Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
maja mensa asperger bmsf kyed penge WISC raven underydelse Kuno sensitive wppsi tegner test ADHD efterskole chips gifted legoland skolestart psykolog asynkron dyslexia børnehave milepæle mobning
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer....

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Mejohka
Gæst

IndlægEmne: ..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer....   Tors dec 11, 2008 11:03 pm

Vi har i dag været til samtale i vores søns børnehave. Han er jo igennem november måned blevet testet i WPSSI, da børnehaven mente han havde nogle forskellige udfordringer i sin daglig dag. Sidste år dømte de ham til at være et gråzone barn og grænse autist.
Nu har været svaret på min søns test. Det viste sig, at han set udfra en årgang er blandt de 15 % klogeste. Der er nogle områder, hvor han skiller sig tydeligt ud og ligger ret højt og også over gennemsnittet, andre områder hvor han ligger midt i, og nogle hvor han ligger lidt under, men stadig indenfor gennemsnittet Smile Sammenlagt giver det det ovenstående resultat. Børnepsykologen var smadder sød til at fortælle, hvad dette betyder for Malthe og hans fremtid. Nogle af de områder, han score højt er omtanke og ordforståelse. Det betyder, at han lyder væsentlig ældre end han er aldersmæssigt. Hvilket også forklarede, hvorfor pædgagogerne vurderede ham som værende umoden...testen viste, at han er en helt almindelig 5 årig dreng modenhedmæssigt, men de fejlvurdere ham pga af det sproglige.
De test han lå 'lavt' i var dem på tid og sætningsgengivelse. Han var ikke hurtigt nok, men som psykologen skriver "Malthe bliver rastløs, urolig og distraheres let......hvor de i nogle situationer kan være svært at bedømme, hvorvidt Malthe er i stand til at løse den konkrete opgave eller der er tale om manglende lyst". I delprøven klarer Malthe sig godt til trods for hans tendens til at ville systematisere. Når sagen vedrørte sætningsgengivelse havde psykolgen følgende kommentarer "I sætningsgengivelse synes Malthe at have vanskeligheder var at gengive lange sætninger. Han synes dog at have forstået indholdet af sætningen og er tilbøjelig til at omsætte den i stedet for"
Så alt i alt meget mere positivt end børnehaven vurderede ham til og psykologen var ikke i tvivl om, at han skal starte i skole i 2009 på trods af børnehavens menig, så det var super. Men det viser jo også, at vi ikke høre til i denne kategori af bmsf, men tak igen alligevel for hele jeres opbakning og støtte undervejs, når jeg synes tingene blev for tunge Very Happy

Mette og Malthe 5 år
Tilbage til toppen Go down
Hilde

IndlægEmne: Re: ..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer....   Tors dec 11, 2008 11:46 pm

Jamen, dejligt for jer. Du er velkom til at kigge forbi da mange problematikker tages op her med tiden og du vil kunne bruge ting herfra ift. loven osv.
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: ..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer....   Fre dec 12, 2008 4:46 am

Du er altid velkommen til at skrive igen. Blandt de 15 % bedste kan også være et problem når din søn ikke er blevet forstået.

Hvor er det godt det blev positiv at være ved psykolog, sådanne historier kan vi godt bruge flere af.

Alt godt fremover. lol!

God Jul santa

Knus fra

IndlægEmne: Re: ..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer....   Today at 8:19 am

..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer....
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1