Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
children Århus privat wisc skole børnehave gifted mentiqa begavede hilde
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Vores historie 3½ til 4½ år

Go down 
3 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Vores historie 3½ til 4½ år   Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptyTors Feb 18, 2010 10:16 am

Stærkt af dig at have dine børn hjemme.

Derefter vil jeg sige, børn der er bmsf kan have sociale problemer uanset om de har været hjemme eller i børnehave. Det som har den store betydning er at børnehave eller skole forstår hvordan barnet skal have udfordringer i forhold til barnet særlige forudsætninger og væremåde.

Det kan jo være han synes det er spændende at komme i skole, så han helt glemmer at han har brug for jer. Dog skal det siges at bmsf kan være asykrone i deres udvikling, så det kan være svært for forældre, lærerne og pædagogerne at forstå barnet.

Jeg ville gerne have haft mulighed for i perioder at have mine drenge hjemme.

Håber du kan bruge dette. Dog har jeg ingen erfaringer med at have børnene hjemme. Dog var Patrick hjemme ved mig til han var 3 år. Han fungerede godt indtil han kom i børnehave, så blev han aggressiv hjemme, da han som han selv sagde kedede sig i børnehaven.

Velkommen til forum
Tilbage til toppen Go down
SHN
Gæst




Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 Empty
IndlægEmne: Er der andre der har børn, der ikke går/har gået i børnehave   Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptyFre Feb 19, 2010 10:30 am

Hej Bente,

Tak for dit svar. Vores 2 ældste sønner var også hjemme indtil de blev 3 og 4 år, hvorefter de kom i børnehave. Og præcist som du beskriver med Patrick, så blev de begge temmelig aggresive efter at være startet. De har stort set fortsat nu da de går i skole - selvfølgelig ikke lige slemt hele tiden. I de værste perioder skal der ingenting til, før man hidser sig op overfor søskende og/eller forældre. Det er da også fordi vi har oplevet dette skift fra velfungerende til agressiv med begge vores 2 store drenge da de kom i børnehave at vi nu har valgt at holde den næste hjemme. Men problemet er jo næppe løst på denne måde - blot udsat.

Angående skoletiden, så har vi desværre ikke de allerbedste erfaringer fra de 2 store, så det er vel også derfor jeg er noget nervøs. Vores ældste går nu i 7. klasse. I de første par år var meldingerne at han var rigtig god til alting. Men pludselig går de ikke godt. Han sidder vist og dagdrømmer det meste af tiden - ofte ved han ikke engang hvilken bog de har gang i. Han laver kun lektier for ikke at få skæld ud - og gider overhovedet ikke at gøre sig umage.

Vores næstældste søn går nu i 5. klasse. Han gik i børnehaveklasse men blev efter 3 mdr. rykket op i 1. klasse fordi han brugte det meste af tiden på at forstyrre de andre, da han jo som han sagde godt vidste alt det de fortalte. Han havde også pludselig lært sig selv at læse - så fagligt var han klar til 1. klasse. Nu er der perioder hvor det går ok og perioder hvor han forstyrrer - som han selv siger så er det altså irriterende at de forklarer alting så mange gange. I matematik får han opgaver til 9. klasse som han så selv skal sidde at løse. Det er ok i perioder, men irriterer ham at sidde alene med det, når han ikke altid forstår hvad det er han skal gøre, fordi han jo aldrig har fået det forklaret.
Tilbage til toppen Go down
Helene





Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Vores historie 3½ til 4½ år   Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptyLør Feb 27, 2010 12:23 am

Vi har nu været til et tværfagligt møde. 3 pædagoger, børnepsykolog fra PPR, sundhedsplejeske, skoleindspektør og en social faglig rådgiver. Samt min mand og jeg.
Mødet gik rigtig godt, Michelle er blevet anerkendt til at være et højt intelligent barn. Dejligt.
De havde mange gode råd både til os forældre og til pædagogerne. Psykologen viste en del omkring børn og intelligens og kendte også til Ole Kyed.
Nu har psykologen, inspektøren og social rådgiveren så nævnt det kunne være en ide at sende hende i skole allerede i år. Pædagogerne var imod det, men de andre mener ikke hun udvikler sig mere rent socialt før hun får nogle flere udfordringer rent fagligt.
Det skal siges at skolen før har haft børn der var højt begavede og inspektøren går rigtig meget op i undervisnings differentsering. Vi skal have en rundtur på skolen i næste uge og er meget spændte. Vi har ikke truffet nogle beslutninger, men det er tydeligt at hun mangler stimulering af hjernen.
Det skal også lige nævnes at hun stoppede med at udføre de nærmest tvangshandlinger vi oplevede, efter vi begyndte at stimulere hende på et højere niveau. Det tog en dag så var det overstået. utroligt at der ikke skulle mere til. Men hvor må hun have haft det dårligt. Hun forstår også nu at der er bakterier alle vegne, men nu tager hun det helt afslappet. Vi har vores glade pige igen. Tænk hvad matador og skak kan udrette
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Vores historie 3½ til 4½ år   Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptyLør Feb 27, 2010 1:47 am

Jeg elsker gode historier og jeg samler ovenikøbet på dem her på forum.
Jeg er så glad på jeres datters vegne og hvor er jeg glad for hun kom af med tvangshandlingerne så hurtigt. så kan man se hvor vigtig det er for nogle børn at få udfordringer.

cheers cheers cheers

HURRA og glæder mig til at høre mere.
Tilbage til toppen Go down
Helene





Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Vores historie 3½ til 4½ år   Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptySøn Mar 28, 2010 9:03 pm

Nu skal michelle starte i skole, hun begynder i førskole her til april, hun glæder sig rigtig meget. Vi forældre er meget spændte og nok også en smule overvældede. I love you
Tilbage til toppen Go down
Helene





Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Vores historie 3½ til 4½ år   Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptySøn Mar 28, 2010 9:03 pm

Nu skal michelle starte i skole, hun begynder i førskole her til april, hun glæder sig rigtig meget. Vi forældre er meget spændte og nok også en smule overvældede. I love you
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Vores historie 3½ til 4½ år   Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 EmptySøn Mar 28, 2010 9:36 pm

Min den mindste Nikolaj, skal også starte her efter påske, ja vi er også spændt på hvordan det går. især om han kommer til at føle sig tryg, da han har brug for at vide hvad der sker i løbet af dagen.
Vi må starte med åben sind, selv om vi har haft negative oplevelser med skolen med den store dreng på 7.

Det kan jo være denne skole er god for Nikolaj, da de 2 drenge er vidt forskellige .
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Vores historie 3½ til 4½ år   Vores historie 3½ til 4½ år - Page 2 Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Vores historie 3½ til 4½ år
Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Forrige  1, 2
 Lignende emner
-
» Dreng historie

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Småbørn-
Gå til: