Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
Århus mentiqa skole wisc children gifted privat begavede hilde børnehave
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Hun





10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier Empty
IndlægEmne: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier   10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyOns Okt 08, 2008 9:13 pm

Det har været et nøgleord i folkeskolen i 11 år. Alligevel mangler der enighed om, hvad undervisningsdifferentiering betyder. Danmarks Evalueringsinstitut anbefaler, at de enkelte skoler får en fælles forståelse, og at Undervisningsministeriet præciserer begrebet

Undervisningsdifferentiering burde gennemsyre alle undervisningsforløb fra planlægning til evaluering. Men det sker ikke. Undervisningen bliver først differentieret, når læreren har planlagt forløbet. Lærerne føler, at de foretager undervisningsdifferentiering, men de er usikre på, hvad begrebet præcist indebærer.

Det er nogle af konklusionerne i en ny evaluering fra Danmarks Evalueringsinstitut af undervisningsdifferentiering i dansk på mellemtrinnet.

»Det overrasker mig vældig meget, hvor nuanceret opfattelsen af begrebet undervisningsdifferentiering er. Alle og enhver har en mening om det, men det bliver praktiseret utroligt forskelligt fra klasselokale til klasselokale«, siger formand for evalueringsgruppen, psykolog Ole Kyed.

Begrebet, ingen helt forstår
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier Empty
IndlægEmne: Sv: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier   10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyTors Okt 09, 2008 12:55 am

Hilde skrev:
»Det overrasker mig vældig meget, hvor nuanceret opfattelsen af begrebet undervisningsdifferentiering er. Alle og enhver har en mening om det, men det bliver praktiseret utroligt forskelligt fra klasselokale til klasselokale«, siger formand for evalueringsgruppen, psykolog Ole Kyed.

Begrebet, ingen helt forstår

Den Mand er da også med alle vegne dejligt og se Very Happy
Jeg syne spersonligt man skulle droppe det ord undervisningsdifferensering, det er det længste ord i folkeskoleloven og ungerne får åbenbart ingen gavn af det. Istedet skulle man begynde og lave nieveau delling, Vores børn lærer det jo alligevel i gymnasiet, og andre steder på de vidergående uddanelser, så hvorfor ikke ruste dem til det i skolen. Question

Lone
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier Empty
IndlægEmne: Sv: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier   10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyTors Okt 09, 2008 2:20 am

Den Mand er alle vegne, det er rigtig.

Artiklen er fra 2004, og skolerne ved stadigvæk ikke hvad undervisningsdifferentiering er, oftest kun hvis der skal undervisningsdifferentiereres nedad.

Hvad kan vi gøre ved det. Question

Det villle være dejligt med "holddeling" ud fra børnenes behov. Det er jo ikke kun i skolerne, det er også i børnehaverne.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier Empty
IndlægEmne: Sv: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier   10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier Empty

Tilbage til toppen Go down
 
10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Historier af en ung
» 24. juni 2007 En Anderledes pige af Kian Johansen
» november 2005 - De tabte talenter af Af Jakob Haahr-Pedersen

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Studerende, Undervisning og Lovgivningen :: Undervisningsdifferentiering-
Gå til: