinde havde mødt. Hvis hun har ret, må han vel være BMSF... eller også er ungerne herude dummere ned gennemsnittet:-)

Han elsker at læse, det er jo virkelig på begynderniveau endnu, men han nyder det.
klokkeblomst

IndlægEmne: Re: Nu vil jeg lærer at læse   Fre jul 06, 2012 8:57 am

Tak for tip. Min dreng faldt over hjemmesiden og spurgte hvad det var. Jeg spurgte om han ville prøve at læse og det vil han gerne, så tror vi køber en bog og ser om han har lyst Smile
Hilde

IndlægEmne: Re: Nu vil jeg lærer at læse   Søn jul 08, 2012 1:04 am

Hi Klokkeblomst

Jeg ved ikke helt hvor gammel din er, da jeg ikke følger med alt mere, men en ting er sikker ALLE kan lære at læse! Også ordblinde kloge drenge som snyder alle i lang tid før nogen opdager de ikke kan læse ...

Jeg har samlet lidt her: http://2e-giftedogdiagnose.blogspot.dk/search/label/ordblind og der kommer mere. Siden røder og der ryddes op i tags over det næste par måneder. Håber du finder noget du kan anvende for vi havde STOR problemer med at finde ting han gad læse. Også teknikker som virkede for os.

Søren og Mette var han ikke glad for. Hunden Clifford gik lidt engang men aak det gad han ikke ret længe. Så flere skoleskift, og mobing så blev det ikke lettere men NU KAN HAN LÆSE! Og bedst af alt han vil selv ... vi læser nu Lassie osv. Det tager meget lang tid men hver uge går det bedre. Han skal takles meget erfaren da han ikke helt synes læsning er hans favourit ting at lave da det tager kræfter meeen nu vil han selv kunne skrive pga. minecraft så han har en motivation for at blive ved.

Det er svært at finde ting. Det små Fakta bøger koster alt fra 150 kr på udsalg til 250 kr stykkes og deres orddeling er en anden end den vi bruger eller en bog som "Min stor bog om dyrebørn" koster en 50er på udsagl i kvikly og den virker når barnet vil læse om dyr. Bøgerne kan også ses på facebook her: til bogen på facebook hvis linket ikke virker se ww.facebook.com/2eDansk og går videre til billeder hvor der er en mappe med bogforslag er bøger som hitter. Jeg er igang med at ligge ting ud men det tager tid, så jeg laver det jeg kan når jeg kan.

Bare fordi ungen ikke kan læse skal vi huske at skabe glæden ved at finde lydboger og læse højt for dem f.eks. Hobitten Wink eller Despero er min favouritter
klokkeblomst

IndlægEmne: Re: Nu vil jeg lærer at læse   Søn jul 08, 2012 6:28 am

Hej Hilde.
Tak for dine tip i indlægget dejligt Smile min dreng er kun snart 3 år og 6 mdr, så vi starter helt fra bunden, hvis vi da starter nu. Han får bogen og så ser vi om han tager den frem Smile
Hilde

IndlægEmne: Re: Nu vil jeg lærer at læse   Søn jul 08, 2012 8:55 am

Super. Så er IPad genialt med deres pixilinespil ... Du kan prøve det gratis ...

Gis bare vi startede der lol min datter begynd med at skrive mor, pippi osv der
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Nu vil jeg lærer at læse   Today at 6:12 am

Nu vil jeg lærer at læse
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1