Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» IQ eller percentil
Søn jan 08, 2017 8:40 pm by Hilde

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking digg  Social bookmarking delicious  Social bookmarking reddit  Social bookmarking stumbleupon  Social bookmarking slashdot  Social bookmarking yahoo  Social bookmarking google  Social bookmarking blogmarks  Social bookmarking live      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 471 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Sekayi

Vores brugere har i alt skrevet 4641 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Hørsholm Kommune: Rungstedskole Højtbegavede børn særlig undervisning 2009/10

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Hilde

IndlægEmne: Hørsholm Kommune: Rungstedskole Højtbegavede børn særlig undervisning 2009/10   Fre apr 25, 2008 6:34 pm

PROJEKTKLASSER FOR HØJTBEGAVEDE BØRN

For højtbegavede børn

Fra skoleåret 2006/007 tilbydes undervisning én gang ugentlig til højtbegavede børn med særlige forudsætninger, der er elever på en af kommunens folkeskoler.

I skoleåret 2009/2010 fortsætter Hørsholm Kommune med projektet med fokus på elever med særlige forudsætninger.

Projektets formål:

At eleverne får faglige udfordringer på eget niveau i projektgruppen
At eleverne øger deres selvværd
At skabe bedre forståelse for elever med særlige forudsætninger i den generelle undervisning og omkring deres personlige og sociale trivsel i hjemklassen

Projektklassens indhold overordnet:

Efter ansøgning opdeles eleverne i hensigtsmæssige aldersgrupper og projektgrupper. Eleverne mødes/undervises i projektklassen på én af folkeskolerne efter almindelig skoletid. Læreren fungerer som vejleder og rådgiver i forhold til de projekter, som elever og lærer sammen tilrettelægger. Hvert hold er tilknyttet en kontaktlærer og periodevis gæstelærere.

Projektklassens indhold konkret:

Fagligt arbejder holdene med forskellige temaer koncentreret omkring 4 perioder. Undervisningen vil være præget af en blanding af eksperimenter, teori og ekskursioner.

Undervisningen tager udgangspunkt i den enkelte lærers faglige kompetencer, og eleverne medinddrages undervejs. I indeværende skoleår har holdene f.eks. beskæftiget sig med kryptering, computerlego, Planetariet, forfatterskole og Fibonacci. Indholdet kan således spænde over en stor del af fagrækken i folkeskolen, både musik, sløjd, dansk, natur/teknik, matematik osv.

Det er meningen, at projektklassen skal være en mulighed for, at eleverne kan forfølge alle de idéer og tanker, som der ikke er plads til i normalklassen.

Socialt er der mulighed for, at den enkelte elev møder andre elever med særlige forudsætninger, som de kan spejle sig i, og som kan møde dem på deres eget niveau.

Projektklassens elever fortæller:
"Vi arbejder med forskellige former for hjernestimulerende opgaver og diskuterer forskellige ting i verden omkring os og forskellige andre interessante emner. Derudover tager vi på forskellige ture med indlæring for øje, bl.a. til foredrag, på museer og til steder som fx Planetariet."

"Jeg startede i projektet, fordi jeg gerne ville møde andre med samme intelligensniveau og interesser som mig."

"Læreren er god og meget sød."
"Det er meget sjovt og spændende."
"Man møder nye mennesker."
"Man kommer på spændende ture."
"Det er slet ikke så hårdt eller svært, som man tror."

Ansøgning:

Ansøgningsskemaet hentes elektronisk, eller på skolernes kontor og udfyldes i et samarbejde mellem eleven, elevens forældre og elevens lærere.

Ansøgningsskemaet afleveres til skolens kontor.

Ansøgningsfrist for skoleår 2009/2010 2009/2010 er fredag den 12. juni 2009.

Spørgsmål kan rettes til Hanne Larsen 45863413 (projektleder) og Sonja Bertelsen 26524828 (projektlærer).

Skole og Institution
Ådalsparkvej 2
2970 Hørsholm
Telefon 4849 0000 4849 0000
skin-post@horsholm.dk

Sidst opdateret: 11-06-2009

http://www.horsholm.dk/BornUnge/Skole_og_fritid/Folkeskolen/Projektklasser_hojtbegavede/Projektklasser.htm

i 2007 var ansøgningsfristen 1. maj ....

http://www.folkeskolen.dk/ObjectShow.aspx?ObjectId=50184

Så findes der også artikler hvor et forældrepar med et barn på en privatskole ble nægtet adgang til dette tilbud. Jeg følgt ikke med dette sag men undrer mig at kommunens særtilbud skulle afskåre et barn.
Tilbage til toppen Go down

Hørsholm Kommune: Rungstedskole Højtbegavede børn særlig undervisning 2009/10
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1