Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
WISC Kuno penge tegner legoland mobning gifted underydelse skolestart børnehave efterskole maja asynkron chips raven bmsf dyslexia asperger milepæle sensitive kyed wppsi ADHD test psykolog mensa
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Dreng Histori

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Hilde

IndlægEmne: Dreng Histori   Søn mar 21, 2010 12:52 am

Dreng var lidt på tværs allerede inden fødslen Smile Han lå nemlig i underkropstilling og skulle kom til verdenet ved et kejsersnit. Lige inden jeg blev opereret så prøvede overlægen at vende ham, men det lykkedes ikke -han stak en fod mod min ribben at nægtede at blive vendt rundt. Der grinede vi i lang tid. Planen var at han skulle fødes kl 09 men han blev først født kl 23, så allede der vidste jeg at ting ikke helt gik som planlagt.

Allerede næste morgen oplevede jeg at han kiggede på mig. Vi var lige kommet på undersøgelsen da vi ikke havde en stue og han lå og kiggede lang på mig. Jeg husker jeg følte det var da noget jeg ikke har prøvet før da jeg som jordmoder studerende havde oplevet mange nyfødte.

Han var en frisk bebs. Der var aldrig ret meget sovn når han var i nærheden. Han var stille og kiggede på omverdenet. Han var glad når han havde noget at holde øje med, ret hurtigt sad han i hans højstol. Allerede da han var 6 uger gammel kun jeg ikke efterlade ham på sofaet for han moslet sig ned. Han sov ret dårligt ... kun 2 timer ad gangen og var superglad for mad.

Han sad meget tidligt op og var glad for at skubbe et bold mellem ham og mig da han var 5½ måneder gammel, uden støtte. Vi var på ferie i Sydafrika da han begyndt at gå. Han var omkring 8 måneder gammel, måske yngre. Det tog ingentid før han kun klatre ned og op ad min forældres stof sofa, det var inden han var 9 måneder gammel. Han var meget god til at klatre og har kaltret på mange ting andre børn ikke turde.

Marius var superglad for hans vuggestue. Han var alles kæledreng. Da vi kom hjem fra sydarika sov han ikke så meget som de andre børn så fandt vuggestuen ud af at de ikke fik en fredelig middagsstund hvor de kun indhente papirarbejdet. I en lang periode snakkede han kun med 3 ord ... han havde ikke behov for at sige mere end: mor, mad og sov. Men lige efter jeg bedt om vi måske skulle kigge på hans tale så begyndt han at tale og snakkede på livet løs da han var 1 år og drillede de andre da han var 14 måneder.

Han var en meget tålmodig dreng (ja, det er rigtigt! Det var han for en lille stund) og elsket at blive kørtrund på anhænger af de andre børn. Idet han ikke selv kun køre cycklerne så sad han op til en halv time indtil en af de stor kun giv ham en køretur. Han elskede sand og vand. Han hadede edderkopper med et passion - selv lille peter ederkop vil han ikke syng, der grædt han!

Da han lige var lige et år gammel tog vuggestuen et billede af ham hvor han spiser med et ske.

Marius var ret god til at multitaske og kun styre en juice og en bolle da han var ca. 13 måneder gammel.

Han var ikke til at holde ned - vuggestuen skulle få børnesikring på ting de har haft i 25 år, fordi Marius fandt nye måder at bruge hans omgivelser på. Han elskede musik og guitaren er klart hans favourit. Han brugt meget tid i udklædningstøj som han pænt hang i hans rum til næste dag. Vuggestuen prøvede at flytte ham i børnehave da han var lidt over to år gammel da han bare ikke hørte til i vuggestuen og manglende udfordringer. De fik afslag pga. ventelister. Heldigvis havde de et tæt samarbejde med børnehaven og tog en gruppe børn på besøg jævnlingt så han kom bare med hver gang.

Så klatrede han ... op på en gammel 2m høj radiator og hoppede ned på puderne. Der bemærkede den pædagog som havde arbejdet på stedet i 25 år at hun aldrig før havde set et barn så lille klatre derop. Da han startede i børnehave, og skulle han pludseligt sove til middag O_O han kunne klatre over bøgehækken allerede som 3½ årig mens de andre børn først kunne det som regel, sommeren inden de skulle i skole. Han havde sin bedste ven og de legede og legede - Han var en glad gut uden frustrationer som holdt alle i gang. Børnehaven havde ingen hegn men han gik aldrig fra dem.

Han brugt mange timer med at samle ting - især snegle. Hver dag blev de sat fri for at han indfangede dem igen den næste dag. Han byggede Duplo biler da han var 14 måneder. Ingen børnesikring kun hold ham ind eller ude. Ingen skab var for lavt eller for højt. Han var ret god til sprog og lært små sang fra min Far da han var på besøg i dk. Han havde et helt flyttekasse brio som blev brugt over hele huset i kæmpe baner fra han var meget lille af.

Han kun allerede selv tage sko på da han var ca. 15 måneder gammel inkl at fidne ud af hvilke fod er højre eller venstre. Han elskede at spille fodbold og var god til at sparke til bolden Her er lidt fra pasken 2002. Han var så glad for hans gummistovler at han havde et indendørs og udendørs par. Vuggestuen og mig opgav at vil tage dem fra ham hver dag - så han have bare to par.

Han kan godt lige at lege ... det bedste han ved er naturen. Han fylt meget, og var altid begejstret for noget nyt.

Så flyttet vi til en anden kommune. Et ½ år senere startede alt helvede, underretningen endt i et massivt aktion fra kommunen. Jeg gik hjem med ham uden tabt arbejdsfortjeneste eller andet, da de mente han blev svigtet derhjemme. Han hadetde børnehaven, skreg 4-5 timer hver dag, han blev urenlig ... Da han var 4½ blev der oprettet en énmandsopdækning af ham og tre andre børn ... de var desvære kun 3 år gammel og det skete på trods af anbefalinger at han skulle i forskolegruppen. Så flyttet vi BH i marts ...

Han lært hurtigt at tælle, og penge var hans stor passion. Jeg er sikker på han bliver en købmand en dag. Fra han var 4 år gammel talt han pengene i min pung.

Han havde flair for at male. Han malede en pokeball da han var næsten 5:

Det gik godt til august så kom alle hans venner i skole, pludseligt ændrede alt sig. Han løb fra dem, hørte ikke efter, ville ikke afsted. Værst af alt blev han IGEN segregeret fra de andre børn. Det anede jeg ikke indtil efter vi var rejst fra børnehaven og jeg fik aktindsigt et år efter. Denne gang var han énmands opdækket med en udpræget ADHD dreng. De havde ganske vist hygget sig og fik lov til at spille på pc'erne alene, puderrum alene - prisen var, at han lærte ADHD adfærd, kunne ikke fungere socialt osv. da dette skete over et helt år, hvor jeg satte stor spørgsmålstegn ved, at han ikke trives men blev overhørt! Da han holdt fødselsdag kom der kun to børn ... 2 timer inden festen fandt en af mødrene ud af, at han var støttebarn, så ringede hun til de andre og alle aflyste.

Efer anmodning fra Ole Kyed så testede PPR ham, det tog 1½ år inden de ville og mens han hørte hans venner udenfor på legepladsen, sad han overvåget af 3 voksne i et meget lille rum. Ole Kyed anbefalede en WISC test men PPR lavet en WPPSI test. I test papirene står der, at han synes opgaverne var for babyer og gad ikke medvirke. Jeg måtte ikke deltage ... det udmøntede sig i, at vi fik tilbudt en special klasse med børn der har stor indlæringsproblemer og ADHD så ankede jeg ved klagenævnet, det tog 8 måneder, hvor vi fik medholdt. I denne process røg alt velvilje fra børnehaven - jeg gik imod dem og fik afdækket, at her sker der ting der ikke måtte ske. Det er ikke rart at finde ud af, at aftaler ikke blev overholdt og ens værste mistanke holder vand. Systemet holdt sammen.

Jeg er glad for at jeg mærkede efter hvordan han havde det. Mere følger ...
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Dreng Histori   Søn mar 21, 2010 5:21 am

Det er jo mange dejlige og fremmelige stunder du kender med Marius.
jeg tvivler ikke at han er en lærenem dreng og temmelig klog dreng, nu har jeg jo også mødt ham og hørt rigtig meget om ham.

IndlægEmne: Re: Dreng Histori   Søn mar 21, 2010 5:24 am

Admin skrev:
Det er jo mange dejlige og fremmelige stunder du kender med Marius.
jeg tvivler ikke at han er en lærenem dreng og temmelig klog dreng, nu har jeg jo også mødt ham og hørt rigtig meget om ham.

LOL ja og du vist mig en del af det ting han kunne ... husker du din gonge ting jeg har - det må da snert have tilbage?
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Dreng Histori   Søn mar 21, 2010 6:33 am

Drengene blev helt fjalede da de så ham som lille. Det er så især Nikolaj der får nååhhhhh generne frem og Patrick grinede helt vildt da han så Marius i skørt i børnehaven/vuggestuen.

Hvilken gonge ting? jeg er ved at være gammel: cheers

IndlægEmne: Re: Dreng Histori   Man mar 29, 2010 9:14 am

Admin skrev:
Drengene blev helt fjalede da de så ham som lille. Det er så især Nikolaj der får nååhhhhh generne frem og Patrick grinede helt vildt da han så Marius i skørt i børnehaven/vuggestuen.

Hvilken gonge ting? jeg er ved at være gammel: cheers

brøker ... siger det dig noget?
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Dreng Histori   Man mar 29, 2010 5:59 pm

ja nu er jeg med.

IndlægEmne: Re: Dreng Histori   Today at 6:14 am

Dreng Histori
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1