Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
god oplevelser med skolen EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
god oplevelser med skolen EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
god oplevelser med skolen EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
god oplevelser med skolen EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
god oplevelser med skolen EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
god oplevelser med skolen EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
god oplevelser med skolen EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
god oplevelser med skolen EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
god oplevelser med skolen EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
children børnehave skole gifted privat hilde mentiqa Århus wisc begavede
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 god oplevelser med skolen

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



god oplevelser med skolen Empty
IndlægEmne: god oplevelser med skolen   god oplevelser med skolen EmptyFre Aug 22, 2008 5:25 am

Hvor blev jeg glad idag, da Patrick fik fri fra SFO. Han var så snakkesalig for han havde lavet en masse opgaver i 0. klasse idag mindst 48-49 stykker. Helt alene med hans lærer.

Det er dejligt at få en dreng hjem som havde fået udfordret hovedet.

Jeg havde en virkelig god samtale med hans klasselærer i aftes og hun var positiv og havde læst lidt om intelligente børn, det er det første postive vi har oplevet ang. Patrick. Det er jo rart.
Hun lød til at hun godt kunne se han havde brug for udfordringer.

Vi håber selvfølgelig det bliver ved.
Tilbage til toppen Go down
Hun





god oplevelser med skolen Empty
IndlægEmne: Sv: god oplevelser med skolen   god oplevelser med skolen EmptyFre Aug 22, 2008 8:45 am

Min Marius har det lige så godt :-) Han fortalt faktisk i dag om at matematik var sjovt og han stor trives med hans lærer. Det er vildt fedt at se ens barn hopper afsted når han møder nogen fra skolen.

Min Nicole er i hendes rette element. Elsker skolen igen og er vildt med hendes lærer. Hun hælder meget mere til sproglige fag så det bliver spænende. Hun trives med pigeruppen og der er allerede snak om legeaftaler.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



god oplevelser med skolen Empty
IndlægEmne: Sv: god oplevelser med skolen   god oplevelser med skolen EmptyFre Aug 22, 2008 5:39 pm

Det er altid rar at høre de gode historier også, men det kan være lidt grotesk, at der i mange tilfælde først skal kæmpes, da det er hårdt nok i forvejen at have intelligente børn.
Ikke at det er dårligt, men det er tværtimod spændende, da man bliver gjort opmærksom på emner man ikke før har tænkt på.
lol!

Vi må så bare håbe det bliver ved.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



god oplevelser med skolen Empty
IndlægEmne: Sv: god oplevelser med skolen   god oplevelser med skolen EmptyLør Aug 23, 2008 2:16 am

Jeg har i dag fået at vide Patrick har haft en chips opgave hvilket en en kognitiv prøve for at se hvordan han tænker og løser problemer på det givne tidspunkt. Det har de gjort for at have nemmere ved at finde nogle opgaver til ham. Ligeledes vil læreren tage kontakt til læsekonsulenten og derefter skal vi til møde og snakke om hinandens forventninger for skoleåret.


Det nedenstående er skrevet på www.dpf.dk om chips
CHIPS er udformet med henblik på at vurdere barnets kognitive udviklingstrin, dvs. hvorledes barnet tænker og løser problemer og opgaver på det givne tidspunkt. Der er ikke tale om en egentlig intelligensprøve, men derimod om et værktøj til planlægning af undervisning. En kortlægning af den enkelte elevs nuværende udviklingstrin er derfor relevant i forbindelse med undervisningsdifferentiering, men også i forbindelse med skolestart eller ved mistanke om udviklingsforstyrrelser.

Opgaverne i CHIPS bygger på den almene, kognitive udviklingsteori. Børn menes at bevæge sig fra situationsbestemt kognition i 2-4-årsalderen, skifte til global kognition i 5-6-årsalderen (dvs. omkring skolestart), over analytisk-syntetisk kognition i 7-9-årsalderen for at opnå helhedskognition ca. i 10-11-årsalderen. Hvordan opgaverne løses giver en god indikation af, hvor præcist i dette udviklingsforløb det enkelte barn befinder sig.

CHIPS-opgaverne findes i tre forskellige udgaver: CHIPS til skolebørn kan anvendes både individuelt og som klasseprøve fra 5-års- til teenagealderen. CHIPS for småbørn (5-7 år) og Mini-CHIPS (3-4 år) er individuelle prøver med afpasset sværhedsgrad i forhold til ovenstående udviklingsteori.


Håber det kan bruges til noget konstruktivt.
Det er svært at være positiv med så mange dårlige oplevelser i Børnehaven.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



god oplevelser med skolen Empty
IndlægEmne: Sv: god oplevelser med skolen   god oplevelser med skolen EmptyOns Sep 03, 2008 4:47 am

Fortsættelsen af chips-testen på Patrick.

Patrick er allerede begyndt at have en time om ugen med en læsekonsulent på skolen, og allerede efter en time kunne de se han var på 1.klasses niveau.
De vil prøve lidt flere gange ang. dansk, så de kan se hvor hurtig han lærer.
Når de så er færdige med dansk, så vil de teste ham i matematik. Det bliver lidt spændende.

Fortsættelse følger.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





god oplevelser med skolen Empty
IndlægEmne: Sv: god oplevelser med skolen   god oplevelser med skolen Empty

Tilbage til toppen Go down
 
god oplevelser med skolen
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Artikler om trivsel i skolen
» Fre. 21. aug. 2009 Udenfor i skolen

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: