Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
skole begavede Århus hilde børnehave privat wisc mentiqa children gifted
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka

Go down 
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka Empty
IndlægEmne: 17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka   17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka EmptyOns Okt 08, 2008 2:16 am

I dagens Danmark, og i de vestlige lande i al almindelighed, er en høj IQ regnet for at være noget positivt.

Før vi går videre, vil jeg lige klargøre, at her bruger jeg udtrykket intelligens i betydningen: Evnen til at forstå, lære, huske, sammenholde og fremkalde informationer, når et nyt problem skal løses. Dog skal jeg tilføje, at man stadig diskuterer den nøjagtige betydning af ordet. Intelligens betyder altså ikke "at vide meget". Men det er klart at den evne gør, at man kan have nemmere ved at rumme mere viden.

Altså skulle man jo mene, at børn med en høj IQ, burde være privilegeret... Sådan er det bare ikke... I børnehaven ses det ofte, at IQ-børn er ret indadvendte og ofte betegnes som egoistiske.

De kan have svært ved at falde til, da de lynhurtigt vil lære at mestre det, som interesserer dem, og derefter gerne vil hurtigt videre. Ofte vil de kræve og have behov for megen voksen kontakt, da de føler at de voksne er i stand til at give mere, end deres jævnaldrende kammerater, men pædagogerne vil sjældent være i stand til at efterkomme dette behov.

Høj IQ, bagsiden af medaljen

1996 - Cyril Malka - Udgivet i Berlingske Tidende (17. juli 1996) - Vi Forældre (December 1996), Skolen (august 1997)
Tilbage til toppen Go down
 
17. juli 1996 Høj IQ, bagsiden af medaljen af Cyril Malka
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Artikler, Kendetegn og Testning :: Artikler-
Gå til: