Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
gifted børnehave Århus hilde begavede mentiqa privat skole wisc children
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Pædagogs
Gæst




Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering Empty
IndlægEmne: Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering   Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Jan 04, 2009 2:33 am

Jeg er pædagogstuderende og har afsluttet min 1. årsopgave, men mangler stadig min eksamen d. 6. jan.

Jeg er faldet over flere beretninger om fejldiagnosticering af ADHD og Aspergers børn. At børnene ikke var "syge" men derimod særlige.

Findes der nogle oplysninger om, hvor mange børn der er "særligt begavede" der har haft diagnosen ADHD, ADD, Aspergers?

Synes det kunne være ret interessant at få med ind over til min mundtlige eksamen.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering   Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Jan 04, 2009 3:04 am

Nu skal du jo bruge et hurtigt svar og det kan jeg ikke give dig.
Jeg vil opfordre dig til at finde psykolog Ole kyed´s telefonnummer på hans hjemmeside.
www.olekyed.dk så er der store chancer for at du kan nå det, eller ring til psykiatrisk børneafdeling, det kan være de ved noget der.

Held og lykke med eksamen
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering   Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Jan 04, 2009 6:23 am

på nettet er der skrevet om nogle få børn der har diagnosen ADHD eller Asperger og i Ole Kyeds bog intelligente børn er det cases hvor det er nævnt ... jeg mener ikke du kan få mere oplysninger end dette

det der er skrevet er at "har barnet først diagnosen så fjernes den ikke"

jeg tror jeg kender til 3 stk ... men der er klart flere er jeg sikker på ... vil nu være et vildt spænende projekt hvis du kun få fat i alle forældre så kan vi kun gisne om de børn hvor HBB ikke er opdaget ...
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering   Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Jan 04, 2009 8:20 am

herer også lidt om fejl placering af børnene

vi har selv fået placering i en akt klasse hvor de andre elever havde indlærings problemer

http://www.specialpaedagogik.dk/ObjectShow.aspx?ObjectId=50841
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering   Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Jan 04, 2009 8:23 am

Tilbage til toppen Go down
Hun





Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering   Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Jan 04, 2009 8:25 am

og en bog er skrevetom emnet

http://www.saxo.com/dk/item/james-t-webb-misdiagnosis-and-dual-diagnoses-of-gifted-children-and-adults-paperback.aspx
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering   Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Jan 04, 2009 8:28 am

en artikkel afovennævnte bog

Title: Misdiagnosis and dual diagnosis of gifted children Citation: Abstracted from: Misdiagnosis and Dual Diagnoses of Gifted Children and Adults: ADHD, bipolar, OCD, Asperger's, depression, and other disorders. (2004) Scottsdale: Great Potential Press. Available from the publisher.

Many gifted and talented children (and adults) are being mis-diagnosed by psychologists, psychiatrists, pediatricians, and other health care professionals. The most common mis-diagnoses are: Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), Oppositional Defiant Disorder (OD), Obsessive Compulsive Disorder (OCD), and Mood Disorders such as Cyclothymic Disorder, Dysthymic Disorder, Depression, and Bi-Polar Disorder. These common mis-diagnoses stem from an ignorance among professionals about specific social and emotional characteristics of gifted children which are then mistakenly assumed by these professionals to be signs of pathology.

In some situations where gifted children have received a correct diagnosis, giftedness is still a factor that must be considered in treatment, and should really generate a dual diagnosis. For example, existential depression or learning disability, when present in gifted children or adults, requires a different approach because new dimensions are added by the giftedness component. Yet the giftedness component typically is overlooked due to the lack of training and understanding by health care professionals (Webb & Kleine, 1993).

Despite prevalent myths to the contrary, gifted children and adults are at particular psychological risk due to both internal characteristics and situational factors. These internal and situational factors can lead to interpersonal and psychological difficulties for gifted children, and subsequently to mis-diagnoses and inadequate treatment.





http://www.sengifted.org/articles_counseling/Webb_MisdiagnosisAndDualDiagnosisOfGiftedChildren.shtml
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering   Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Jan 04, 2009 8:30 am

Psychological Misdiagnosis of Gifted and Talented Children
by Amy Scholten, MPH

En Español (Spanish Version)
Contrary to popular belief, gifted, talented, and creative children face many challenges. One challenge is being correctly identified as gifted. The other is living in a world where their personal traits are often poorly understood.

Such challenges put gifted and talented children at risk for having certain difficulties at home and school. To make matters worse, giftedness is often misdiagnosed or overlooked by psychologists, psychiatrists, and other doctors.

http://www.swedish.org/16938.cfm
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering   Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptySøn Jan 04, 2009 8:31 am

Misdiagnosis of Gifted Children
Tuesday July 24, 2007
I recently received a note from a worried mother. She said that her 23-month-old son knew letters, colors, and shapes. He had no deficits in speech and had a vocabulary of about 200 words. She described him as a loving, very social child who enjoyed books and puzzles. So why was this mother worried?

She was worried because her friend, who happens to be a school psychologist, told her that toddlers with such advanced "splinter skills" could regress and become autistic. Worse yet, this psychologist told the mom she should take away all her son's learning toys and focus on social skills -- even though her son had no deficits in social skills. This poor mom was scared every time her son sat down to work a puzzle!

I was absolutely appalled that someone would suggest taking educational toys away from a child, but even more appalled that the person making the suggestion was a psychologist (and one who worked with autistic children at that!) There is no evidence that I can find suggesting that what parents allow their children to play with causes autism or even increases a child's chances of developing autism.

This looks to me like one more disorder or disability that gifted children are diagnosed with. While I support early diagnosis of disorders and disabilities in children, those diagnoses should be made carefully. An accurate diagnosis can help a child; an inaccurate one could be harmful.



http://giftedkids.about.com/b/2007/07/24/misdiagnosis-of-gifted-children.htm
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering   Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering EmptyLør Jan 17, 2009 8:58 pm

Hvordan gik det med din eksamen?
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering   Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Hjælp til min eksamen - fakta om fejldiagnosticering
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: "Twice-exceptional" dvs. diagnose oveni-
Gå til: