Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
underydelse skolestart test penge wppsi chips efterskole sensitive ADHD bmsf tegner Kuno asperger mensa WISC maja dyslexia psykolog milepæle kyed asynkron mobning børnehave gifted legoland raven
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Medlem af Mensa og med to store høj-IQ-unger

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
ditmar

IndlægEmne: Medlem af Mensa og med to store høj-IQ-unger   Søn aug 19, 2012 9:42 pm

Jeg hedder Tine, er medlem af Mensa og har to unger født hhv i 92 og 97. Den store er også Mensaner.

Vi har også været medlem af Gifted Children i en årrække og har været på sommerlejr i en 5-6 år. Nu er ungerne så store, at det formodentlig er slut.

Jeg har glade og velfungerende børn - nu. De har en glad og velfungerende mor - nu.

For mig var det epokegørende at erkende min egen høje IQ og begynde at agere i forhold til den. Også erhvervsmæssigt.

Jeg er nu selvstændig IT-konsulent og VED, at jeg på få uger kan sætte mig ind i nye problematikker, som de fleste andre skal bruge lidt længere tid på.

Det er ikke sikkert, jeg kommer til at være her så meget, men jeg fik lige lyst til at se, hvad det var.

Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Medlem af Mensa og med to store høj-IQ-unger   Man aug 20, 2012 1:54 am

Hvor er jeg glad for din historie og velkommen alligevel.
Jeg tror nemlig også det er vigtig at erkende at man er hbv, det gør livet lidt nemmere, jeg stoppede med at forsvare hvorfor jeg var som jeg var, det er jeg bare.
Gav det mening Very Happy

IndlægEmne: Re: Medlem af Mensa og med to store høj-IQ-unger   Man sep 03, 2012 7:29 pm

Velkom til Tine

Jeg har meget at fortælle Smile og skal nok skrive her og på bloggen! Men nu hvor vi er der hvor jeg kan se at hvis jeg ikke tage utraditionelle beslutninger så vil vi mistrives endnu mere er det for mig lidt ærgeligt at se hvor lidt der er af råd og vejledning til forældre i knibe rundt omkring.

Forældrene skal hver især tage kampene op alene, og bliver serveret med det samme manglende forståelse over hele linien. Og ind i mellem møder de så en eller to personer som er guld værd - og hvis forældrene ikke er for trætte - så kan disses guldkorn være meget gavnligt.

Det som er en gåde er at nogle familier gentager det samme process, med kedelige følger i flere kommuner - uden at der er støtte at hente. Hvordan arbejdes der med dette emne? Vel og mærke at familierne er forskellige ...
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Medlem af Mensa og med to store høj-IQ-unger   Today at 12:31 am

Medlem af Mensa og med to store høj-IQ-unger
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1