Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
LP-modellen EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
LP-modellen EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
LP-modellen EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
LP-modellen EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
LP-modellen EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
LP-modellen EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
LP-modellen EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
LP-modellen EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
LP-modellen EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
gifted privat skole wisc hilde Århus begavede children mentiqa børnehave
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 LP-modellen

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Hun





LP-modellen Empty
IndlægEmne: LP-modellen   LP-modellen EmptyFre Jul 10, 2009 8:14 pm

b


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:46 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen EmptyFre Jul 10, 2009 9:36 pm

b


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:46 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen EmptyFre Jul 10, 2009 10:34 pm

b


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:46 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen EmptyTors Jul 16, 2009 5:59 pm

b


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:45 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen EmptyFre Jul 17, 2009 3:24 am

Lp-modellen kan ikke klare alting, det er ikke et vidunderredskab. Jeg tror også det er vigtigt at skolen bruger dett redskab rigtigt og forstår brugen af det. Lp-modellen kan misbruges og det er noget jeg har oplevet.
Lp-modellen skal bruges internt af lærerne, pædagogerne og andet personale på skolen. Det er ikke noget med forældrene at gøre.
Jeg har oplevet at der blev holdt netværksmøder efter lp-modellen og det er ikke det lp-modellen skal bruges til.
Jeg måtte flytte vores søn fra den selvsamme skole.

http://www.skole-samfund.dk/sw46317.asp Link til hvordan denne skole forstår hvordan lp-modellen skal bruges.
Jeg har sendt den til projektlederen af lp-modellen og venter på svar. Vores børn skal ikke mere igennem end nødvendigt.
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen EmptySøn Feb 07, 2010 8:41 am

LP modellen er ikke et vidunderredskab, det står helt fast. I min verden handler det om at finde måder, der gør skolen mere rummelig... og det er ud fra et økonomisk hensyn.

LP modellen bliver solgt på videnskabelighed og udbredelse i Norge... der er bare en meget lille udbredelse af LP modellen i norge!!

LP modellen tager udgangspunkt i en analysemodel, som et LP team bruger for at finde ud af, hvordan et barn, en gruppe eller en hel klasse kommer til at fungere bedre. Det vil sige, at klassen observeres, og man søger at finde svar på, hvad der virker, og hvad der ikke virker. Teamet holder møde, og kan trække på andre aktører som fx vejledere eller psykolog.
Fokus er på skolemiljøet, og ikke så meget (hvis overhovedet) hjemmemiljøet.

Når man holder møde, vil en arbejdshypotese fx kunen være, at barnet er så fagligt stærkt, det mistrives i klassen. Denne arbejdshypotese vil opstå som følge af observation, og vil føre til, man søger viden om enmet, og iværksætter tiltag, der kan be- eller afkræfte hypotesen.

Man kan jo også spørge barnet om, hvorfor det ikke trives... det kan til tider spare mange timers observation!

LP er ikke farligt, og når man begynder at kikke på et barn, så informeres forældrene og inddrages... det forekommer mig normalt som fagperson! Når jeg skriver en underretning eller andet på et barn, så snakker jeg med forældrene om det først.
Tilbage til toppen Go down
Hun





LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen EmptySøn Feb 07, 2010 9:31 pm

b


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:45 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen EmptyMan Feb 08, 2010 1:46 am

Et LP team består ef en gruppe på 6-8 personer, der IKKE har de samme elever i undervisningen. det vil sige, at har man et problem, der tages op i LP gruppen, så er det friske øjne, der kikker på... Og kikker lige så meget på lærerens undervinsning og adfærd som på elevernes.
Tilbage til toppen Go down
Hun





LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen EmptyMan Feb 08, 2010 9:34 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:45 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen EmptyMan Feb 08, 2010 10:40 am

Marte meo eller "ved egen kraft" er en behandlingsform i forbindelse med forældreevne/udvikling!

Man må IKKE videofilme i klasser...det er foreslået i klasser, hvor børnene af forskellige årsager opfører sig som "vilde dyr". Forældrene blev fuldstændigt hysteriske, da de så, hvordan deres børn opførte sig og talte til lærerne... den nemme løsning: Der må ikke filmes i klasserne med henblik på pædagogisk arbejde! Det er IKKE skolernes eller lærernes modvilje, men forældrene!!!

man kan sagtens tilkalde fagfolk udefra... men hvem, og hvor skal fokus lægges???
Tilbage til toppen Go down
Hun





LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen EmptyMan Feb 08, 2010 11:40 pm

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:44 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen EmptyTirs Feb 09, 2010 2:52 am

Man må under ingen omstændigheder optage børn uden forældrenes samtykke, uanset formålet... Forældrene til ALLE børn skal have givet samtykke. Man ville have gjort det på Havneskolen i Rødby Havn på Lolland, og der var UVM og f*nden og hans pumpestok inden over, og det blev slået fuldstændigt fast, at det måtte man ikke.

Selvom en skole har tilladelse til at tage billeder og filme børnene i dagligdagen, så er det ikke det samme, som man må anvende materialerne i pædagogisk sammenhæng.
Når jeg tester, bliver seancen optaget på DVD. Dette har flere formål, men en ting er helt sikkert, og det er, at jeg skal have forældrenes tilladelse... også selvom skolen har en generel tilladelse til billeder og video!

Jeg er vant til at bruge video i mit arbejde, da alt skal kunne dokumenteres... og det giver mig et formidabelt analyseværktøj! Når elever får tilbagemeldinger og gennemgang af testning, bliver seancen igen optaget på DVD. Eleven får skiven med, så de altid kan smide den i maskinen og høre og se, hvad de fik at vide. De har muligheden for at vise det til nuværende og kommende lærere, hvilket flere fx har gjort, når de har skiftet skole!

Så jeg er tilhænger af video... men kender de begrænsninger, der findes i lovgivning og formelle regler osv. osv.
Tilbage til toppen Go down
Hun





LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen EmptyTirs Feb 09, 2010 3:54 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:45 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen EmptyTirs Feb 09, 2010 4:32 am

Jeg kan kun være enig... enhver professionel bør kunne stå så meget inde for sit arbejde, man ikke er "bange" for videodokumentation.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





LP-modellen Empty
IndlægEmne: Sv: LP-modellen   LP-modellen Empty

Tilbage til toppen Go down
 
LP-modellen
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: