Den ene af mine sønner er også meget god til matematik og de testede ham for at se hvor lang han var nået. De kørte 5 klasse bogen hurtig igennem med ham og derefter 6 klasses og der fandt de nogle huller. De er så fyldt ud og så er han videre. Han har så 2 timer med klassen og der laver han det samme som dem, for ikke at føle sig helt uden for og for ikke at få huller. Min søn fungerer fint med det. Det er jo vigtig de trives.
De lader ham heller ikke sidde med sidevis af de samme stykker mere, for de har forstået at han opfanger opgaverne hurtig og husker det. Derfor er det jo ikke nødvendig med alle disse gentagelser.
Han løser 6-7-8 klasses opgaver, noget er han bedre til end andet. han går i 4. klasse nu.
Det heldige ved det er så, at de giver ham de 2 af timerne i matematik om ugen med en anden lærer, hvor der så også er endnu en elev som min søn, der er meget god til matematik, så det er guld for dem.
Det er bare vigtig de måske bruger nogle timer med din søn og udfordrer ham oppefra i stedet for nedefra.
Jeg ved vi er heldige. Der har også været mange møder og netværksmøder, og det bedste er at når jeg har snakket med min psykolog i ppr, har hun givet mine råd videre til skolen, som om det kom fra hende. I dag kan jeg dog selv snakke med dem, da de ved jeg ved mere end dem. Det er stor fremgang ang. bmsf på vores skole, men ordene bliver ikke sagt, men det er jo også ligegyldigt bare de får den rette undervisning og trives
Held og lykke