Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
Kuno sensitive underydelse WISC raven wppsi penge efterskole legoland chips asynkron ADHD maja mobning børnehave gifted bmsf tegner mensa asperger psykolog skolestart dyslexia milepæle kyed test
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Hvad ville i gøre ?

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Astridm

IndlægEmne: Hvad ville i gøre ?   Fre sep 04, 2009 1:22 am

VOres ældste som jo så småt er begyndt at lære at læse, går i steiner børnehave.

I dag da jeg henter hende bliver jeg tiltalt af lederen, som mener vi bestemt ikke skal lære vores datter at bruge bogstaver, eller overhoved lære hende at have noger med bogstaver at gøre før hun er mindst 4.
Hun går så langt som til at sige vi skal gemme alle magnetbogstaver væk og lade som ingenting når hun spørger til dem.

Hun skal helt sikkert ikke lære at bruge bogstaver og tal før hun er 4-5 år mener de. Det er hele steiner konceptet siger hun. Hun mener at hvis vi stimulere vores datters glæde for bogstaver arbejder vi ikke den samme vej.

Jeg aner ikke hvad jeg skal tænke fordi vi valgte netop den børnehave fordi det er en rigtig god kontrast til det boglige. At de altid er ude og meget kropslige er jo en modsætning til det meget boglige og intelektuelle hun ellers har gang i.

Tror bare jeg måtte af med det og tak fordi i lyttede Smile Jeg bliver bare så enormt frustreret over at få den besked fra et sted hvor vores datter er helt enormt glad for at være.
Tilbage til toppen Go down
Hilde

IndlægEmne: Re: Hvad ville i gøre ?   Fre sep 04, 2009 2:02 am

Lad hende læse og lege med bogstaver nu hvor hun har lyst.

Det er en ret almen holdning som er velment, men der er bare nogle børn som gerne vil og kan. Det er lettere at lære et barn som er motiveret for læsning end at lære et barn at læse som har har lært at klare sig uden at læse.

Kan du spørge hende hvorfor og om hun har nogle artikler som forslår det hun forslår?
Astridm

IndlægEmne: Re: Hvad ville i gøre ?   Fre sep 04, 2009 2:11 am

Jeg tror lidt jeg blev så paf jeg ikke fik gjort stort andet end at tale hende efter munden da jeg først forstod det er en tabt sag. Men hun gjorde det klart at det er steiner grundholdningen at man ikke skal andet end lege og hygge sig til man er 5-6 år..

Jeg tænker bare at fortælle vi ikke gør noget med det intellektuelle og så gøre som vi finder bedst. Så må de bare være dem og jeg må være mig. Du har helt ret med læsning, og det første hun gør når vi kommer hjem er at tage en bog og læse og fortælle om tal og bogstaver. En klar kontrast til børnehaven, som jo er meget kropslig.
Hilde

IndlægEmne: Re: Hvad ville i gøre ?   Fre sep 04, 2009 2:23 am

hvad siger børnehavens beskrivelser af steiner pædagogikken?

det samme vil du opleve mange andre steder desværre, så ved bare der er børn som vil, kan og er godt igang med at lære at læse tidligt. Gøre hvad du føler der er bedst for dit barn - så tager du ikke fejl!
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Hvad ville i gøre ?   Today at 6:14 am

Hvad ville i gøre ?
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1