Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Keywords
penge Kuno test asperger dyslexia børnehave bmsf underydelse maja mobning raven ADHD milepæle asynkron sensitive WISC legoland efterskole gifted mensa skolestart chips kyed psykolog wppsi tegner
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 
 

 WISC III af en dreng

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Dorthe
Gæst



IndlægEmne: Test resultat IK   Tors dec 10, 2009 8:39 am

Hejsa

Har med stor interesse læst indlægget omkring, hvordan man benytter/læser en Wisc III test.

Vores søn har hos skolepsykologen fået lavet denne test, men vi er (desværre) ikke blevet oplyst om hans IK.

Tilbagemeldingen var: I den verbale del placerer han sig langt over det alders forventede. I matematik scorer han helt i top. I den handle pærgede del derimod ses en mere ujævn profil. Her placeres han langt under det alders forventede. Samlet viser testen at han er en normalt begavet dreng med store sproglige kompetencer og specifkke vanskeligheder i forhold til visuospatiale og visumotirske færdigheder, samt i forarbejdning.

Vi er netop startet på et forløb i børnepsykatrien for, at få en afklaring på hvorvidt der er en egentlig diagnose.

Det er vores opfattelse at han er forholdvis godt (sprogligt), men har svært ved at vurdere en egentlig IK ud fra de informationer vi har fået oplyst - kan vi måske få hjælp her?

Der er opnået følgende testresultat:
Information 15
Ligheder 13
Regning 19
Ordforståelse 12
Omtanke 10
Talspændvidde 12

Billedudfyldning 8
Kodning 6
Billedserier 9
Terningmønstre 5
Puslespil 7
Symboler 9
Labyrinter 13

Håber at der er hjælp at hente, da det ikke er lykkedes at finde netop denne information (formel) nogen steder på nettet.
Tilbage til toppen Go down
Hilde




IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Tors dec 10, 2009 9:22 am

Desværre kan kun en psykolog regne den ud da hver af tallene skal slås op i en tabel ... jeg mener du har det tal fra selve test rapporten. Du har ret til at bede om "forsiden" af hans test.

Du kan se en halv forside her, den mangler et tabel som angiver flere tal såsom IQ osv:



Med så stor udsving i hans tal bør han blive undersøgt lidt mere. Havde han det godt da de tog testen? Var han frisk og veloplagt? Har han det let ved at læse, ligesom matematik ... det kan også være at han bare keder sig Wink Han er i hvert tilfælde ret dygtig på mange områder.

Har psykologen saget hvad årsagerne til "specifkke vanskeligheder i forhold til visuospatiale og visumotirske færdigheder, samt i forarbejdning" og om det skal undersøges´for at bedre kan hjælpe din søn?

Jeg fandt følgende på nettet:

visuospatiale - ( vanskeligheder med rum/retning og organisering, mentale bearbejdning af synsindtryk)

visuomotoriske - (bl.a kopierer figurer og tegn)

forarbejdningshastighed - (langsomt arbejdstempo som kan påvirke ved aktivitetsskift og sociale relationer især ved tolkning af sociale og emotionelle signaler, der ofte kun eksisterer i brøkdele af et sekund)
Tilbage til toppen Go down
Dorthe




IndlægEmne: Tak for tilbagemelding   Tors dec 10, 2009 10:27 pm

Tusind tak for tilbagemelding.

Desværre har psykologen nægtet at udlevere noget som helst - og de oplyste tal har jeg fra den henvisning der er lavet til psykiatrisk udredning. Vi venter naturligvis hvad en udredning vil komme frem til, men er også selv meget søgende for at blive lidt klogere - og det var i denne søgning vi fandt jeres side.

Vores søn er en mindst ligeså dygtig læser, som han er talbegavet (han gider dog ikke læse andet end faglitteratur......), ligesom han også er meget stærk i engelsk (pt. det eneste fremmedsprog han har stiftet bekendskab med). Han er meget orienteret mod faktuelle fag - og har derfor også en helt enorm viden i eksempelvis Historie, natur/teknik og lignende fag, ligesom faktuelle tv-udsendelser interesserer ham meget (BBC, DR2 osv.).

Vi er ikke i tvivl om at der er (alvorlige) problemer, da han trivedes meget dårligt socialt og har rigtig mange konflikter med sine klassekamerater, hvor han har meget svært ved at knytte nære venskaber. Han er meget bevidst om at han er anderledes end de andre (siger det selv), og har meget svært ved at se egen andel af de konflikter der opstår, endda på trods af at han ofte kan være ophavsmand for konflikterne......

Pt. afventer vi det videre forløb via det psykiatriske system, men fortsætter også søgningen selv, da vi har hørt og læst, at netop denne type børn har stor risiko for en "fejldiagnose", som kan betyde at de ikke modtager en målrettet og korrekt hjælp....
Tilbage til toppen Go down
Hilde




IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Tors dec 10, 2009 11:04 pm

Aktindsigt har de 10 arbejdsdage om at udlevere.

Forældre kan altid bede om en rapport om resultatet af en pædagogisk psykologisk undersøgelse. Du kan også søge om aktindsigt og se, hvilke officielle papirer, der ligger i barnets sag. Det kan f.eks. være prøveresultater, evalueringer mv. Hertil har du ret til forsiden af WISC test, men ikke selve test spørgsmålene.

Den pdf beskriver sagsgangen for special undervisningen og giver en god oversigt over jeres rettigheder: http://www.skolestyrelsen.dk/publikationer/20081006vejledning_om_sagsbehandling_nyeste/helepubl.pdf

Samarbejde og forventninger mellem skole og forældre

http://www.odense.dk/Aktuelt/Nyheder%20og%20pressemeddelelser/Pressemeddelelser/Pressemeddelelser%202008/~/media/BUF/BornOgUngeforvaltningen/Ledelsessekretariatet/samarbejde%20og%20forventninger%20imellem%20skole%20og%20hjem%20H%C3%A6fte%20pdf.ashx

Så vigtigt for dig skriv en dagbog hvem du taler med og hvad i taler om med dato. Hvis I har lavet en aftale skriv din aftale per mail og bed dem at rette den i 10 dage hvis du har misforstået, til møder tag en bisidder med og gøre dem opmærksom på du vil have en kopi af mødets referat inden du tager hjem. Referater der eftersendes rentskrivet er ikke til dig fordel Wink
Tilbage til toppen Go down
Hilde




IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Fre dec 11, 2009 1:52 am

http://www.foraeldreraadgivningen.org/index.phtml?sek_id=37&con_id=107 så fandt jeg den anden link som forklarer vedr. aktindsigt og PPR
Tilbage til toppen Go down
Jens Buc
Gæst



IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Tirs feb 02, 2010 11:13 am

Hej Dorthe.

Det er ærgerligt IQ begrebet er så værdiladet, for det skaber flere problemer end muligheder for børnene!
WISC-III er efterhånden en gammel svend, der snart står for udskiftning til WISC-IV, der er en smule mere videnskabligt funderet...

Tilbage til din søns profil!

SSS på det sproglige = 69
SSS på det handlemæssige = 38 (hvis man vælger at bruge symboler i stedet for kodning (symboler er generelt bedre end kodeprøven)).

Der er en forskel på 31, hvilket sikkert har fået psykologen til at konkludere, der simpelthen ikke kan tales om en sammenhængende funktion, hvilket vil sige, man ikke kan tale om en samlet IQ ud fra WISC-III profilen.

Uden at afsløre for meget, så vil man få samlet IQ 100, hvis den sproglige + handlemæssige SSS rammer tallet 100 (fx 50 + 50). I dette tilfælde ville summen være 107... (Men der er så stor forskel på "SIQ" og "HIQ" det er meningsløst).

Var det ikke meget mere fremsigtet at få udarbejdet en pædagogisk undervisningsplan, der tilgodeså hans potentialer og kompetencer...
WISC er et sorteringsredskab, og prøv at spørge en psykolog, om der skal anvendes det induktive eller deduktive undervisningsprincip; om det er det formelle eller funktionelle princip; om det er del- til del eller helhedsprincippet... hvilken måde lærer barnet bedst på???
WISC er ikke lavet til dette, men man kan komme med kvalificerede bud, hvis man laver en analyse af profilen...men det tager tid, og det kan ikke klares med tabelopslag!!

Venlig hilsen
Jens Buch
Pædagogisk konsulent
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst



IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Tirs feb 02, 2010 7:21 pm

Jens Buc skrev:
Hej Dorthe.

Det er ærgerligt IQ begrebet er så værdiladet, for det skaber flere problemer end muligheder for børnene!
WISC-III er efterhånden en gammel svend, der snart står for udskiftning til WISC-IV, der er en smule mere videnskabligt funderet...


Venlig hilsen
Jens Buch
Pædagogisk konsulent

Helt enig Jens.

Men man er nødt til at få 'lavet en WISC-III test eller raven eller chip eller anden test, hvis man skal have opklaret om ens barn er et barn med særlige forudsætninger.

Men derudover er jeg fuldt ud enig med dig, der fokuseres for meget på selve tallet, fremfor hvad man kan gøre for at hjælpe børn med disse forudsætninger.

Mange af dem de får store problemer med deres selvværd og tror de er "dumme" de tror ikke de kan noget som helst,og ofte skal de have hjælp til at få kål på deres blokeringer.

Jeg tror jeg har kæmpet siden vores datter var 7, nu er hun 13, for at få forældre til at forstå de ikke behøver udtale sig om deres barnet´s IQ tal til jounalister. det er ikke det som er det vigtigste, det vigtigste er hvordan vores børn føler sig anderledes og ikke føler de hører til nogen steder.
Tilbage til toppen Go down
Hilde




IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Tirs feb 02, 2010 9:04 pm

Jens Buc skrev:
Hej Dorthe.

Det er ærgerligt IQ begrebet er så værdiladet, for det skaber flere problemer end muligheder for børnene!
WISC-III er efterhånden en gammel svend, der snart står for udskiftning til WISC-IV, der er en smule mere videnskabligt funderet...


cheers men desværre er det nogle gange nødvendigt at have et "bevis" for at få undervisningsdifferentiering ...

problemet er bare:

1. Testen WISC III er ikke lavet for at afsløre en IQ under 80 eller over 130.
2. Ligger barnets tal skævt, men indenfor normalen er der ingen som kigger på det alligevel.
3. At en skole der ikke ser et barn før testen, næppe vil ændre metoden bare fordi der ligger et pænt resultat. Det er sådan at det resultat skal forklares og skolen skal "undervises i" at kunne tilgodese det barns behov.

Jens Buc skrev:

Tilbage til din søns profil!

SSS på det sproglige = 69
SSS på det handlemæssige = 38 (hvis man vælger at bruge symboler i stedet for kodning (symboler er generelt bedre end kodeprøven)).

Der er en forskel på 31, hvilket sikkert har fået psykologen til at konkludere, der simpelthen ikke kan tales om en sammenhængende funktion, hvilket vil sige, man ikke kan tale om en samlet IQ ud fra WISC-III profilen.


Dejligt du også skriver dette. For det har været konkluderet via en del rapporter. Dog er der ikke skrevet så meget på dansk.



Jens Buc skrev:





Uden at afsløre for meget, så vil man få samlet IQ 100, hvis den sproglige + handlemæssige SSS rammer tallet 100 (fx 50 + 50). I dette tilfælde ville summen være 107... (Men der er så stor forskel på "SIQ" og "HIQ" det er meningsløst).


Bare for at skabe helt klarhed: Summen af det sproglig IQ og summen af det handle IQ skal hver for sig slås op i en tabel for at så bliver talt sammen til en Total IQ var det jeg fik forklaret. Men underforstået er det nok det du har slået op for at få SSS? Så meget ved jeg ikke helt Wink

Jeg har hørt at der har været en del tilfælde i dk og udlandet hvor psykologen i farten har "glemt" at slå op i tabellen. Dermed fås en helt forkert tal som IQ ...

Jens Buc skrev:


Var det ikke meget mere fremsigtet at få udarbejdet en pædagogisk undervisningsplan, der tilgodeså hans potentialer og kompetencer...
WISC er et sorteringsredskab, og prøv at spørge en psykolog, om der skal anvendes det induktive eller deduktive undervisningsprincip; om det er det formelle eller funktionelle princip; om det er del- til del eller helhedsprincippet... hvilken måde lærer barnet bedst på???
WISC er ikke lavet til dette, men man kan komme med kvalificerede bud, hvis man laver en analyse af profilen...men det tager tid, og det kan ikke klares med tabelopslag!!

Venlig hilsen
Jens Buch
Pædagogisk konsulent

cheers

Der er ikke ret mange psykologer der analysere profilen andet end med standard sætninger. Og når et barn kommer med et meget anderledes profil og i en område som er ret ukendt så bliver tingene meget kompliceret.

Desværre så er det bare noget vi har oplevet .... Psykologen kunne ikke hjælpe. Lærene forstået ikke barnet, hverken vha. tallene eller barnets optræden/kunnen. Barnet er taberen som kommer ud for en situation som er meget svært at vende: Enten fordi barnet skal "bevise" det det allerede kan eller der forventes alt for meget af barnet da barnet er "overkvikke". Det oplevet vi med både den udadreagerende og den stille barn, gennem flere lærer.

Værre er det når fagpersoner støtter hinanden, og nægter at indkalde profesionel hjælp. Og meget svært nå der er få mennesker som kender denne børnegruppe vi taler om her.
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch




IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Ons feb 03, 2010 2:47 am

Hej Hilde.


Normalt, hvis intet går galt i testsituationen, så sker følgende for at finde de 3 IQ tal

Skalascoren for:

Information
Ligheder
Regning
Ordkendskab
Omtanke lægges sammen.

Derefter slår man op i en tabel, hvorfra man får SIQ.

Herefter lægges skalascoren for:

Mangelfulde billeder
Kodeprøve (eller symboler)
Tegneserier
Terningsopgaverne
Puslespil

sammen. Man laver et tabelopslag og får HIQ

Herefter lægger man skalascoren for det sproglige og handlemæssige område sammen. Så laver man et nyt tabelopslag, og vupti, så har man TIQ.

Den hyppigst forekommende fejl er, man får brugt skalascoren fra enten det sproglige eller handlemæssige område til den modsatte tabel. Hvis man har en skalascore på 30 i det sproglige område, vil man få 78 SIQ i den rigtige tabel, men brugte man tabellsen for HIQ ville man få 75... Det er i bund og grund totalt ligegyldige små nuancer, da det INGEN betydning har!

Problemet med WISC er ikke at finde de høje og lave IQ tal, men at det er svært at få et reelt billede af om du fx er på TIQ 136 eller 143.
Hvis man forestiller sig, man har en samlet skalascore på 140 vil man få en TIQ på 127. Har man en samlet skalascore på 143 vil man få en TIQ på 130.
Hvis man er 6 år 5 mdr. og svarer rigtigt på 14 spørgsmål i matematik, så får man SS=14. Svarer man rigtigt på et spørgsmål mere, så springer SS med 3 point til 17. Et rigtigt svar, der kan være et gæt, kan altså flytte TIQ 3 point. Man flytter sig også således, man går fra 86 percentilen til 98 percentilen... IQ test er IKKE præcionsværktøjer!!!
Tilbage til toppen Go down
Hilde




IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Ons feb 03, 2010 3:00 am

Jens Buch skrev:

Den hyppigst forekommende fejl er, man får brugt skalascoren fra enten det sproglige eller handlemæssige område til den modsatte tabel. Hvis man har en skalascore på 30 i det sproglige område, vil man få 78 SIQ i den rigtige tabel, men brugte man tabellsen for HIQ ville man få 75... Det er i bund og grund totalt ligegyldige små nuancer, da det INGEN betydning har!

Takker, det tænkt jeg ikke over at de kan slå op i den forkerte tabel. Dejligt at se at det ikke betyder så meget. Laughing


Jens Buch skrev:

Problemet med WISC er ikke at finde de høje og lave IQ tal, men at det er svært at få et reelt billede af om du fx er på TIQ 136 eller 143.

Weschler skrev selv at den er beregnet til at teste IQ mellem 80 og 130 og skulle ikke bruges som diagnosticerings værktøj ... om han mente det som du mener med at finde den reelle billede eller andet kan jeg ikke sige så meget om Wink men jeg er helt sikker på at pga. loft effekten at barnet kan have en meget højere IQ end WISC viser ... men det kan ikke testes i dk pt (mmm måske med den nye WISC?) så er der også om barnets kultur er tilpasset den WISC test der bruges! Aaak så mage ting der skal tages højde for.


Jens Buch skrev:

Hvis man er 6 år 5 mdr. og svarer rigtigt på 14 spørgsmål i matematik, så får man SS=14. Svarer man rigtigt på et spørgsmål mere, så springer SS med 3 point til 17. Et rigtigt svar, der kan være et gæt, kan altså flytte TIQ 3 point. Man flytter sig også således, man går fra 86 percentilen til 98 percentilen... IQ test er IKKE præcionsværktøjer!!!




Wink rent tilfældig ved jeg at 86 percentilen er IQ 116 og 98 percentilen er IQ 131 ... begge på den tests anvendt i dk med det spredning de nu har. (min hjerne er slukket så jeg tror spredningen er 16)

Så der skal mere til end et gæt til at flytte så mange percentile ... eller en hel 25 IQ point

Ellers er det da helt gjalt vil jeg mene! Jeg håber virkeligt at du også mener at der er noget af en foreskel på et barn der ligger på 86 percentil ift. en på 98 percentile?!? affraid

Jeg husker at det er ret normalt at kunne score ca. 10 IQ point lavere eller højere afhængig af situationen ... med mere end det vil jeg mene at barnet har i den grad haft problemer med testen eller tester!
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst



IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Ons feb 03, 2010 3:29 am

Hilde skrev:


Weschler skrev selv at den er beregnet til at teste IQ mellem 80 og 130 og skulle ikke bruges som diagnosticerings værktøj ... om han mente det som du mener med at finde den reelle billede eller andet kan jeg ikke sige så meget om Wink men jeg er helt sikker på at pga. loft effekten at barnet kan have en meget højere IQ end WISC viser ... men det kan ikke testes i dk pt (mmm måske med den nye WISC?) så er der også om barnets kultur er tilpasset den WISC test der bruges! Aaak så mage ting der skal tages højde for.

Hvorfor kan det ikke være så uendelig ligegyldigt om ens barn scorer 125 eller 130, eller lægger over 130.
Jeg synes efterhånden det hele går op i tal, og er ved at være så træt af at høre om tallet.

JA tallet eller percentilen skal bruges for at finde ud om ens barn er. et barn med særlige forudsætninger, men helt ærlig derfra kan tallet være så ligegyldigt.

Det vigtigste er vel at man hjælper ens barn med de problemer de nugang måtte have, fordi de tænker anderledes end flertallet.

Også kan ens barn hvis de vil, når de er 18 eller ældre selv tage Mensas test hvis de har behov for det.


Sidst rettet af Lone.T Ons feb 03, 2010 3:57 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch




IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Ons feb 03, 2010 3:37 am

98 percentilen dækker fra 130 til 132! Det er rent tabelopslag, og står i manualen!!!

Som jeg skrev, så giver et rigtigt svar i en deltest et spring på 3 SS, hvilket hæver IQ scoren med 3 point fra 127 til 130... dette er rent tabelopslag i manualen for WISC-III.

Wechsler var ikke ligefrem forsker eller videnskabsmand, men han lavede et hurtigt og nemt anvendeligt værkstø til klassifikation af mennesker. Det, at Wechslers test ikke ligefrem bygger på den mest moderne viden omkring intelligens, gør at man kan undre sig over produktets udbredelse... men det er nemt og hurtigt at bruge. WISC-IV forsøger i en vis udstrækning at læne sig op af CHC teorien, men den når ikke standarten for WJ-III.

/Jens Buch[left]
Tilbage til toppen Go down
Hilde




IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Ons feb 03, 2010 4:46 am

Jens Buch skrev:
98 percentilen dækker fra 130 til 132! Det er rent tabelopslag, og står i manualen!!!

Som jeg skrev, så giver et rigtigt svar i en deltest et spring på 3 SS, hvilket hæver IQ scoren med 3 point fra 127 til 130... dette er rent tabelopslag i manualen for WISC-III.

Wechsler var ikke ligefrem forsker eller videnskabsmand, men han lavede et hurtigt og nemt anvendeligt værkstø til klassifikation af mennesker. Det, at Wechslers test ikke ligefrem bygger på den mest moderne viden omkring intelligens, gør at man kan undre sig over produktets udbredelse... men det er nemt og hurtigt at bruge. WISC-IV forsøger i en vis udstrækning at læne sig op af CHC teorien, men den når ikke standarten for WJ-III.

/Jens Buch[left]

Uhm, det lyder mere rigtigt ... det var bare fordi du skrev: Hvis man er 6 år 5 mdr. og svarer rigtigt på 14 spørgsmål i matematik, så får man SS=14. Svarer man rigtigt på et spørgsmål mere, så springer SS med 3 point til 17. Et rigtigt svar, der kan være et gæt, kan altså flytte TIQ 3 point. Man flytter sig også således, man går fra 86 percentilen til 98 percentilen... IQ test er IKKE præcionsværktøjer!!!
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch




IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Ons feb 03, 2010 5:07 am

Og ligesom man kan slå forkert op i en tabel kan man taste forkert... TIQ:127 = 96 og ikke 86 percentilen!!!

Sorry...men det er menenskligt at fejle! Ellers var der ingen, der havde opfundet en blyant med vidskelæder i enden!
Tilbage til toppen Go down
Hilde




IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Ons feb 03, 2010 11:53 pm

Jens Buch skrev:
Og ligesom man kan slå forkert op i en tabel kan man taste forkert... TIQ:127 = 96 og ikke 86 percentilen!!!

Sorry...men det er menenskligt at fejle! Ellers var der ingen, der havde opfundet en blyant med vidskelæder i enden!

LOL der kan man bare se ... tænkt også det var noget af en vildt spring. Godt vi fandt ud af det ... glæder mig til at skrive sammen med dig fremover cheers
Tilbage til toppen Go down
Sponsored content




IndlægEmne: Re: WISC III af en dreng   Today at 12:32 am

Tilbage til toppen Go down
 
WISC III af en dreng
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Permissions in this forum:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Debat om tests-
Gå til: