Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» IQ eller percentil
Søn jan 08, 2017 8:40 pm by Hilde

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

Søg
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Keywords
begavede
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kender I Kuno Beller ?
Kendetegn på intelligente børn
Asperger Syndrom kontra højt begavede børn
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Social bookmarking
Social bookmarking digg  Social bookmarking delicious  Social bookmarking reddit  Social bookmarking stumbleupon  Social bookmarking slashdot  Social bookmarking yahoo  Social bookmarking google  Social bookmarking blogmarks  Social bookmarking live      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 471 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Sekayi

Vores brugere har i alt skrevet 4641 indlæg in 1199 subjects

Share | 
 

 Kamp, udfordring og betydning: Undervisning af et barn med særlige forudsætninger skrevet af Valerie Bock

Go down 
ForfatterBesked
Hilde

avatar


IndlægEmne: Kamp, udfordring og betydning: Undervisning af et barn med særlige forudsætninger skrevet af Valerie Bock   Søn aug 31, 2008 7:49 pm

Kamp, udfordring og betydning: Undervisning af et barn med særlige forudsætninger skrevet af Valerie Bock
Struggle, Challenge and Meaning: The Education of a Gifted Child by Valerie Bock

Forældre med små børn er fortrolig med det glæde, der ledsager beherskelse af en ny færdighed efter en koncentreret indsats ... fra at barnet trækker sig selv op til at stå, til at de tager første skridt og til de binder deres egne sko, så er livet for alle småbørn fuld af muligheder for at stræbe efter meningsfulde mål for at opnå beherskelse.

For de fleste ældre børn, giver skolen yderligere muligheder for at afprøve deres evner, og for at børnene får succes oplevelser. For begavede børn, mangler denne erfaring ofte, da de bliver bedt om at vente tålmodigt på den næste nye ting at lære, mens deres klassekammerater er i brydekamp med begreber og færdigheder den talentfulde barn kan have styr nogle år før.

Følgerne af at give højt begavede børn undervisningsmateriale og erfaringer identiske med dem, der tilbydes deres normal begavede jævnaldrende er ofte tolket som kedsomhed, opmærksomhed forstyrrelse, hyperaktivitet, eller ulydighed. Behovet for undervisning på et passende tempo og niveau er det grundlæggende behov for alle børn, [alle mennesker, for den sags skyld!] for at opleve jævnligt frugterne af meningsfuldt arbejde.


Link til at læse mere:

1. Dansk oversættelse. Hvis du ligger musen over teksten i denne link, så kommer det engelske frem

2. Originale artikel på engelsk
Tilbage til toppen Go down
 
Kamp, udfordring og betydning: Undervisning af et barn med særlige forudsætninger skrevet af Valerie Bock
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Permissions in this forum:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Studerende, Undervisning og Lovgivningen :: Undervisningsdifferentiering-
Gå til: