Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
mensa dyslexia maja penge raven tegner gifted kyed børnehave ADHD milepæle underydelse sensitive Kuno mobning asperger wppsi test asynkron psykolog WISC efterskole legoland bmsf chips skolestart
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Hvordan ved man..

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
ForfatterBesked
Hilde

IndlægEmne: Re: Hvordan ved man..   Ons dec 30, 2009 10:35 am

anita skrev:
Hilde skrev:
anita skrev:
tak for dit indlæg :0) lidt skægt for frederik fik en bedste ven i børnehaven som også var på et plan andre ik helt forstod og de to legede altid de var i et computerspil o.lign.

Ja det er lidt svært at skille ahdh og særlige egenskaber, jeg basere mit på at selv når frederik er sur kan jeg stadig få ham ned igen med almindelig tale og han er ikke agressiv på nogen måder egentlig mere kærlig.

jeg kan da fortælle af alle julegaver han fik kunne 2 bruges...et nyt kort til nintendo med spil på og et eksperiment sæt hvor man kan lave alle mulige tricks med lednigner,batterier osv altså lave små forsøg selv, han leger tit han har et laboratorium hvor han opfinder ting og bygger rumraketter osv.

jeg spurgte hvad han ville være når han blev stor da han var omkring 4 og han sagde "einstein" hehe
(hvilke 4 årige børn ved overhovedet hvem einstein er???)

hver gang vi laver noget nyt fanger han det i løbet af ingen tid og det bliver hurtigt kedeligt for ham.

Jeg har købt forskellige førskole bøger med regnestykker/bogstaver og det fandt han absolut ikke udfordrende...

Det kræver sin mester at aktivere sådan et barn men det lykkedes heldigvis det meste af tiden Laughing

Laughing du skulle bare havde sagt noget for så kun du hente vores forskole opgave bøger ... nu er de været gennem 2 børn men begge gad dem ikke.

derimod en batteri og nogle ledninger ... eller en legekamerat som acceptere lyssværd er også en slags pistol eller bare en der kan huske flere niv. i den gormiti leg de havde gang i sidst så er det ren hygge.

vi skal igang med en del eksperimenter der forklarer ting og sager ... fra is til vand til damp ... han mangler svar!

Ja sidder og nikker mens jeg læser din erfaring, lige sådan har vi det også hehe skal svare på de vildeste ting hele tiden og ja ægerligt med de bøger men pyt jeg må sætte hans lærer igang med noget efter juleferien Laughing

google er vores svar ... jeg kan hellere ej svarer på alt det jeg spørges om lol!
Tilbage til toppen Go down
Hilde

IndlægEmne: Re: Hvordan ved man..   Ons dec 30, 2009 10:58 am

simonsmor skrev:

Jeg har været støtte i 8 år på børn mellem 3 og 10 år. Flere af børnene havde eller fik diagnoser som ADHD eller asperger. Særligt børnene med Asperger, havde jo nogle særlige forudsætninger.

Hehe huskede lige da vores skole lukkede ringede jeg rundt og en PPR henvist os til en Asperger tilbud da han havde en høj IQ affraid hun fortalt at han i hvert tilfælde ikke havde ADHD da han havde en høj IQ lol! Hun var super serioust og meget fagligt vidende

Jeg har også været coached af flere til at lade ham få en "diagnose" for at han dermed kan tilgodeses med støtte eller i en specialklasse - helt op til hvad jeg skulle sige og hvad jeg skulle undlade .... det har chokerede mig i den grad da jeg opdaget at der ingen hjælp er for HBB og jeg har da næsten været desperat nok til at lade ham diagnosticere ved at undlade detaljer - men det er FORKERT.

Jeg ved nogle få HBB har også diagnoser men jeg mener alle de børn der i forældrenes desperation få en "fejldiagnose for at "få hjælp" skader det vilkår "ægte diagnose" børn har. Et barn som min i den forkerte kasse vil virkeligt skabe nye tankegange og han vil ikke klare metoderne da han sagtens selv kan tænke, beslutte og overskue ting. Blander vi flere HBB og diagnose børn sammen fordi vi ikke kan skjelne bliver vilkårene forringet for begge børnegrupper.
Tilbage til toppen Go down

Hvordan ved man..
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Previous  1, 2