Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Min datters første matematikbog EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Min datters første matematikbog EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Min datters første matematikbog EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Min datters første matematikbog EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Min datters første matematikbog EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Min datters første matematikbog EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Min datters første matematikbog EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Min datters første matematikbog EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Min datters første matematikbog EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
children børnehave hilde wisc skole privat gifted Århus begavede mentiqa
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Min datters første matematikbog

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Helene





Min datters første matematikbog Empty
IndlægEmne: Min datters første matematikbog   Min datters første matematikbog EmptyTirs Jul 29, 2008 2:33 am

I dag har jeg været nede at købe vores datters første matematik bog, efter råd fra Admin. det må siges at være en succes, jeg stod nede i butikken og kiggede på de forskellige bøger de havde. De havde bøger fra 3-5 år og 4-6 år og op til 10 år. jeg stod og så i bogen for 3-5 år og måtte sande det nok blev for nemt for hende så jeg købte den fra 4-6 år og gik hjem med den tro at nu blev hun virkelig udfordret.
Hun blev virkelig glad da hun så jeg havde købt den og ville straks igang med regnestykkerne. Det viser sig så at hun har pære nemt ved de regnerstykker, det sværeste for hende er at følge de regler der følger med i regnestykkerne fx. hvem har flest flag, når det er drengen der har flest og pigen der har mindst. Det passede hende bestemt, for det er pigerne lige for tiden der er vindere og drenge er bare tabere. Jeg ved ikke hvordan jeg tackler de situationer rigtigt hvor hun giver udtryk for at hun godt ved hvad der er rigtigt, men bevidst svare noget andet fordi det passer bedre ind i de tanke hun selv har.
Helene
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Min datters første matematikbog Empty
IndlægEmne: Sv: Min datters første matematikbog   Min datters første matematikbog EmptyTirs Jul 29, 2008 2:46 am

Hvis jeg ikke tager helt fejl har din datter en god humor og måske lidt ironi kan hun også.
I det konkrete kan du f.eks sige til hende kan du ikke lide drengene for tiden og så bare acceptere det. Gå ikke for langt ind i det. Eller prøv at sætte fokus et andet sted eller snak om noget andet interessant.
Det med at regne skulle være sjovt.
Er hun perfektionist.
Der vil komme mange udfordringer for jer, men jo mere i læser om emnet både på de danske og udenlanske sider der er lagt link til, jo nemmere bliver det for jer, I ved jo hvorfor hun er som hun er.
Jeres datter skal nok selv sige fra når hun ikke gider have flere udfordringer, det er noget med at læse hende af.
god fornøjelse, husk på hun er unik som alle andre børn.
Tilbage til toppen Go down
Helene





Min datters første matematikbog Empty
IndlægEmne: Sv: Min datters første matematikbog   Min datters første matematikbog EmptyTirs Jul 29, 2008 10:32 am

Hun kan i nogle situationer godt viser tegn på perfektionisme, men det er situationsbestemt. Hun har tendens til også at været selvkritisk og har det med at give op hvis hun ikke kan i første forsøg, hun bliver meget frustreret i de situationer.
Hun kan også blive rigtig vred hvis vi roser hende for at hun er sød eller dygtig, etc. de situationer ved jeg ikke altid hvordan jeg skal reagere på, og det gør nok ikke hendes frustrationer mindre.
Hun har en rigtig god humor og er god til at drille, og kan også bruge ironi, nogle i sådan en grad at hun et par gange har sagt til mig hvis jeg bliver sur : Jamen mor jeg driller dig jo bare og så flækker hun af grin.
Hun er også meget hurtig til at læse folk.

Hun er en pige med en stærk vilje og psyke, men hun er bestemt ogå en følsom pige og utrolig omsorgsfuld

Helene
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Min datters første matematikbog Empty
IndlægEmne: Sv: Min datters første matematikbog   Min datters første matematikbog EmptyTirs Jul 29, 2008 10:46 pm

I de situationer kan det være svært men du kan muligvis lade hende reagerer, når hun så kommer ned på jorden igen, kan man prøve at forklare hende at det er ok ikke at kunne med det samme.
Giv nogle eksempler fra dig selv.
det er hvad vi har gjort.
Husk det skal siges mange gange, før hun accepterer det.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Min datters første matematikbog Empty
IndlægEmne: Sv: Min datters første matematikbog   Min datters første matematikbog EmptyOns Jul 30, 2008 12:44 am

Christina er også perfektionist, og det var hun åbenbart med læsning, vi troede ikke hun kunne læse, men fik afvide af Ole Kyed, hun læser ikke højt før hun kan det perfekt, og sådan vil der være med mange ting.

Når Christina blev frustreret over hun ikke kunne bestemte ting i første hug, sagde vi tit øvelse gør mester, også sad hun timevis og øvede for at blive bedre. Christina var også en ualmindelig dårlig taber i skak vendespil osv. Men vi var nødt til og sige til hende vil du spille, må du også kunne tåle og blive en flot nr 2 Very Happy Det hjalp lidt, jeg tror det var ordet jeg tabte hun ikke brød sig om.

i Karate er det sådan til graduering, at hvis hun ved hun har lavet en lille fehl, så er hun utrøstelig indtil hun får afvide du har bestået. Vi havde snakket om gad vide hvordan hun vil reagere den dag hun ikke består en graduering, og selvom hun har bestået alt til orange bælte på 2 år, så fandt vi udaf, hvordan hun ville reagere hvis hun selv troede hun ikke havde bestået.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Min datters første matematikbog Empty
IndlægEmne: Sv: Min datters første matematikbog   Min datters første matematikbog Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Min datters første matematikbog
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Min voksne datters skolegang

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Småbørn-
Gå til: