Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
gifted Århus privat børnehave children hilde wisc skole begavede mentiqa
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Fra positiv trivsel til mistrivsel

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Hun





Fra positiv trivsel til mistrivsel Empty
IndlægEmne: Fra positiv trivsel til mistrivsel   Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptyTors Maj 29, 2008 11:07 pm

2002 - 2005 (3 år 4 måneder):

Normal, kvik barn alle elsket ham i BH på trods af han holdt gang i pædagogerne.

- glad dreng
- har en god kamerat
- har det sjov, leger godt
- griner meget
- finder snegle og laver en sneglebutik
- bevæger sig meget, har bevægelsesglæde
- elsker at klatre (også ting hvor kun forskolebørn kan)
- tillidsfuld
- nem at motivere
- god til at koncentrere sig om sin projekter
- robust, kærlig, viljestærk, fantasifuld
- hygge snakker
- eksperimentere med jord, sand og vand
- har stor fascination af småkravl
- glad for at male
- god til at lege med andre og sig selv
- glad for at lave ting sammen med en voksen (bage, fødre dyr, læse)
- en dejlig dreng som de kommer til at savne

Behov:

- Struktur i form af middagsluren
- klare grænser (hvad må jeg og hvad må jeg ikke, hvor langt må jeg gå)
- sætter sin egne dagsorden og ved anerkendende kommunikation kan man nå ind til ham og modvirke trods

1. børnehaveskift 2005 (3 år 11 måneder):

- let at aflede
- er flagrende
- kan ikke koncentrer sig mere end 5 minutter
- mange konflikter
- vil gerne have omsorg ved at kramme
- tomt og trist ansigtsudtyk til tider
- svingende humor
- virker hjælpeløs
- svært ved at modtage vejledening
- svært ved krav
- er trodsig og grænseoverskridende
- ringe status i børnegruppen
- prøver de voksene af
- vil ikke i børnehave
- interesere sig ikke for biler, klodser dvs drengelege
- får opmærksomhed ved a gøre dumme ting
- råber og skriger og bliver meget vred
- lytter kun når han selv har lyst
- kan ikke udtrykke sine føesesmæsige behov på en konstruktiv måde

lidt positiv:

- utrolig dygtig til praktisk ting
- selvhjulpen og selvstændig
- yderst charmerende med glimt i øjet
- hurtig opfattelses evne og sætter selv dagsorden
- leger gerne udklædning, fysiske lege, barbie dukker, perleplade.
- er aktiv og hurtigt
- god hånd øje koordination og flot pincepgreb
- tryg i BH

2. børnehaveskift 2006 (4 år 5 måneder):

I starten postiv trivsel, men så skifter støtte hvor han mistrives forfra. Det kommulere da han både ikke vil i børnehave men også løber hjem fra børnehaven. Tiltagende urenlig.

- trækker grænser
- kan koncentrer sig i meget små grupper hvis der er to og overskuelighed omrking ham
- bliver let forstyret af andres leg
- blander sig i andres leg
- har en kontaktform der er utidig indblandning
- andre børn er bang for ham
- kan ikke koncentrer sig i stor grupper, spiller op
- retter på de andre børn
- starter konflikter
- er provokerende overfor de voksne
- lader ikke andre kom til at tale
- skal mandsopdækkes i BH for at ikke kom i konflikter eller stikke af
- udvkling er negativt til en dreng der er i stigende mistrivsel
- har i perioder haft svært ved at huske at gå på toilettet

positiv

- har stort ordforråd, har tyr på begreber
- kender rin og remser har god hukommelse
- hurtig til tal, mængder og datoer
- vil gerne fortælle
- komunen fadnt at marius er åben for alt og er positiv indstillet på alt nyt

Der var rigtig mange grænseoverskridende handlinger fra denne BH. Helt fra starten af hvor han pludseligt havde fået Tourette (oveni tidligere BH's ADHD). Jeg kendt tilfældigvis ægte Tourette og vist de må være en joke, men det var skam seriøst nok. Han blev passet sammen andre støtte børn hvor det blev nødvendigt at de skulle have deres egen stue. Han blev mere afskåret fra de andre børn og hans dag var sammen med børn der ikke gav ham modspil. Jeg husker hvor han stjal pusslespil fra "stor børns" gruppe og gemt sig under bordet for at bygge dem. Da jeg blev mere umuligt fandt de nødvendige løsninger så som "adgangsforbud for mig" samt at kalde mig paranoid. I dag har jeg beviser for at de ting de sagde at det jeg var paranoid over har fundet sted. Der troede jeg næsten på at jeg så spøgelser! Det er skræmmende det jeg har oplevet ... den børnehave og sagsbehandler havde skrevet emails til hinanden og sagt til mig det havde de ikke gjort dette. I disse mails jeg har fået fandt jeg også ud af at en mor fra den børnehave jeg snakket med fortalt ALT til børnehaven. Jeg troede vi var venner! Sagsbehandleren havde uden mit viden besøgt ham i børnehaven for at lave et såkaldt "børneinterview". Hele børnehaven fik "krisehjælp" og vi fik lov til at skifte børnehave ... jeg startede forfra igen. Jeg fik ingen krisehjælp da jeg bedt om dette gik det 9 månder indtil jeg fik noget og det er familiebehandling hvor personen skal "også" behandle min børn. Fortæl mig så hvordan skal jeg have tiltro til systemet?

3. børnehaveskift 2006 (5 år 2 måneder):

I starten postiv trivsel, god samarbjde omkring HBB. Så aftager dette og det bliver mere "vi skal ikke tage special hensyn" , "det er dig der pacer ham", "vi har 60 børn" og osv. Barnet fortæller mig at nogle af de voksene fra hans gammel børnehave har været på besøg i den nye sådan ca. der hvor jeg fornemmer samarbejdet glider. Han bliver urenlig og kan ikke sove så holder jeg ham fri IGEN.

- sund og stærk
- meget aktiv
- tager mange initiativer og forventer at de kan udføres "straks"
- bliver vred når vi er nødt til at afgrænse ham i hans udfoldelse
- bliver så vred at vi er nødt til at flytte ham
- bruger meget tid og kræfter på at fungere socialt
- sætter spørgsmålstegn ved BH's regler
- er på "vagt" så snart han fornemmer krav siger han hellere nej
- forhandler og argumentere i næste alle situatoner
- når han har det godt kan der føres mange samtaler
- velbefindend er afhængig af hans følelsesmæsige og sociale tilstand
- er behovsstyret og uforudsigeligt
- har en indre stress og uro og han fornemmer ikke altid selv havd han tænker og føler
- har en svag fornemmelse for egen kropsliged og fysiske styrke
- skal styrkes på selvværd
- skal have udfordringer svarende til hans niveau

Positiv
- er glad for pc
- i sin lege indrager han ideer fra spil han kender
- kan godt lide gammeldags spil men vil helst bestemme reglerne
- ved mange ting, snakker om mange emner
- kan godt lide fysisk kontakt
- har særlige evner ift labyranther og har en god koncentration ift. lytte og højtlæsning
- har en udviklet talforståelse
- kan bogstaver i hans navn og skrive dem
- ved hvornår han har fødselsdag
- abejder meget på at bruge sprøget som konfliktløsningsmodel

Støtte til:
- forhandling og vredesudbrud skal minimeres ved at han følges tæt i dagligdagen
- skal hjælpes til at give udtryk for sin følelse på et socialt acceptabelt åde
- skal støttes til at finde andre handlemåder end at være fysisk udfarende
- skal støttes til at forstå at han må samarbejde indenfor de eksisterende regler og afstkne muligheder
- i kontakt med andre børn så der er plads til ahns ideer, ønsker og behov så der er også plads til de andre ørns behov og ønsker
- han skla arbejde på at styre hans tålmodighed
- støttes i udførelsen af hans intiativer så han forstår hvad der er realistisk
- vejledes til at forstå at en afvisning af hans ideer er ikke en afvisning af hans ham
- styrkes i at fornemme sig selv - sine muligheder og begrænsinger
- skal styrkes i at stoppe op og mærke efter om det han nu gøre er hensigtsmæssig både for sig selv og sin omgivelser
- skal have støtte til at bruge prøg til at give udtryk for hans meninger, hensigter, frustrationer og følesler som metode til at løse problemer i samspillet med andre.
- har brug for pauser til at mærke efter og efterreflektere, hvad han tænker og føler
- han skal have fysiske berøring
- vi mener at han har en intellektuel potentiale der skal arbejdes med for at det kommer til udtryk
- skal guides til at udvælge og udføre de mest hensigsmæsige af hans ideer


Handlinger:
Skal styrkes til at bruge sproget som udtryksform ved at pædagogen sætter ord på:

- det jeg ser han gøre, det jeg tror han vil gøre
- den følelse jeg tror han har i situationen
- lytte il det han siger
- rose hans positive tiltag og evt. anvise ham alternative handlemuligheder
- give ham pauser til at tænke over havd han føler og tid til at mærke efter sig selv


Skal styrkes til at bruge sproget som et metode til at løse problemer ved at pædagogen sætter ord på:

- det jeg ser han gøre, det jeg tror han vil gøre
- den følelse jeg tror han har i situationen
- lytte il det han siger
- rose hans positive tiltag og evt. anvise ham alternative handlemuligheder
- give ham pauser til at tænke over havd han føler og tid til at mærke efter sig selv


Sidst rettet af Hilde Fre Maj 30, 2008 4:07 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Fra positiv trivsel til mistrivsel Empty
IndlægEmne: Sv: Fra positiv trivsel til mistrivsel   Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptyFre Maj 30, 2008 2:08 am

Hele problemet er som regel, at vi som forældre ikke skal komme og tro vi ved mere end pædagoerne lærerne osv.

Vi fik det råd, at vi skulle give dem lidt f.eks. de ville have Christina skulle xxx også kunne vi bagefter sige, når hun havde gjort det fint, så vil vi gerne i prøver yyy.

Så på den måde kan man selvom det lyder tosset og gøre sig dummere end man er, få lidt udforsdringer til sit barn.

Vi har hele vejen igennem husket på den med giv dem lidt
også kræver vi lidt, og nogle gange fik vi også lidt, men det kræver tålmodighed og ikke mindst mange kræfter og skulle bide i det sure æble og lade dem få deres vilje også. og ikek mindst følte man sig totalt dum og skulle lade som de var de klogeste i forhold til hvad man selv vidste.

Vi fik dog en lærer til at anerkende at Christina passede på 16 punkter ud af 18 på et hhb der underpræsterede.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Hun





Fra positiv trivsel til mistrivsel Empty
IndlægEmne: Sv: Fra positiv trivsel til mistrivsel   Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptyFre Maj 30, 2008 4:08 am

4 måneder senere var han i positiv trivsel - mere pga alt var nyt og at der rent faktisk skete noget for børnene. Jeg troede på lederens ord og hun var god til at holde sig selv neutral. De små ting der var betod ikke så meget han havde det jo godt. Da Ole Kyed kom til møde i BH blev alle euphoriske af enighed. Jeg var glad og troede at nu er der i det mindste et plan som kan "virke". Det var en dejlig positiv handleplan ...

Det jeg vist var at om få månder starter uroen med kedsomhed. Det hele var holdbart men da han jo skulle undtagelsesvis i skole til jan kunne jeg overskue det. Efter mødet blev støtten mere og mere mærkeligt, men jeg bidt på tungen. Han fortæller at ingen skælder ham ud KUN når han har været slem. Han fortæller at når man har støtte så har man en man kan gå til, men de er ikke altid at den person har tid. Det blev svært da ikke altid blev til "næsten aldrig". Jeg måtte ikke ved hvad hans støtte blev brugt til på trods af at den var på 18½ timer om ugen. Jeg prøvede at kontakte område lederen men hun har aldrig tid. Så kom han til skade ... men ingen havde tid. Samarbejdet blev mere og mere anstrængt.

I dec kom psykologen endeligt på fra komunens side (her ser de tidligst børn 6 måneder inden skolestart). Jeg mente hun ikke burde teste ham, men jeg vis ikke hvorfor og ingen gad høre på mig da hun jo er spykolog og jeg bare er mor. Hun startede ud med at sige at hun vil lave en WPPSI test da det er den de plejer når børn er 6 år. Jeg henvist til den møde hvor hun blev enig med Ole Kyed om at hun skal teste ham med en WISC. Det hjalp ikke. Jeg kun i det mindst aftale med hende at hun skal lige give ham tid til at lære hende at kende.

På testdagen deltog hans støtte, selvom jeg måtte ikke deltage. Værst af alt var at en observatour deltog som min søn ikke har set før. Testrapporten afslørde at han var motiveret, men da han så opgaverne gad han dem ikke da de var "baby opgaver" som sagt han på et tidspunkt. Han testede noget lavere end før, men stadigvæk velbegavet. Jo mer jeg læser rapporten, jo mere ser ting giver bare ikke mening. Så gik det horribelt gjalt og han blev placeret i en klasse med børn der havde stor indlæringsvanskligheder ... på trods af at rapporten sagt det modsatte. Til mødet var BH med på ideen! Ingen støttede mig, senere ændret BH mening og sagt det var ikke deres ide. Desværre afslørede test rapporten også at han ikke har det godt! Selv om BH sagt han var i positiv trivsel var der intet positiv skrevet i det tidsrum spykologen observerede ham. Jeg var helt vildtredt over det de fortæller, der der var skrevet og det jeg fornemmede.

Imens gik BH uvillig med til at han får lov til at spille UNO/ skak med en voksen ind i mellem da han tudebrøllede over at han uanset hvad altid kan vinde. Det er fordi det andre børns kort kunne "ses" så pædagogen kunne hjælpe dem. I processen hvor den eneste pc spil i BH som han kun lide blev fjernet med begrundelse af det andre børn kan ikke finde ud af den ... jeg tilbudt pc spil hjemmefra men blev afvist.

Ad skolelstart: Aftalen fra juni 2006 var at han skulle start i januar, men det viser sig at det ikke kan lade sig gøre fordi kommunen ikke har rullene skolestart. Jeg må sige HVORFOR er det så et løsningsforslag? Det tog to måneder at støve PPR op ... til dette møde blev AKT klassen så aflyst og vi skulle i skole på prøve.

Så blev hans støtte syg. Hun skulle operes i kneet. Han tror det er hans skyldt da hun faldt engang da hun passede ham. Jeg opdager noget er ikke so det plejer og efter 3 uger fik jeg besked på at hun er syg. Han var ved at gå ud af sin god skind at han havde ødlagt hendes knæ. Den ny støtte fortæller så at hendes opgave er at holde ham ud af konflikter - hun vist intet om det handleplan, særlige aftaler osv. Den måde at den ny støtte fortæller mig med åben sind at han bare skulle holdes ud af konflkter gøre noget inden i ved mig. Hun anede intet om hans aftale vedr. UNO eller skak og i øvrigt kan hun ikke spille skak. Idet på dette tidspunkt han igen tissede i bukserne, kunne ikke sove om aften og var skrop umuligt så sagt jeg STOP og holdt ham hjemme.

Jeg fik det også skidt da jeg på dette tidspunkt ikke har kommet over det der skete året før. Dette endt i mange diskutioner og på et tidspunkt får jeg så at vide at BH havde jo ting til ham men idet at han ikke kommer så ved vi det jo ikke. Her fik de mig til at se rødt - da siden november til april ha vi bedt om ting til ham og det kun ikke lade sig gøre uanset hvad. Så kom vi for at give BH en chance til. Jeg måtte ikke se tingene da jeg kom, men så om eftermiddag viste mig det. De havde hentet alderssvarende Lego biler til 6 årige som han kan bygge. Det er jo fint nok men der er ingen udfordring i dem da han i 2 år har kunnet bygge tilsvarende. Dog hentede de også trinomio som han er vildt med. Udover dette et puslespil med 80 brikker. Da jeg så den puslespil så knækket jeg indeni da jeg i 2½ år har tigget dem om puslespil til hans niveau.

Det sidste mange gange jeg har været i børnehave blev der holdt godt øje med hvad jeg sagt til hvem og det stresser mig, da jeg husker det sidste gang disse ting skete. Udover dette havde jeg lige fået mange emails osv der var skrevet bag om ryggen af lederen til social forvaltning for et år siden så jeg var ved at blive skør. Så reageret støtte meget underligt. Ind i posen med spil var der et lille lap papir. Da jeg vil se dette rævet hun det ud af min hænder og hun blev fysisk for at få den - jeg fik kradsmærker på armen. På den var der et dato hvornår de ting fra legeteket skulle afleveres ... Hvad skulle det til for? Hvad var der skrevet på det papir jeg ikke måtte se? Der så jeg også hvordan hun kan reagere og det bekrætet nogle af de ting min søn havde fortalt mig og i den grad forstærket min oplevelse af at her er noget rapplende gjalt!

Det værste for mig var at der så jeg igen at INGEN endeligt forstået mit sprøg eller hans behov. Der var jeg så oprevet at jeg ikke kun mere. Til et møde med ledelsen fik jeg skylden for hans "adfærd" og fik lov til endnu en indberetning.

Så fik PPR kontakt med min BH udenom mig. Så ændret PPR deres holdning og alt skolestart prøveperiode blev aflyst ... i første omgang af mig pga han havde det så skidt. Så blev bolden bare skubbet ... Så tilfældigvis snakket en lærer forbi og fortalt at længe inden havde skolen sagt nej til skolepraktik ALLEREDE 3 måneder før. Det blev så med det samme fortalt at læren tog fejl og det var ikke rigtigt. Hvad skal jeg tro på?

Her knækket filmen for mig. Skolen havde (på trods af referater til mig der siger modsat) sagt bag om kulisserne at intet går de med til. Nu skal han i alm skole på lige fod med alle andre børn. Her sagt skolelederen til mig "Er det sådan du vil have samarbejde skal forgå?" Jeg har desværre ikke andre muligheder såsom privat skole. Men hvad for en slags samabrbejde har der været hidtil?

I aftes fortalt klasselæren mig endda at hun er "gode" til at sætte niveat ned! Hun har vist valgt at tror på han er meget "udviklingstækket" nok fordi hun forbinder at han undtagelesvis skal have støtte med børn der har stor indlæringsproblemer. Han fik lov til at få indskolingsstøtte da klasselære ikke kun overksue at han skulle start når han har haft støtte i BH. Inden da fik jeg rigtig mange afslag. Jeg gruer allerede pga 2 ting: en anden støtte krævende pige samt klasselærens holdning at hun nok skal sættte tempoet ned hvor der er behov for dette!
Tilbage til toppen Go down
Sanne





Fra positiv trivsel til mistrivsel Empty
IndlægEmne: Sv: Fra positiv trivsel til mistrivsel   Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptyLør Maj 31, 2008 12:33 am

Hej.

Det kan ikke pointeres tydeligt nok! Der SKAL mere viden om bmsf ind i institutionerne!! Jeg mærkede da jeg var til eksamen (som studerende) i bmsf, at både min lærer og censor virkede skeptiske, især i starten af eksamen. Censor var PPR mand i en folkeskole og jeg håber, at jeg fik gjort et indtryk trods alt. Det var tydeligt, at der herskede traditionelle holdninger om en lighedsorienteret skole, men her pointerede jeg, at det var ikke det, det handlede om! Det handler ikke om elitetænkning. Det handler om nogle børn, der ikke trives! Jeg fik ro på fronten og en god karakter. Men for mig handler det om at få et budskab ud.
Viden om bmsf er alfa og omega.
Når man henvender sig om sit eget barn kan det få karakter af en personlig sag, når der ikke er nok videnskabelighed.
Jeg har endda hørt en lærer udtale: "Nu er det vist kommet på mode, at børnene er intelligente, når de ikke kan opføre sig ordentligt." (Håber han er en ener)

Relevant er det også med viden til de studerende! Da bmsf er et specialpædagogisk område, vil man nok ikke kunne gøre det til en del af den obligatoriske læsning, selvom man burde. Men mit indtryk er (heldigvis), at flere og flere studerende griber emnet selv.

Men ingen tvivl om, at der skal foldere, piecer osv ud på instututionerne! Hvordan dette gøres i praksis, må jeg være et svar skyldig. Jeg tror også Bente er ved at udarbejde en folder. Thumbs up! Og ja så tager det nok tid at bearbejde denne nye viden, men det må siges at være et vigtigt skridt på vejen. Forældrene (og Kyed for den sags skyld) står stadig alt for alene med problematikken,

Venlig hilsen
Sanne
Tilbage til toppen Go down
Sanne





Fra positiv trivsel til mistrivsel Empty
IndlægEmne: Sv: Fra positiv trivsel til mistrivsel   Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptyLør Maj 31, 2008 12:35 am

Tilføjelse:

Dette forum er et super initiativ spækket med viden. Jeg håber alt det bedste for jeres børn.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Fra positiv trivsel til mistrivsel Empty
IndlægEmne: Sv: Fra positiv trivsel til mistrivsel   Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptyLør Maj 31, 2008 1:06 am

Sanne skrev:
Hej.

Viden om bmsf er alfa og omega.

Relevant er det også med viden til de studerende! Da bmsf er et specialpædagogisk område, vil man nok ikke kunne gøre det til en del af den obligatoriske læsning, selvom man burde. Men mit indtryk er (heldigvis), at flere og flere studerende griber emnet selv.

Venlig hilsen
Sanne

Nemlig Sanne og derfor har jeg også taget initiativ til at skrive til undervisningsministeriet, og forklaret, at BMSF de burde være en del af undervisningen på seminarierne. For når lærer og pædagoer møder nogle af vores børn, så ved de slet ikke hvad BMSF er, og hvordan deres adfærd kan være, hvis de evt underpræstrer. Min skrivelse er vidersendt til ministeriet for videruddannelse, så det er da altid nooget.

Også skal der gøres op med myten alle børn er lige. og den skoletanke hvad ikke alle børn kan lære, skal ingen lære.
Og igen det kan ikke pointeres nok lærer og pædagoer skal lære at der er stor forskel på at være klog og intelligent.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Fra positiv trivsel til mistrivsel Empty
IndlægEmne: Sv: Fra positiv trivsel til mistrivsel   Fra positiv trivsel til mistrivsel EmptyLør Maj 31, 2008 2:35 am

Jeg synes faktisk det er rigtig ærgeligt at lærer og pædagoger ikke tør sprøge her på dette forum, da vi som forældre har megen viden, ikke fagligt men vi kender vores børn.
Patrick er virkelig 2 personer, den meget aktive dreng i børnehaven, fordi han keder sig og herhjemme er han videbegærlig.
Jeg håber der er flere som vil skrive under på www.intelligente.underskrifter.dk da det forhåbentlig bare vil flytte lidt ved forståelsen af vores børn.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Fra positiv trivsel til mistrivsel Empty
IndlægEmne: Sv: Fra positiv trivsel til mistrivsel   Fra positiv trivsel til mistrivsel Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Fra positiv trivsel til mistrivsel
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Artikler om trivsel i skolen
» Fra underydelse til trivsel set fra elevens synspunkt - et forskningsprojekt
» Pjece til fri afbenyttelse

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Underydelse og Myter-
Gå til: