BEMÆRK AT DETTE KURSUS ER OVERTEGNET, SÅ DER ER KUN MULIGHED FOR AT BLIVE SKREVET PÅ VENTELISTE.
Der sidder i gennemsnit to elever i hver klasse, der i større eller mindre grad har særlige forudsætninger. Udfordringen for lærerne er at engagere disse elever på den bedst mulige måde, og samtidig praktisere den obligatoriske undervisning.
Mål
Deltagerne får indsigt i, hvorledes indkredsning af elevpotentialet kan foregå og hvilke forskellige undervisningsformer, der er anvendelige.
Indhold
* Hvem er de talentfulde elever med særlige forudsætninger?
* Hvad er arvens contra miljøets indvirkning på udvikling af et barns logisk-matematiske evner?
* Hvordan ser og imødekommer vi deres særlige behov med positiv indvirkning på motivation og engagement?
* Hvor går grænsen mellem den velbegavede og almindeligt højt begavede elev, og hvor grænser det til det unikke og exceptionelle?
* Hvornår er der tale om børn med særlig høj begavelse og særlige, specifikke og mere gennemgribende vanskeligheder?
På kurset vil der blive relateret til indhøstede erfaringer fra tidligere og igangværende projekter i Danmark såvel som i udlandet. Der vil blive lagt vægt på konkrete beskrivelser af undervisningsforløb og case eksempler. Ligeledes vil der blive drøftet, hvorledes forskellige former for undervisning kan praktiseres såvel i den obligatoriske som i supplerende og frivillige undervisningstilbud herunder muligheder og barrierer.
http://cfuns.cubeweb.dk/templates/side.asp?kursus=20209&subm=&pid=4954&status=kursusdetaljer&hl1=%22H%F8jdespringerne%22%20-%20de%20talentfulde%20elever%20med%20s%E6rlige%20foruds%E6tninger