Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Keywords
tegner maja test WISC gifted asperger mensa efterskole legoland kyed psykolog asynkron raven dyslexia børnehave bmsf wppsi Kuno ADHD sensitive chips penge mobning milepæle skolestart underydelse
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 
 

 test kontra vurdering

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Admin
Admin



IndlægEmne: test kontra vurdering   Tirs aug 05, 2008 6:44 am

Jeg kan desværre ikke vise hele artiklen, da jeg ikke har fået svar på tilladelse, men har lagt linket nederst.

Vurdering af begavede børn
af Julia Osborn

Vurdering begavede børn, der ligner og adskiller sig fra vurderingen af andre typer af børn. Selvom områder, der skal vurderes er ens for alle, for begavede børn, vurdering teknikker og tests kræver særlige karakteristika. Mens de fleste fagfolk er uddannet til at vurdere mange slags børn, nogle er specielt uddannet til at vurdere, i dette særlige område. Den generelle opfattelse er, at disse unge, med evner og styrke på mange områder, har ingen særlige behov, uddannelsesmæssige eller på anden måde, at fortjeneste alvorlige kliniske opmærksomhed. Af denne grund er det vigtigt, at forældre der har mistanke om, at deres barn kan være begavede søger efter en professionel med erfaring i at arbejde med denne population. Viden om denne praksis kan hjælpe forældre med denne søgning.
Testing versus vurdering.
Disse to aktiviteter er ofte diskuteret sammen og kritiseret sammen, når de i virkeligheden, de er helt anderledes. Som psykolog, jeg har gjort begge dele og vil fortsat gøre både for meget forskellige årsager. Testning, eller i den individuelle forvaltning af et standardiseret test, betyder præsentere teststoffer efter meget specifikke forud fastsatte retninger og på grundlag af en nøjagtig verbal script. Resultaterne er som regel rapporteres som numre. Dette er en begrænset aktivitet og de oplysninger, at det giver samme måde begrænset. Vurdering på den anden side omfatter standardiserede test administration, men rækker langt videre end det. God test administration bør være den samme fra person til person, det vil sige, det skal være uafhængige af personlig erfaring og personlige synspunkter. Vurdering, især klinisk vurdering, er stærkt afhængig af træning, teoretisk orientering, personlig erfaring, forskning viden og klinisk erfaring. I god test administration, skal den person, der administrerer Testen bør ikke have en væsentlig indvirkning på testresultater; i bedømmelsen, skal den person laver den vurdering har en væsentlig indflydelse på det endelige resultat. Af disse grunde, vurdere børn er en del videnskab og en del kunst. Videnskaben del er ligetil og i vid udstrækning vedrører testning. Kunsten del er vanskeligt at beskrive, svært at undervise og væsentlige.


http://66.102.9.104/translate_c?hl=da&sl=en&u=http://www.hoagiesgifted.org/assessing_gifted_print.htm&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.ri.net/gifted_talented/parents.html%26hl%3Dda&usg=ALkJrhhcArqT08lW0A_pOIqmkJI3kWQBsw

_________________
(Admin) Bente
Tilbage til toppen Go down
 
test kontra vurdering
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Permissions in this forum:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Debat om tests-
Gå til: