Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Lyde sensitivitet EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Lyde sensitivitet EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Lyde sensitivitet EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Lyde sensitivitet EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Lyde sensitivitet EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Lyde sensitivitet EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Lyde sensitivitet EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Lyde sensitivitet EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Lyde sensitivitet EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
wisc privat gifted børnehave begavede children hilde mentiqa skole Århus
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Lyde sensitivitet

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Karina N.





Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptyTirs Okt 28, 2008 11:18 pm

Hej!
Er der andre der oplever at børnene er supersensitive over før højere lyde? Både Mikkel og lillebror Magnus, på 3 år( ham er vi også obs på, da både vi og andre er tilbøjelige til at tro at han også pænt foran i udvikling) har altid været meget generet af høje lyde - også lyde som vi andre ikke opfatter som specielt høje eller generende.

Søster på 7 år, som ikke har særlige forudsætninger, har et helt anderledes forhold til lyd - bare ganske normalt. Men de to drenge holde sig konsekvent for ørene når vi skal prøve forlystelser i Legoland o.lign. eller når vi ser fyrværkeri. Alle børnene går til dans, men på lillebrors hold er de andre børn utilfredse med at musikken skal være så lav, for at han kan være der. De er ikke decideret bange for lydene, de synes bare at det larmer. Vi har bemærket at Magnus ofte lægger sig til at sove (med fingrene i ørerne;))når lydindtrykkene bliver for mange..

Er det bare et tilfælde eller hænger det sammen med intelligensen?

Kh.
Karina
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptyOns Okt 29, 2008 12:51 am

Vores dater på 12 år, har det rigtigt dårligtmed lyde som hun ikke selv kan kontrolere. Højt musik på værelset er ligemeget, men larm i klassen hvis de er mange samlet, kan ndrive hende til vanvid.

Hun har nogle gange dårligt til musik og får hovedpine og kvalme. Måske fordi hun ikke selv kan være med til at kontrolere larmen.

Om det hænger sammen med hendes intelligens, det ersvært og sige.

Med hensyn til din datter på 7 år, hun kan sagtens lægge i kategorien Børn med særlige forudsætninger, men kan vælge ubevidst og holde det nede, fordi hun vil være som andre.

Det siges tit at det er en blanding mellem arv og miljø, så mon ikke du lige skulle have fingeren på pulsen med hensyn til hende også. Bare et godt råd.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Hun





Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptyOns Okt 29, 2008 1:29 am

mmm nu ved jeg ikke om jeg er HBV men hold da op bas og lyde derfra Evil or Very Mad Jeg hører også generalt flere lyde som f. eks. genere en køleskab mig mens andre hører intet. PC blæsere hører også derunder.

Begge min børn foretrækker fred når de kommer hjem fra et stort forsamling med mange mennesker.

Jeg har læst noget om dette i engelske artikler!
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptyOns Okt 29, 2008 4:11 am

Jeg har også læst, at intelligente børn er overfølsom i forhold til lyde og lugte.

Flere gange har jeg oplevet begge dele med begge mine drenge.
Begge holder sig stadigvæk meget for ørerne når der bliver for meget larm. Nu her til Patrick fødselsdag, bad han ganske enkelt hans klassekammerater om at lade være med at larme så meget.

Jeg har også oplevet at deres lugtesans er super og ikke nok med det, de sætter navn på lugtene.

Jeg selv er sådan, at jeg ikke kan sortere lydene omkring mig, så nogle lyde eller for megen snak kan virkelig genere mig.
Jeg hører stort set alt det der bliver snakket om, da jeg ikke kan lukke af. Det er meget generende. For ikke nok med jeg hører alt, jeg kan også huske hvad der bliver snakket flere måneder senere.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptyOns Okt 29, 2008 7:05 am

skægt det sad lige tankerne igang!

i dag stået min søn og lyttede til mobilens oplader ved stik kontakten affraid weird kid. Så tog vi en lille snak omkring lyde - han hører alt elektirsk ting og nogle gange genere de voldsomt What a Face tænk det har jeg ikke opdaget

Han hader nogle gameboy lyde!

så snakkede vi omkring lyde og erfortæller min datter mig at min ringetone på mobilen er vildt generende! Hun kan ikke holde den ud derfor tager hun altid min tlf og sætter den på lydløs. Hun er sur over at jeg har sagt det må hun bare ikke. Stakkels pus - jeg skifter tone! Hun havde ikke tænkt over at sige det.

uuuh det der med snakken - kan alle ikke hører hvad alle siger? jeg kan ikke mere pga. dansk som andet sprog cheers så B du kan bare flyt til udlandet.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptyOns Okt 29, 2008 8:15 am

Hvis jeg skal til udlandet bliver det Australien, der er altid varmt og mange spændende dyr for ungerne.

lol!
Tilbage til toppen Go down
Hun





Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptyOns Okt 29, 2008 10:53 pm

Admin skrev:
Hvis jeg skal til udlandet bliver det Australien, der er altid varmt og mange spændende dyr for ungerne.

lol!

det kan jeg gå med til (mig slipper du ikke for ... lol! ) du kan jow start her: http://www.gifted-children.com.au/
Tilbage til toppen Go down
Karina N.





Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptyTors Okt 30, 2008 9:06 pm

Lone.T skrev:
Vores dater på 12 år, har det rigtigt dårligtmed lyde som hun ikke selv kan kontrolere. Højt musik på værelset er ligemeget, men larm i klassen hvis de er mange samlet, kan ndrive hende til vanvid.

Hun har nogle gange dårligt til musik og får hovedpine og kvalme. Måske fordi hun ikke selv kan være med til at kontrolere larmen.

Om det hænger sammen med hendes intelligens, det ersvært og sige.

Med hensyn til din datter på 7 år, hun kan sagtens lægge i kategorien Børn med særlige forudsætninger, men kan vælge ubevidst og holde det nede, fordi hun vil være som andre.

Det siges tit at det er en blanding mellem arv og miljø, så mon ikke du lige skulle have fingeren på pulsen med hensyn til hende også. Bare et godt råd.

Lone

Tak for tanken, men jeg er nu ret overbevist om at Mathilde, som hun hedder, ligger inden for normalen. Mathilde er født allersidst på året - altså yngst i klassen - og har haft lidt problemer med at følge med, f.eks. har hun først knækket læsekoden for et ½ års tid siden. Dog har det givet os lidt problemer at vide hvor hun lå fagligt, for i starten troede vi at hun var håbløst bagud (sammenlignede med storebror) - indtil vi fik at vide at Mathilde var helt normal og at det bare var Mikkel der var MEGET hurtig:) Mathilde er stadig meget barn og focuserer stadig mere på leg og venner, end på at lære noget:)

Kh.Karina
Tilbage til toppen Go down
Karina N.





Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptyTors Okt 30, 2008 9:12 pm

Admin skrev:
Jeg har også læst, at intelligente børn er overfølsom i forhold til lyde og lugte.

Flere gange har jeg oplevet begge dele med begge mine drenge.
Begge holder sig stadigvæk meget for ørerne når der bliver for meget larm. Nu her til Patrick fødselsdag, bad han ganske enkelt hans klassekammerater om at lade være med at larme så meget.

Jeg har også oplevet at deres lugtesans er super og ikke nok med det, de sætter navn på lugtene.

Jeg selv er sådan, at jeg ikke kan sortere lydene omkring mig, så nogle lyde eller for megen snak kan virkelig genere mig.
Jeg hører stort set alt det der bliver snakket om, da jeg ikke kan lukke af. Det er meget generende. For ikke nok med jeg hører alt, jeg kan også huske hvad der bliver snakket flere måneder senere.

Sjovt, jeg spurgte lige Mikkel til hvordan han har det med mange mennesker der taler på en gang, og det finder han altså dybt frustrerende; "det er lige som alle snakker til mig på een gang, og så er det ikke til at koncentrere sig.."
Mikkel har også det "problem" at han husker alt for meget af det folk siger, så han gør sig mange unødige tanker og bekymringer:/

Kh.
Karina, som netop har fået et mindre foredrag om en F-16 og G3-punktet lol!
Tilbage til toppen Go down
Hun





Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptyTors Okt 30, 2008 9:58 pm

Karina N. skrev:
Admin skrev:
Jeg har også læst, at intelligente børn er overfølsom i forhold til lyde og lugte.

Flere gange har jeg oplevet begge dele med begge mine drenge.
Begge holder sig stadigvæk meget for ørerne når der bliver for meget larm. Nu her til Patrick fødselsdag, bad han ganske enkelt hans klassekammerater om at lade være med at larme så meget.

Jeg har også oplevet at deres lugtesans er super og ikke nok med det, de sætter navn på lugtene.

Jeg selv er sådan, at jeg ikke kan sortere lydene omkring mig, så nogle lyde eller for megen snak kan virkelig genere mig.
Jeg hører stort set alt det der bliver snakket om, da jeg ikke kan lukke af. Det er meget generende. For ikke nok med jeg hører alt, jeg kan også huske hvad der bliver snakket flere måneder senere.

Sjovt, jeg spurgte lige Mikkel til hvordan han har det med mange mennesker der taler på en gang, og det finder han altså dybt frustrerende; "det er lige som alle snakker til mig på een gang, og så er det ikke til at koncentrere sig.."
Mikkel har også det "problem" at han husker alt for meget af det folk siger, så han gør sig mange unødige tanker og bekymringer:/

Kh.
Karina, som netop har fået et mindre foredrag om en F-16 og G3-punktet lol!

Ouch sikke en foredrag affraid håber ikke jeg skal overleve sådan en lol!

Nå men det Mikkel fortalt har jeg hørt fra en god veninde ... præcis det samme sætning!
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptyFre Okt 31, 2008 6:05 am

Karina N. skrev:
[Tak for tanken, men jeg er nu ret overbevist om at Mathilde, som hun hedder, ligger inden for normalen. Mathilde er født allersidst på året - altså yngst i klassen - og har haft lidt problemer med at følge med, f.eks. har hun først knækket læsekoden for et ½ års tid siden.Kh.Karina

christina lærte først og læse i midten af 1 klasse, at være et barn med særlige forudsætninger betyder ikke nødvendigvis de er intresseret i at lære og vil læse inden de begynder i skole.

At være en pige med særlige forudsætninger, kan nemt være de bare føler de er nødt til at holde deres intelligens nede, for at være som alle andre.
Er hvad vores pige gør. Hun har ALDRIG været foran i noget andet end matematik i starten af 1 klasse. og er slet ikek som du forstiller dig med at de vil diskuterer alt muligt.

Man kan vel sige at være et barn med særlige forudsætninger betyder groft sagt "kun" de tænker anderledes end flertallet af danmarks befolkning. Og måske er de mere rationelle og bruger ironi og sarkasme.

Det siges jo det er noget omkring Arv og miljø. Så kig nu godt efter.

Mange tanker
Lone Tjerrild
Tilbage til toppen Go down
Karina N.





Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptySøn Nov 09, 2008 12:28 am

Lone.T skrev:
Karina N. skrev:
[Tak for tanken, men jeg er nu ret overbevist om at Mathilde, som hun hedder, ligger inden for normalen. Mathilde er født allersidst på året - altså yngst i klassen - og har haft lidt problemer med at følge med, f.eks. har hun først knækket læsekoden for et ½ års tid siden.Kh.Karina

christina lærte først og læse i midten af 1 klasse, at være et barn med særlige forudsætninger betyder ikke nødvendigvis de er intresseret i at lære og vil læse inden de begynder i skole.

At være en pige med særlige forudsætninger, kan nemt være de bare føler de er nødt til at holde deres intelligens nede, for at være som alle andre.
Er hvad vores pige gør. Hun har ALDRIG været foran i noget andet end matematik i starten af 1 klasse. og er slet ikek som du forstiller dig med at de vil diskuterer alt muligt.

Man kan vel sige at være et barn med særlige forudsætninger betyder groft sagt "kun" de tænker anderledes end flertallet af danmarks befolkning. Og måske er de mere rationelle og bruger ironi og sarkasme.

Det siges jo det er noget omkring Arv og miljø. Så kig nu godt efter.

Mange tanker
Lone Tjerrild

Det er faktisk lidt pudsigt at du nævner dette lige nu. Mathilde går til dans og da de var halvt igennem dansen i går, kom danselæreren ud for at spørge hvad det egentlig er med Mathilde..Hun synes at Mathilde er utrolig hurtigt opfattende - selv om hun selv danser sin egen dans, så lykkes det hende at opfange alle de fejl og detaljer som de andre børn laver. DAnselæreren kunne med sin bedste forstand ikke forstår hvordan det kunne lade sig gøre. Vi var ydermere til forældrekonsultation i torsdags hvor de bemærkede at hun var MEGET stærk i de kreative fag - hun tænker hurtigt og abstrakt og kan huske mange tekster. Tilgengæld er hun stadig lidt bagud i de ting der skal noteres på papir som eksempelvis stavning...

Jeg har aldrig før skænket det en tanke at Mathilde kunne have særlige forudsætninger, men nu er jeg nok lidt mere obs! Hun har også et par andre træk, som jeg dog før har sat sammen med at hun nok var lidt bagud, men hun foretrækker voksenkontakt og leger helst med børn der er ældre...Derudover kan hun i frikvartererne godt finde på bare at gå rundt for sig selv og synge og studere billeder på væggene...

Du har sat min hjerne på overarbejde lol!

Kh.
Karina
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptySøn Nov 09, 2008 3:39 am

Karina N. skrev:
[væggene...

Du har sat min hjerne på overarbejde lol!

Kh.
Karina

Det var da sandelig også meningen ;-)
Men godt du holder øje, jeg synes bare mange ting paseede meget godt på vores datter.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet EmptySøn Nov 09, 2008 5:46 am

Så det vil egentelig sige, vi har været heldige med Patrick, da han viser så tydelig hvem har er, Især da han var mindre, vi var stort set ikke i tvivl.

Det gør det jo også endnu sværrere at vurdere et barn som ikke direkte viser hvad det tænker og kan.

Min datter på 19 viste heller ikke hvad hun kunne før hun kom i skole. Min store søn på 27 blev som 16 årig diagnostiseret mild damp. For ca. 10 år siden var han ved psykiater men da var han ikke damp mere!
Idag kan jeg se så mange træk ved ham at han højst sandsynlig også er intelligent. Jeg er dog meget bekymret for at han nogen sinde får styr på sit liv, da han jo er blevet behandlet som en der har damp i omkring 20 år.

Jeg har siden han var ganske lille vidst han var anderledes, og da var det "moderne" at være damp.

Idag har han fået sin pension, det er jo ganske tidligt i sit liv, men han får mindre depressioner, når det hele bare bliver for meget og han ikke kan overskue tilværelsen.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Lyde sensitivitet Empty
IndlægEmne: Sv: Lyde sensitivitet   Lyde sensitivitet Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Lyde sensitivitet
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Småbørn-
Gå til: