Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o) EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o) EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o) EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o) EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o) EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o) EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o) EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o) EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o) EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave wisc Århus privat skole mentiqa begavede children gifted hilde
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o)

Go down 
ForfatterBesked
Luckii





Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o) Empty
IndlægEmne: Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o)   Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o) EmptyFre Nov 01, 2013 9:30 pm

Hej!

Lidt om min baggrund for at tilmelde mig forummet her:

Vi har en datter på snart 7 år, der altid har været "fremme i skoene". Hun talte meget tidligt, brugte sætninger og kunne føre en samtale som 1½ årig. Som 2 årig kendte hun mange bogstaver osv...
Gennem dagpleje og børnehave trivedes hun fint. Gik i en idrætsbørnehave hvor hun hver dag blev udfordret motorisk, hvilket var super godt for hende. I løbet af den periode tænkte vi aldrig over at hun kunne være "anderledes" end de andre børn.

Sidste år startede hun i skole, og har aldrig rigtig fundet sig helt til rette.
Fagligt er hun langt foran med læsning og skrivning (læser f.eks. 3. klasses bøger i 1. kl), og også i matematik fanger hun tingene meget hurtigt og keder sig over rutineopgaver.
Resultatet er at hun ofte keder sig i timerne, hvilket medfører lidt ballade fra hendes side. Hun svarer ofte uden at være blevet spurgt og taler hen over hovedet på kammeraterne.
De største problemer er dog på det sociale/følelsesmæssige område. Hun har en ekstrem retfærdighedssans og reagerer voldsomt hvis hun føler sig uretfærdigt behandlet, hvis ofte giver problemer i forhold til veninderne. Derudover vil hun gerne diktere en masser regler i legene og bliver sur hvis de andre ikke følger dem. Generelt bliver hun sur og utålmodig overfor de andre, når de ikke opfatter tingene så hurtigt som hende. Hun har endvidere altid være meget kontaktsøgende overfor voksne.

Stille og roligt er vi, som forældre, begyndt at spore os ind på, at hendes problemer måske kan skyldes høj intelligens. Vi har begge en høj IQ, og jeg kan genkende en del af problemstillingerne omkring hende fra mig selv og min egen skoletid. Jeg kedede mig gennem hele folkeskolen, synes jævnaldrende var intetsigende og følte mig generelt anderledes uden at kunne sige hvorfor.

I næste uge skal vi til møde med hendes lærere omkring hendes trivsel og vi vil prøve at bringe dette på bane.
Er der nogen der har erfaringer med hvordan man får emnet taget op uden at det bliver opfattet som "mit barn er bedre end de andre"-agtigt?? Og hvad tænker I omkring det jeg beskriver, - er det værd at gå videre med hos f.eks. ppr og få hende testet?
Tilbage til toppen Go down
 
Ny her - 6 (snart 7) årig datter :o)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Min datter

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Velkomst-
Gå til: