Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave hilde Århus wisc mentiqa skole children begavede privat gifted
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptySøn Apr 19, 2009 4:47 am

Løkke vil hjælpe de dygtigste frem
Det skal være tilladt at skille sig ud fra mængden og vise, at man er god til noget, siger statsministeren.

http://politiken.dk/politik/article692765.ece

cheers cheers cheers

Hvor er det dejligt det kommer op politisk, det er jo det vi har ventet på.


Her er link til tv-avisen i dr.dk om at Løkke vil hjælpe de dystigste elever

http://www.dr.dk/odp/player.aspx?guid=DR1200904181830&surl=http%3A//geo.dr.dk/findLocation/%3Fid%3D328400%26ListType%3Dnyheder%26location%3DNone%26uri%3Dhttp%3A//www.dr.dk/extention/playWindowsMediaODP.aframe&mt=newstab&st=news_TVAvisen&furl=default.aspx%3Ftemplate%3Dnyhed%26guid%3DDR1200904181830%26autoplay%3D1%26back%3Ddefault.aspx%253ftemplate%253dnyheder%2526day%253d0&template=se_seneste&guid=tvavisen
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Sv: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptySøn Apr 19, 2009 5:17 pm

Debat i politiken om at lave eliteklasser i folkeskolen:

http://politiken.dk/debat/ledere/article691481.ece#kommentarer
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Sv: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyMan Apr 20, 2009 10:49 pm

Debat på Børsen

http://borsen.dk/?treeid=889&id=ABRE-7R9LCT189236
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Sv: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyMan Apr 20, 2009 10:51 pm

Pressemeddelse fra Gifted Children ang. holddeling i folkeskolerne

http://www.giftedchildren.dk/documents/De%20stærkeste%20elever%20er%20også%20svage.pdf
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Sv: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyTirs Apr 21, 2009 7:59 am

Folkeskolen.dk har også en artikel om Løkkes udtalelse

http://www.folkeskolen.dk/ObjectShow.aspx?ObjectId=56862
Tilbage til toppen Go down
Aslaug

Aslaug



Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Sv: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyOns Apr 22, 2009 9:09 am

Selvfølgelig er det positivt, at der er fokus på at de dygtigste skal stimuleres, så de ikke dør af kedsomhed..

Man kan så bekymre sig om, hvorvidt de dygtigste elever, der i debatten er potentiale til eliteklasser, nu også inkluderer alle hbb, eftersom mange højt begavede børn bruger deres energi på at tilpasse sig for at virke normale, og andre udvikler sig til underydere, atter andre igen gider slet ikke skolen. Disse elever vil ofte blive overset af fagpersoner, hvis fokuset kun ligger på de dygtigste.

Jeg mener, at ALLE børn skal mødes, der hvor de er, også de usynlige, de underlige, de dygtige.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Sv: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyOns Apr 22, 2009 9:17 am

Aslaug skrev:
Selvfølgelig er det positivt, at der er fokus på at de dygtigste skal stimuleres, så de ikke dør af kedsomhed..

Man kan så bekymre sig om, hvorvidt de dygtigste elever, der i debatten er potentiale til eliteklasser, nu også inkluderer alle hbb, eftersom mange højt begavede børn bruger deres energi på at tilpasse sig for at virke normale, og andre udvikler sig til underydere, atter andre igen gider slet ikke skolen. Disse elever vil ofte blive overset af fagpersoner, hvis fokuset kun ligger på de dygtigste.

Jeg mener, at ALLE børn skal mødes, der hvor de er, også de usynlige, de underlige, de dygtige.

Præcis.

vores børn er meget forskellige.Tror mange stadigvæk har den opfattelse,at HHB de er knald dygtige til alting og er milepæl foran sine jævnaldrende. Derfor måtte jeg også lige skrive til Løkke Rasmussen igår og gøre opmærksom på han ikke glemmer den larmende dreng bagerst i klassen,pigen som gør sig dummere for at virke mere normal osv.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Sv: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyOns Apr 22, 2009 4:39 pm

Jeg giver både Aslaug og Lone T ret i alle børn skal ses og høres i skolen og have den rette undervisning. Problemet er bare at HHB ikke er blevet normaliseret i det danske skolesystem.
Problemet er de ikke ved hvordan de skal spotte dem og derefter ved de ikke hvad de skal bruge af undervisningsmaterialer. De kan ikke undervisningsdifferentiere opad.

Jeg har de sidste par uger snakket med 4 skoleledere, de spørger mig direkte, hvordan de skal spotte børnene. De har spurgt mig hvordan de skal takle undervisningen.
Vi skal have noget skriftligt materiale til skolerne ang. børn med særlige forudsætninger, for mange af skolerne griber ud i den tomme luft.

Undervisningsministeriet må snart begynde at se ud over landets grænser, og stykke noget sammen som kan bruges i de danske skoler.

Jeg synes stadigvæk, det er godt det er oppe til debat igen.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Sv: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyOns Apr 22, 2009 6:53 pm

Det med at spotte de HHB børn kan jo være utroligt svært,da 2 HHB jo ikke er ens.

Som jeg skrev der er så stor forskel på de HHB,og man må ikke glemme underyderen eller klasses klovn.

Jeg kan da skrive under på vores pige ikke mere er milepæl foran sine jævnaldrende, pga hun ikke har trives hvor hun har gået i skole,også kommer potientalet altså ikke frem.

Den bedste måde og finde de HHb er stadigvæk i mine øjne via test.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Sv: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyOns Apr 22, 2009 7:12 pm

Det er ganske rigtig at den bedste måde er test, men det skal skolerne jo også forstå.
Skolerne bliver nødt til at have noget meteriale til at kunne spotte mulige elever, og så kan testen tages.

Ellers skal alle elever testes? Det er jo uoverskuelig.

Vi forældre til HHB har en fordel, da vi selv har barn/børn som er HHB, derved har vi også nemmere ved at spotte disse børn. Jeg ved fra mig selv jeg hurtig kommer på bølgelængde med HHB børn, det gør lærerne ikke. Samtidig som der er skrevet før, prøver HHB børn at være som de andre, støjende eller er meget stille.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Sv: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyTors Apr 23, 2009 3:41 am

Lone.T skrev:
Det med at spotte de HHB børn kan jo være utroligt svært,da 2 HHB jo ikke er ens.

Som jeg skrev der er så stor forskel på de HHB,og man må ikke glemme underyderen eller klasses klovn.

Jeg kan da skrive under på vores pige ikke mere er milepæl foran sine jævnaldrende, pga hun ikke har trives hvor hun har gået i skole,også kommer potientalet altså ikke frem.

Den bedste måde og finde de HHb er stadigvæk i mine øjne via test.

problemet er at der er mange tilfælde af hvor test ikke har vist HBB og senere har et nyt ... pga psykologen også mangler erfaring eller npr testen er ofr let og barnet ikke medvirker ... bare for at nævne det hyppigste eksempler
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Sv: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyTors Maj 07, 2009 3:11 am

Hilde skrev:
Lone.T skrev:
Det med at spotte de HHB børn kan jo være utroligt svært,da 2 HHB jo ikke er ens.

Som jeg skrev der er så stor forskel på de HHB,og man må ikke glemme underyderen eller klasses klovn.

Jeg kan da skrive under på vores pige ikke mere er milepæl foran sine jævnaldrende, pga hun ikke har trives hvor hun har gået i skole,også kommer potientalet altså ikke frem.

Den bedste måde og finde de HHb er stadigvæk i mine øjne via test.

problemet er at der er mange tilfælde af hvor test ikke har vist HBB og senere har et nyt ... pga psykologen også mangler erfaring eller npr testen er ofr let og barnet ikke medvirker ... bare for at nævne det hyppigste eksempler

Det kan vi diskutere herfra og til evighed.Jeg har af flere psykologer fået afvide at man ikke vil score i de 5% hvis man ikke er et barn med særlige forudsætninger. Det burde egentlig også sige sig selv kan du ikke se logikken i testen,så kan du jo heller ikke score højt nok til at være et barn med særlige forudsætninger.

Det drejer sig om hvordan psykologer tolker testen og om de tolker den til, der også kan være andet galt med barnet.
Det er jo det der er det store problem,skole psykologer der ikke tolker testen rigtigt.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Sv: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem EmptyTors Maj 07, 2009 3:48 am

Lone.T skrev:
Hilde skrev:
Lone.T skrev:
Det med at spotte de HHB børn kan jo være utroligt svært,da 2 HHB jo ikke er ens.

Som jeg skrev der er så stor forskel på de HHB,og man må ikke glemme underyderen eller klasses klovn.

Jeg kan da skrive under på vores pige ikke mere er milepæl foran sine jævnaldrende, pga hun ikke har trives hvor hun har gået i skole,også kommer potientalet altså ikke frem.

Den bedste måde og finde de HHb er stadigvæk i mine øjne via test.

problemet er at der er mange tilfælde af hvor test ikke har vist HBB og senere har et nyt ... pga psykologen også mangler erfaring eller npr testen er ofr let og barnet ikke medvirker ... bare for at nævne det hyppigste eksempler

Det kan vi diskutere herfra og til evighed.Jeg har af flere psykologer fået afvide at man ikke vil score i de 5% hvis man ikke er et barn med særlige forudsætninger. Det burde egentlig også sige sig selv kan du ikke se logikken i testen,så kan du jo heller ikke score højt nok til at være et barn med særlige forudsætninger.

Det drejer sig om hvordan psykologer tolker testen og om de tolker den til, der også kan være andet galt med barnet.
Det er jo det der er det store problem,skole psykologer der ikke tolker testen rigtigt.

tolkning er en ting en andet er at barnet medvirker og at psykologen ser hvor barnet f. eks synes WPPSI er for enkeldt eller I en WISC test opdager at et barn ikke tør svare fordi spørgsmålet er alt for let ...

for hvad er motivet tænker nogle børn i sådanne situationer. Det husker jeg helt tilbage fra ca. 1980 da psykologen pegede på hendes næse og spurgte mig hvad det var ... lol! jeg tænkt længe og spurgt om hun virkeligt mener jeg skal sige "næse" da for mig virkede det noget mærkeligt for en anden person at spørge om dette Wink
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty
IndlægEmne: Sv: Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem   Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Løkke vil hjælpe de dygtigste elever frem
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Greve Kommune
» Undervisnings-ministeriet opretter center til de dygtigste elever
» Elever flyttes op

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Studerende, Undervisning og Lovgivningen :: Undervisningsdifferentiering-
Gå til: