Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
liv, død og kærlighed EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
liv, død og kærlighed EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
liv, død og kærlighed EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
liv, død og kærlighed EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
liv, død og kærlighed EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
liv, død og kærlighed EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
liv, død og kærlighed EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
liv, død og kærlighed EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
liv, død og kærlighed EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave hilde skole Århus gifted privat wisc mentiqa children begavede
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 liv, død og kærlighed

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
millian

millian



liv, død og kærlighed Empty
IndlægEmne: liv, død og kærlighed   liv, død og kærlighed EmptyMan Feb 08, 2010 9:36 pm

Vores prinsesse på snart 3 år, er begyndt at snakke om livet, døden og kærlighed.

Derfor vil jeg hører om jeres også gør det? Og hvordan i tackler det?

Det er ikke nogle uddybende kommenterer hun har, nærmere konstateringer. Fx i går da hun fik jakke på, måtte jeg trykke hendes trøje lidt ind for at kunne lyne den. Så siger hun til mig: "lad være mor, du trykker på mit hjerte. Så stopper det og så forsvinder luften. Uden luften så forsvinder man".

Lørdag var vi på biblioteket, og på vejen der hen i bilen siger hun "lad være med at kigge på mig, ellers kan du ikke se min kærlighed. Og så bliver jeg ked af det"

Jeg ved ikke helt hvor hun har disse begreber fra. For jeg synes ikke jeg har lagt mærke til der har været noget i TV hun skulle have opsnappet.

Men hun snakker meget om at leve og om at hvis man ikke kan se kærligheden så forsvinder man. Jeg synes jo det er lidt tidligt at skulle forklarer hende om disse emner.

Men det er klart at hun ved, at hvis man ikke har kærlighed så gør det ondt i hjertet. Og hvis hjertet går i stykker så dør man.
Tilbage til toppen Go down
Hun





liv, død og kærlighed Empty
IndlægEmne: Sv: liv, død og kærlighed   liv, død og kærlighed EmptyTirs Feb 09, 2010 12:00 am

b


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:44 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
kathotline





liv, død og kærlighed Empty
IndlægEmne: Sv: liv, død og kærlighed   liv, død og kærlighed EmptySøn Apr 04, 2010 1:57 am

Det er nu 2 år siden vores farfar gik bort og i den anledning fik vi en meget god bog fra bedemanden der hedder" hvor går vi hen når vi går bort".
Den har speciel min datter på nu 4½ brugt fligttigt, men også min søn på nu 5½.
De bruger begge meget tid på hvad der sker med en når man bliver syg og dør, på hvordan der måske er oppe i himlen osv osv...
i starten var jeg selv lidt tilbageholdende over for dem, men på den anden side, de tager ikke skade af at vide hvad der sker med os.
Mine unger har begge fuld forståelse for begreberne kærlighed, elske, savne, miste, liv, død osv osv...
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



liv, død og kærlighed Empty
IndlægEmne: Sv: liv, død og kærlighed   liv, død og kærlighed EmptySøn Apr 04, 2010 2:24 am

Det er rigtig fint med sådan en bog, hvad hedder den og kan den købes.
Tilbage til toppen Go down
kathotline





liv, død og kærlighed Empty
IndlægEmne: Sv: liv, død og kærlighed   liv, død og kærlighed EmptySøn Apr 04, 2010 5:26 am

Den hedder" Hvor går man hen når man går bort" og er skrevet af Aage Brandt, med tegninger af Palle Bregnhøi.

Vi fik et gratis eksemplar af bedemanden da han kom og hentede farfar. Der følger en lyt og læs cd med. Det anbefales dog at man lytter med en voksen i starten.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



liv, død og kærlighed Empty
IndlægEmne: Sv: liv, død og kærlighed   liv, død og kærlighed EmptySøn Apr 04, 2010 7:13 am

Tak for oplysningen og jeg vil da se om jeg kan låne den. Det er ikke første gang jeg hører vores børn er interesseret i død, kærlighed, liv, Gud og så videre.

Jeg har simpelthen spurgt til den for at finde ud af hvor meget kan der fortælles og hvad skal der fortælles. Det er så fedt for vores unger der også kan sættes billeder på. Jeg er ikke selv religiøs og ved faktisk intet til biblen og har ingen interesse i det. Derfor synes jeg det er dejligt med en bog, fordi vores børn har den interesse og vil gerne vide noget. Det er jo også bedst at det bliver fortalt på den rigtige måde.

Da min søn var 3 år spurgte han om man godt kunne blive begravet på kirkegården hvis man ikke var blevet døbt..
Vi havde absolut ikke snakket det i vores hjem.
Der er så kommet mange sprørgsmål siden.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





liv, død og kærlighed Empty
IndlægEmne: Sv: liv, død og kærlighed   liv, død og kærlighed Empty

Tilbage til toppen Go down
 
liv, død og kærlighed
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Småbørn-
Gå til: