10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier
2 deltagere
Forfatter
Besked
Hun
Emne: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier Ons Okt 08, 2008 9:13 pm
Det har været et nøgleord i folkeskolen i 11 år. Alligevel mangler der enighed om, hvad undervisningsdifferentiering betyder. Danmarks Evalueringsinstitut anbefaler, at de enkelte skoler får en fælles forståelse, og at Undervisningsministeriet præciserer begrebet
Undervisningsdifferentiering burde gennemsyre alle undervisningsforløb fra planlægning til evaluering. Men det sker ikke. Undervisningen bliver først differentieret, når læreren har planlagt forløbet. Lærerne føler, at de foretager undervisningsdifferentiering, men de er usikre på, hvad begrebet præcist indebærer.
Det er nogle af konklusionerne i en ny evaluering fra Danmarks Evalueringsinstitut af undervisningsdifferentiering i dansk på mellemtrinnet.
»Det overrasker mig vældig meget, hvor nuanceret opfattelsen af begrebet undervisningsdifferentiering er. Alle og enhver har en mening om det, men det bliver praktiseret utroligt forskelligt fra klasselokale til klasselokale«, siger formand for evalueringsgruppen, psykolog Ole Kyed.
Begrebet, ingen helt forstår
Gæst Gæst
Emne: Sv: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier Tors Okt 09, 2008 12:55 am
Hilde skrev:
»Det overrasker mig vældig meget, hvor nuanceret opfattelsen af begrebet undervisningsdifferentiering er. Alle og enhver har en mening om det, men det bliver praktiseret utroligt forskelligt fra klasselokale til klasselokale«, siger formand for evalueringsgruppen, psykolog Ole Kyed.
Begrebet, ingen helt forstår
Den Mand er da også med alle vegne dejligt og se Jeg syne spersonligt man skulle droppe det ord undervisningsdifferensering, det er det længste ord i folkeskoleloven og ungerne får åbenbart ingen gavn af det. Istedet skulle man begynde og lave nieveau delling, Vores børn lærer det jo alligevel i gymnasiet, og andre steder på de vidergående uddanelser, så hvorfor ikke ruste dem til det i skolen.
Lone
Admin Admin
Emne: Sv: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier Tors Okt 09, 2008 2:20 am
Den Mand er alle vegne, det er rigtig.
Artiklen er fra 2004, og skolerne ved stadigvæk ikke hvad undervisningsdifferentiering er, oftest kun hvis der skal undervisningsdifferentiereres nedad.
Hvad kan vi gøre ved det.
Det villle være dejligt med "holddeling" ud fra børnenes behov. Det er jo ikke kun i skolerne, det er også i børnehaverne.
Sponsoreret inhold
Emne: Sv: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier
10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier