Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Pjece til fri afbenyttelse EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Pjece til fri afbenyttelse EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Pjece til fri afbenyttelse EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Pjece til fri afbenyttelse EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Pjece til fri afbenyttelse EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Pjece til fri afbenyttelse EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Pjece til fri afbenyttelse EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Pjece til fri afbenyttelse EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Pjece til fri afbenyttelse EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave Århus skole gifted begavede mentiqa wisc children hilde privat
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Pjece til fri afbenyttelse

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



Pjece til fri afbenyttelse Empty
IndlægEmne: Pjece til fri afbenyttelse   Pjece til fri afbenyttelse EmptyLør Jul 05, 2008 9:40 pm



Sidst rettet af Admin Man Feb 06, 2012 5:15 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Pjece til fri afbenyttelse Empty
IndlægEmne: Sv: Pjece til fri afbenyttelse   Pjece til fri afbenyttelse EmptyLør Jul 05, 2008 10:36 pm

Det er et fantastisk stykke arbejde du har lagt i det Very Happy
Du smeder mens jernet er varmt.

Hvem der bare havde det overskud.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Hun





Pjece til fri afbenyttelse Empty
IndlægEmne: Sv: Pjece til fri afbenyttelse   Pjece til fri afbenyttelse EmptyLør Jul 05, 2008 11:24 pm

Gid vi andre havde alt din energi - godt gået!
Tilbage til toppen Go down
Chaka





Pjece til fri afbenyttelse Empty
IndlægEmne: brocure   Pjece til fri afbenyttelse EmptyTors Okt 23, 2008 8:02 pm

Kære Bente
Jeg tog mig den frihed for nogle uger side at aflevere din brochure til vores skole ifm. drøfelse af vores søns vanskeligheder. Tak fordi den var til rådighed.
Jeg er ikke sikker på, at skolen nødvendigvis anerkender, at bmsf er noget, som de skal eller har lyst til beskæftige sig specielt meget med med -desværre, men det var rigtigt rart at kunne give dem noget konkret på skrift.
KH Chaka
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Pjece til fri afbenyttelse Empty
IndlægEmne: Sv: Pjece til fri afbenyttelse   Pjece til fri afbenyttelse EmptyTors Okt 23, 2008 10:46 pm

Det glæder mig der er nogen som kan bruge pjecen.
Jeg er ved at søge penge til at få den udgivet til alle skoler og børnehaven og kommuner.

Det er svært!!!
Tilbage til toppen Go down
ditte





Pjece til fri afbenyttelse Empty
IndlægEmne: HJÆLP: hvordan kommer man fra underydelse til trivsel ?   Pjece til fri afbenyttelse EmptyMan Okt 27, 2008 3:26 am

Hej Bente

Det var faktisk lige hvad jeg søgte til min søns børnehave, jeg har lovet at finde noget til dem.

Som tegn på underydelse skrives blandt andet:
undgår nye aktiviteter,
udbredt selvkritisk
bange for at lide nederlag
ønske om perfektionísme
dårlig motivation
ønsker ikke at involvere sig
mister interessen hurtigt
kan ikke koncentrere sig i lang tid
dårlige arbejdesvaner
arbejdet gøres ikke færdigt
fastlåst tankegang
ingen ambitioner

Hvad hjælper for at komme ud af denne situation, for det ser lidt ud til at være en ond cirkel at være kommet ind i !!
Er der nogle der har ideer ?
Nogle der har prøvet noget der hjælper på dem selv eller deres børn ??
Hvordan motiverer man et sådan barn/person ??
hvordan kommer man på banen igen ??
Er der noget godt man kan læse om emnet ?

Kunne der oprettes et emne ala: hvordan kommer man fra underydelse til trivsel
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Pjece til fri afbenyttelse Empty
IndlægEmne: Sv: Pjece til fri afbenyttelse   Pjece til fri afbenyttelse EmptyMan Okt 27, 2008 3:53 am

Ditte spørger

Citat :
Hvad hjælper for at komme ud af denne situation, for det ser lidt ud til at være en ond cirkel at være kommet ind i !!
Er der nogle der har ideer ?
Nogle der har prøvet noget der hjælper på dem selv eller deres børn ??
Hvordan motiverer man et sådan barn/person ??
hvordan kommer man på banen igen ??
Er der noget godt man kan læse om emnet ?


Det med underydelse er ikke så godt, da der kan være mange reaktioner på det. Det kan være svært at takle.
For at starte med det sidste er det svært at finde noget på dansk om emnet men der er dog
http://giftedkids.about.com/od/nurturinggiftsandtalents/u/Parenting.htm
denne side kan du få oversat på google.

Det vi har gjort er at finde nye ting til Patrick, for dem kan han simpelthen ikke lade være, da det er nyt. I børnehaven havde vi ikke den store succes med, da pædagogerne kun tænkte på det sociale, hvilket Patrick ikke har problemer med. Det som vi gerne ville var at de havde opfordret Patrick mere til at spille, men når Patrick kom til dem sagde de nej de havde ikke tid. Så opgav han.
Uanset hvor lille en ting han gør er det ros ros ros og atter ros. Lad ham få nogle succeser, det hjælper på selvtilliden.
Lav nogle at de ting han interesserer sig for, og ros ham. Prøv at vis I forstår han er ked af det og forstå når han er vred enten med ord eller fysisk. Der kan være lang vej men opgiv ikke, der vil sommetider være 2 skridt frem og 1 tilbage. Det kan være meget svært i børnehaven hvis pædagogerne ikke forstår barnet og barnets reaktions-mønster.

Jeg kan forstå det drejer sig om din søn i børnehaven, jeg er glad og postitiv overrasket over pædagogerne vil have noget på skrift. Der er jo også bøger og min hjemmeside som du kan henvise til.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Pjece til fri afbenyttelse Empty
IndlægEmne: Sv: Pjece til fri afbenyttelse   Pjece til fri afbenyttelse EmptyMan Okt 27, 2008 4:43 am

ditte skrev:
Hej Bente

Det var faktisk lige hvad jeg søgte til min søns børnehave, jeg har lovet at finde noget til dem.

Som tegn på underydelse skrives blandt andet:
undgår nye aktiviteter,
udbredt selvkritisk
bange for at lide nederlag
ønske om perfektionísme
dårlig motivation
ønsker ikke at involvere sig
mister interessen hurtigt
kan ikke koncentrere sig i lang tid
dårlige arbejdesvaner
arbejdet gøres ikke færdigt
fastlåst tankegang
ingen ambitioner


Sad Sad Sad Det er vores datter selv idag hvor hun bliver forstået. Det tager tid og blod sved og tårer og få vendt skuden. Men ROS ROS og atter Ros. Vi havde lidt held med at når noget skulle laves at sætte æggeuret til x antal minutter, så gjorde hun tingene på tid og synes det var lidt nemmere og komme igennem, selvom det var kedeligt.

Hvad hjælper for at komme ud af denne situation, for det ser lidt ud til at være en ond cirkel at være kommet ind i !!
Er der nogle der har ideer ?
Nogle der har prøvet noget der hjælper på dem selv eller deres børn ??
Hvordan motiverer man et sådan barn/person ??
hvordan kommer man på banen igen ??
Er der noget godt man kan læse om emnet ?

Kunne der oprettes et emne ala: hvordan kommer man fra underydelse til trivsel
Tilbage til toppen Go down
ditte





Pjece til fri afbenyttelse Empty
IndlægEmne: Sv: Pjece til fri afbenyttelse   Pjece til fri afbenyttelse EmptyMan Okt 27, 2008 5:51 am

Det er også min datter Sad Sad Sad selv nu hvor hun bliver forstået...
Hun har flyttet sig fra langsom selvudslettelse til en pige med selvværd - efter skoleskift til mentiqa. Og har ingen problemer med at funger i gruppesammenhæng (på skolen). Fra at være mere eller mindre apatisk hjemme er hun nu motiveret og lærer - men alt andet end noget der har med skolen at gøre (underydelse : speciel interesse for ikke-intellektuelle ting). Nu hvor vi er kommet så vidt var det jo fint at komme et skridt mere.

- Og min søn han underyder ikke for han har ikke været i kontakt med folkeskolen endnu.

ditte
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Pjece til fri afbenyttelse Empty
IndlægEmne: Sv: Pjece til fri afbenyttelse   Pjece til fri afbenyttelse EmptyMan Okt 27, 2008 7:53 am

ditte skrev:
Det er også min datter Sad Sad Sad selv nu hvor hun bliver forstået...
Hun har flyttet sig fra langsom selvudslettelse til en pige med selvværd - efter skoleskift til mentiqa. ditte

Der er Christina også flyttet sig til efter hun begyndte på Mentiqa, og lærer vil hun gerne, men hun tror absolut ikke på hun kan. Men jeg tror og håber på at det med årene bliver bedre, og hun vil begynde og tro på hun også dur til noget.

Lone
Tilbage til toppen Go down
ditte





Pjece til fri afbenyttelse Empty
IndlægEmne: Sv: Pjece til fri afbenyttelse   Pjece til fri afbenyttelse EmptyMan Okt 27, 2008 8:52 am

Angående børnehaven................

Sådan er det desværre ikke, det er fordi de er begyndt at komme med forskellige bemærkninger, som jeg nu af erfaring ved hvor kan føre hen. Så jeg tænkte, at jeg nok hellere måtte være på forkant denne gang... og den der har bedt om noget på skrift er vikar... så vi må vente og se hvordan pjecen bliver modtaget.

Lige nu er min søn glad og tilfreds med børnehaven.

Han har en bedste ven, som han er super glad for (personalet synes dog at denne ven kan være for dominerende og at min søn ikke siger fra, når han er det..., det oplever vi ikke når de leger sammen) De har et fantastisk fantasi univeres sammen.

Min søn viser ikke venskablig interesse for andre børn, ligegyldigt hvad de finder på for at få hans øjne op for de andre. Han leger med dem, hvis hans ven ikke er der, men så har han ikke leget med nogen, hvis man spørger ham.

Han vil ikke "læsegruppe" hvor de får læst højt af en billedbog (det er ok) men efterfølgende taler de om handlingen (det ødelægger han ofte for de andre - han siger selv det er kedeligt (og det er det sikkert også))

Så er han begyndt at stikke af.. har gjort det 2 gange og det ser ikke ud til at deres "vrede" har den store påvirkning på ham, når de har talt af, ser han på dem med sine store blå øjne og siger " der forstår jeg godt, det gør jeg ikke mere " (den bruger han også herhjemme, men han regulere ikke nødvendigvis sin adfærd)

Han er 4 år og 4 mdr (juni) så børnehavetiden kan måske godt blive lang ??

Ditte
Tilbage til toppen Go down
Hun





Pjece til fri afbenyttelse Empty
IndlægEmne: Sv: Pjece til fri afbenyttelse   Pjece til fri afbenyttelse EmptyTirs Okt 28, 2008 10:12 am

Dejligt at høre du har en der "stikker af" min mester gjør det ossa lol! Puha, sikke en impulsiv dreng jeg har belv der sagt. Hans ide var at gemme sig for at få fred eller om ud for at opleve noget! Ungen min der gik i landbørnehave uden hegn som bare skulle over bybørnehavens hegn mange gange. Sjovt der var han ossa 4 år afro
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Pjece til fri afbenyttelse Empty
IndlægEmne: Sv: Pjece til fri afbenyttelse   Pjece til fri afbenyttelse Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Pjece til fri afbenyttelse
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Giv den gerne videre - fri afbenyttelse
» Pjece fra Mentiqa-nordjylland

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: