Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» IQ eller percentil
Søn jan 08, 2017 8:40 pm by Hilde

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
begavede
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking digg  Social bookmarking delicious  Social bookmarking reddit  Social bookmarking stumbleupon  Social bookmarking slashdot  Social bookmarking yahoo  Social bookmarking google  Social bookmarking blogmarks  Social bookmarking live      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 471 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Sekayi

Vores brugere har i alt skrevet 4641 indlæg in 1199 subjects

Share | 

At skrive på nettet - retningslinier

Go down 
ForfatterBesked
Hilde

IndlægEmne: At skrive på nettet - retningslinier   Søn mar 23, 2008 11:22 pm

Netetikette

Internettet er globalt og har ingen ejer, og derfor er der heller ingen der har ansvaret. At der ikke råder totalt kaos skyldes at de fleste følger den vedtagne netetikette. På vores forum vælger vi ikke at have mange regler, men for at alle er klar over hvordan vi ønsker at vi skal behandle hinanden skriver vi nogle linier her om netetikette. Som individuel bruger bør du følge etiketten og ellers bruge din egen sunde fornuft.

- Husk, at der er et menneske i den anden ende af din meddelelse.
- Vær mod andre, som du ønsker, at de skal være mod dig både i det virklige liv og virtuelle liv.
- Tilgiv andres fejltagelser, navnlig nye og uerfaren brugere dvs. forklar hellere en gang for meget.
- Giv andre en hånd - et tip - et råd! Den du møder på din vej op, møder du også på din vej ned.
- Vær opmærksom på, hvor du er, og udvis god opførsel.
- Hvis nogen fornærmer dig, eller hvis du synes, de har fornærmet dig - bevar fatningen - og skriv en privat besked til dem for at fremme forståelsen.
- Hold dig væk fra endeløse, følelsesladede skænderier eller "krige".

Internettet er anonymt

Man kan let få en falsk tryghed om at det ikke spiller nogen rolle hvad man gør og ikke gør. Mange skaffer sig en anonym email-konto via tjenester, der garanterer anonymitet. Det er der ikke noget forkert ved, bare man ikke udnytter denne frihed til misbrug, dvs ulovlige aktiviteter eller chikaner.

- Brug dit onlinenavn eller kaldenavn konsekvent, beskyt din rigtige identitet ved aldrig at opgive dit fulde navn.
- At tro, at man kan opføre sig anderledes på nettet og slippe godt fra det, er en misforståelse. Her skal samfundets regler og love også følges.
- At fremsende uforskammede mails eller på anden vis chikanerer nogen og krænke den personlige integritet, regnes også for sabotage. Det samme gælder forsøg på at trænge ind i data, hacke hjemmesider eller gæstebøger.
- Man ikke er så anonym, som man kunne tro. Bryder du etiketten og bliver anmeldt kan din internetudbyder følge registreringerne og følge op på anmeldelsen.

Skriblerier

Det er vigtigt at være venlig, ydmyg, kortfattet og præcis. Vær ikke for hurtig på aftrækkeren, læs din besked igennem et par gange og brug stavekontrollen før du sender den afsted.

- Del dit svar/kommentar op vha. "quote" i afsnit, så de er mere læsevenlige. Brug "quote kun for at få meningen over, slet overflydige ord.
- Brug sigende overskrifter i dine tråde der sammenfatter emnet i én linie. Fx. "problemer med kedsomhed" er en god overskrift. "problemer med barnet" er en dårlig overskrift.
- Interne og indforståede beskeder brugere imellem bør holdes til private beskeder, med mindre andre kan få nytte heraf uden at være indforstået.
- Brug ikke upassende og stødende sprog.
- Ironi og "kærlige spydigheder" kan let misforståes.
(Sker det alligevel, må misforståelsen rettes så hurtigt som muligt. Bed en moderator om hjælp.)
- Brug humørikoner til at formidle humor og sarkasme, og lær de meste almindelige forkortelser.
- Send eller videresend ikke uønskede e-mails dvs. (almindeligvis kaldt spam).
- Når du skriver, skal du holde dig til emnet og ikke afbryde andre, lav hellere et nyt emne.
- Være forsigtigt med at bruge STORE BOGSTAVER i hele sætninger for at understrege det, du mener – det kan opfattes som om, du "råber" eller "skriger". Det er dog acceptabelt at bruge store bogstaver om enkelte ord, det er vigtigt for dig at understrege betydningen af.
- Brug ikke for mange situationstegn (!!??) i dine sætninger. Det kan virke provokerende.

Inspirede af www.singlemom.dk og http://www.123hjemmeside.dk/UniqDogs/4653716
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin

IndlægEmne: netetikette   Man jan 26, 2009 1:22 am

Jeg ønsker at dette forum er pænt og ordentligt, både i tone og omtale.

Så jeg ser gerne at retningslinierne overholdes.

Tak på forhånd.

Gæst

IndlægEmne: Re: At skrive på nettet - retningslinier   Man jan 26, 2009 5:15 am

Synes da også folk har opført sig pænt her på siden.
Helene

IndlægEmne: Re: At skrive på nettet - retningslinier   Man jan 26, 2009 6:02 am

Hej Hilde, er det pga den dårlige tone der var omkring, psykologen i Riskov siden er blevet fjernet.. Er bare lidt nysgerrig da jeg har forsøgt at finde siden igen. Jeg kan også se du har haft skrevet med psykologen, der selv skriver prisen for en screenning til mentiqa hun skrev 4000 kr og hun skriver samtidig selv hun samarbejder med Ole Kyed.
Jeg beklager fra min siden hvis jeg ikke har fulgt etiketten.
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: At skrive på nettet - retningslinier   Man jan 26, 2009 6:32 am

hej Helene

Det er ikke Hilde som har fjernet emnet, men mig Admin.

Det var ikke det du havde skrevet.

IndlægEmne: Re: At skrive på nettet - retningslinier   Man jan 26, 2009 6:55 am

hejsa, jeg undskylder jeg roder lidt rundt i de navne engang i mellem Embarassed
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: At skrive på nettet - retningslinier   Man jan 26, 2009 7:10 am

Det skal siges det heller ikke altid er nemt, men det er mig som har oprettet forum og bedt Lone og Hilde om hjælp med at holde det ajour.

IndlægEmne: Re: At skrive på nettet - retningslinier   

At skrive på nettet - retningslinier
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1