Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
kyed mobning maja Kuno test WISC raven efterskole psykolog gifted dyslexia chips børnehave asynkron skolestart mensa tegner legoland penge milepæle sensitive bmsf underydelse asperger wppsi ADHD
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Jeg vil meget gerne høre jeres mening!

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Aminas mor

IndlægEmne: Jeg vil meget gerne høre jeres mening!   Søn jan 13, 2013 6:24 am

Hej, jeg har netop oprettet en profil, da jeg har nogle undrende spørgsmål om min 2½ årige datter, som jeg håber i kan hjælpe mig med at belyse.

Jeg gik i fødsel med min datter allerede i uge 34, det lykkedes dog at holde hende inde til uge 36. Da hun kom ud var hun dog fuldstændig normal og blev hurtigt afsluttet som fortidligt født. Flere fagfolk har foreslået at der kunne være tale om en fejl i beregningen af min termin.

Vi opdagede tidligt, at hun havde ekstremt meget energi, og dette har holdt ved. Hun kravlede og gik flere måneder forud for de andre baby i vores vennekreds. Der udover har hun nu i en alder af 2½ utrolig meget energi. Der skal konstant ske noget og hun bevæger sig meget og ekstremt hurtigt.

Sprogligt kan hun stort set udtrykke sig fuldstændig nu. Hun lægger mærke til bogstaver og fortæller eksempelvis at 'det er bogstavet P' (om det så er pga hr skæg ved jeg ikke Smile, der udover kan hun mange af de mest almindelige ord som tak, bil, jordbær osv på arabisk. Hun kan tælle til 10 og mere på både arabisk og dansk.

Hun har ekstrem god hukommelse og vil gerne have at tingene bliver gjort på den samme måde. Derudover har hun humor og laver sjov med både børn og voksne.

Mit 'problem' er egentlig hendes ekstreme energiniveau. Det er virkelig hårdt og trættende. Hun sidder ikke stille ret længe ad gange. Kan sidde og perle og tegne med tusser i 15 minutters tid, mens hun kan se tegnefilm i flere timer. Mine egne tanker har været, at hun har en form for ADHD pga den for tidlige fødsel, men jeg syntes ikke, at denne beskrivelse passer særlig godt på hende udover det høje energi niveauet.

Jeg ved ikke om det er det helt forkerte forum jeg spørger om hjælp på? Hvad er jeres vurdering og hvordan takler man et barn, der er så fuld af energi?

Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Jeg vil meget gerne høre jeres mening!   Søn jan 13, 2013 10:53 am

Velkommen til forum

Du har da helt sikkert en datter der er forud for sin alder ang. tale, med humor og flere ting.

Min søn begyndte at kravle i træer før han var 2 år, så ham var der også gang i, men han kunne og se film længere tid af gangen, da han var 2 år.
Er det muligt hun måske "keder" sig og derfor er så aktiv som hun er. Der skal måske noget nyt hele tiden, derfor behøver man ikke have ADHD eller andet.

Da hun jo "kun" er 2½ år er det svært at vurdere hvad hun er, det er for tidligt at teste hende. Det kan godt være hun er svær at følge med, men sådan er hun bare. Prøv at lave sådan at hun kan gøre noget selv, uden hun kommer til skade, det er noget af det bedste i kan gøre. Giv hende mulighed for at gå til svømning, gymnastik eller hvad der ellers er i jeres område. Tag hende med i skoven for der kan hun opleve mange nye ting hver gang i er der og bruge sig selv.

Lav huskespil med hende, vendespil, eller find nogle ting og gem det under et tæppe og se om hun kan huske hvad der ligger under det. Få fyldt hende op, men accepter når hun siger fra.

Måske du kan finde nogle ting som interesserer hende , f.eks. nogle puslespil der passer til hende som kan udfordre hende. Find hendes interesser. Det behøver ikke være aldersvarende legetøj.
Jeg har en søn der bare gør tingene og har altid gjort, men tænker ikke på hvad der kan ske ved at gøre det. Han er frygtløs, så jeg har lavet et sikkerhedsnet under ham så vidt muligt, så han er endnu ikke kommet alvorlig til skade.

Håber du kan bruge det lidt, ellers skriver og spørger du bare igen. Wink

og endnu engang velkommen

IndlægEmne: Re: Jeg vil meget gerne høre jeres mening!   Tirs jan 15, 2013 11:11 am

http://2e-giftedogdiagnose.blogspot.dk/2012/11/tilstande-der-ligner-adhd.html

Velkom til og gøre endeligt brug af barenpiger som udfordere hende på det områder barnepigen er god til Smile
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Jeg vil meget gerne høre jeres mening!   Today at 8:20 am

Jeg vil meget gerne høre jeres mening!
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1