Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» IQ eller percentil
Søn jan 08, 2017 8:40 pm by Hilde

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

Søg
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Keywords
begavede
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kender I Kuno Beller ?
Kendetegn på intelligente børn
Asperger Syndrom kontra højt begavede børn
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Social bookmarking
Social bookmarking digg  Social bookmarking delicious  Social bookmarking reddit  Social bookmarking stumbleupon  Social bookmarking slashdot  Social bookmarking yahoo  Social bookmarking google  Social bookmarking blogmarks  Social bookmarking live      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 471 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Sekayi

Vores brugere har i alt skrevet 4641 indlæg in 1199 subjects

Share | 
 

 Talentkonference – 14. september 2009 Det Jyske Musikkonservatorium i Århus

Go down 
ForfatterBesked
Hilde

avatar


IndlægEmne: Talentkonference – 14. september 2009 Det Jyske Musikkonservatorium i Århus   Fre nov 06, 2009 5:27 am

Overser vi talenterne?
Argumenter for spotning af talenter i skolen - har vi overhovedet brug for niveaudeling og særlige eliteskoler?

Talentkonference – 14. september 2009
Det Jyske Musikkonservatorium i Århus

Disposition – overser vi talenterne?
􀂄 Præsentation af indlægsholder – erfaring med arbejdet
med B.M.S.F.
􀂄 Hvorfor overhovedet stille spørgsmålet? – noget kunne
være anderledes – Danmarks forpligtelser, fordomme
􀂄 Hvad er Regeringens målsætning? Fremgang, fornyelse
og tryghed (april 2006) – strategi for verdens bedste
folkeskole
􀂄 Hvilke elever taler vi om? Hvad er talent? - Hvor mange
er de? Hvordan får vi øje på dem?
􀂄 Hvad har de brug for?

Hvorfor stille spørgsmålet??
􀂄 Fordi Danmark er forpligtet i.h.t. internationale konventioner
􀂄 ”Der skal være plads til de dygtigste elever i vores
uddannelsessystem”
FN’s Børnekonvention 1989, art. 29 § 1, stk. A
􀂄 ”Skolen skal rumme alle elever, uafhængigt af deres fysiske,
intellektuelle, sociale, emotionelle og sproglige evner eller andre
forhold. Dette gælder også handicappede og særligt talentfulde
børn”
Salamanca-erklæringen 1994, UNESCO

Regeringens mål for Folkeskolen (april 2006)
􀂄 Danmark skal have verdens bedste folkeskole. Folkeskolen skal
give eleverne faglige kundskaber og færdigheder, fremme kreativitet
og selvstændighed samt forberede til videre uddannelse.
􀂄 Eleverne i folkeskolen skal være blandt verdens bedste inden for de
fire grundlæggende fagområder: Læsning, matematik, naturfag og
engelsk.
􀂄 Alle elever skal have gode faglige færdigheder. De dygtigste skal
være på niveau med de bedste i andre lande. Og niveauet hos de
svageste elever skal hæves.
􀂄 Folkeskolen skal sikre, at alle unge får kundskaber og færdigheder,
der kvalificerer dem til at deltage aktivt i en globaliseret verden.
Fremgang, fornyelse og tryghed
Strategi for Danmark i den globale økonomi
April 2006

Misforhold mellem målsætning og resultat
􀂄 Hvorfor er der et misforhold mellem Regeringens
målsætning og grunduddannelsernes effektivitet?
􀂄 Hvorfor har folkeskolen ikke levet op til målsætningen
om undervisningsdifferentiering?
􀂄 (i.h.t. Folkeskoleloven af 1993)
􀂄 Hvorfor har Danmark ikke levet op til internationale
konventioner om rettighedsbaseret og kvalitetspræget
undervisning for alle?

Dilemmaer
􀂄 Mellem forældreambitioner og børns
undervisningsmæssige behov og ønsker
􀂄 Mellem barnets behov og skolens muligheder
􀂄 Afgrænsning af barnets forudsætninger
􀂄 Synet på, hvad er i barnets tarv (individuel kontra
social perspektivet)

Tradition og fordomme

􀂄 I undervisning af
særlige talenter og elever med særlige
forudsætninger
møder vi barrierer baseret på
􀂄 Traditioner
􀂄 Fordomme
􀂄Mangelfuld viden og indsigt
􀂄 Muligheder

http://www.ungestemmer.dk/fileadmin/diverse/Talentkonferencen_09/Ole-Kyed-Talentkonference_AArhus_2009__Kompatibilitetstilstand_.pdf
Tilbage til toppen Go down
Hilde

avatar


IndlægEmne: Re: Talentkonference – 14. september 2009 Det Jyske Musikkonservatorium i Århus   Fre nov 06, 2009 5:28 am

Tilbage til toppen Go down
 
Talentkonference – 14. september 2009 Det Jyske Musikkonservatorium i Århus
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Permissions in this forum:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Artikler, Kendetegn og Testning :: Kursus og foredrag-
Gå til: