Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
ADHD tegner asynkron mensa penge chips maja raven børnehave Kuno dyslexia underydelse sensitive legoland WISC bmsf skolestart mobning asperger gifted milepæle kyed efterskole psykolog wppsi test
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Dreng i skole

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Hilde

IndlægEmne: Dreng i skole   Søn mar 21, 2010 1:50 am

Fra børnehaven var han visiteret til en specialklasse pga. adfærdsproblemer og fordi de troede han har svær indlæringsproblemer og ikke var "undervisbart". Skolens profil var en hvor der ikke undervises over 4. klasses niveau da ingen børn kan lære nok for at gennemføre en 9. klasses eksamen.

Det tog 8 måneder før klagenævnet gik ind i sagen og gav os medhold at han kan gå på en almindelig skole med støtte.

Her er det han lavede et år inden han skulle i skole:
http://www.youtube.com/watch?v=7V_SfF_DDCE
http://www.youtube.com/watch?v=OGEYS5ROM0E

Første forsøg med skole:

DD6 Skolestarten blev en mareridt. Alt gik der ged i. Skolen fangede ikke opgaven og troede han var retarderet osv. fik de andre børn og dermed forsikrede læreren mig, at hun kunne differentiere hans undervisning så han lettere kunne følge med de andre børn.

På trods af IQ test resultater der lå ret høj, som hun fik forklaret osv. til flere møder MISFORSTÅET hun og troede han skulle have forenklede skolearbejde.

Han startede dog ikke i undervisningen, da det gik gjalt i SFO så jeg handlet i en hvis fart og sat ham på en privatskole med 5 timers transporttid, indtil vi flyttede.

Andet forsøg med skole:

På Mentiqa Hadsten er han beskrevet som at vise en enorm interesse for skolen fra første dag. Hvor han har suget viden til sig og efterspurgt mere og mere hver eneste dag.Han viste ofte en adfærd som tydede på manglende erfaring med sociale spilleregler. Han så ikke sig selv som en del af en gruppe og viste ingen forståelse for nødvendigheden af, at indordne sig i situationer hvor andre børn ville finde det naturligt.

Undervisning fra tavle, kollektive beskeder og samarbejde i grupper medførte straks en reaktion fra ham. Opmærksomheden forsvandt og han blev rastløs. Kort efter stod han måske på sit bord og kastede med bøger efter de andre børn eller råbte højt. Især de af klassens elever han opfatter som fagligt svagere end han selv, stod for skud både fysisk og verbalt.

Umiddelbart efter var det ikke usædvanligt at Marius tyssede på de andre fordi de var støjende, og forstyrrede ham i hans arbejde.

I frikvarterne var der mange lignende oplevelser. Ofte endte forsøg på leg med andre i skænderier, gråd og slagsmål for ham. Flere gange har han givet udtryk for, at andre ikke
forstår hans regler. Alligevel er han på intet tidspunkt stoppet med at forsøge på at indgå i sociale sammenhænge.

Både i timer og frikvarter er det tydeligt at han reagerer meget impulsivt og følelsesladet. Han er efterfølgende meget bevist om hvad der er sket og hvorfor, men den viden formår han ikke at inddrage i sine handlinger. Samtaler om dette kan gøre han så frustreret at han reagerer fysisk overfor mig eller andre voksne.

På Mentiqa har han oplevet meget faste rammer og en stor forudsigelighed i dagligdagen. Han har også mødt voksne som tydeligt viser ham at de kan rumme ham. Det er min opfattelse at det har hjulpet ham.

Han har på relativt kort tid udviklet sig til en dreng der viser voksne tillid og som forsøger at samarbejde. Det har givet resultat. De sidste uger har der været mærkbart færre konflikter omkring ham i skolen. Han arbejder koncentreret i timerne og leger med en pige og to drenge fra klassen i de fleste pauser.

Han er inde i en meget positiv udvikling og det er tydeligt han trives. Problemer omkring social adfærd er på ingen måde forsvundet, men gennem faste rammer, forudsigelighed og vejledning bliver de mindre for hver dag. Fagligt ligger han over hvad man vil regne som alderssvarende.

Jeg lærte DD6 og kende som en sød og kærlig dreng med stor lyst til at lære og potentiale til at arbejde med specielt matematik på et niveau svarende til 5/6 klasse. DD6 har evnen til at tænke abstrakt og konstruktivt på et niveau betydeligt højere end alderssvarende.

Hans lyst til at lege og eksperimentere er en af hans meget store styrker. Dette var når tingene fungerede bedst. DD6 er imidlertid en dreng der meget let taber koncentrationen hvis der er megen uro omkring ham. I disse tilfælde bliver han mut og indesluttet og hvis han føler sig provokeret og uretfærdigt behandlet kan han være meget udadreagerende. På grund af den meget store følsomhed overfor ændringer i hans hverdag kræves der først og fremmest et roligt og stabilt miljø omkring ham.

Han fungerer bedst i en mindre gruppe, hvor han kun skal forholde sig til en enkelt eller få voksne. Hvis man kan kan opnå DD6' tillid og har den fornødne forståelse af DD6' sociale og læringsrelaterede behov kan man nå meget langt med Marius. Der er imidlertid ingen tvivl om at pædagogiske tiltag som virker på normaltbegavede børn ikke slår til over for DD6. Han skal vedvarende fastholdes i et stabilt miljø med meget høj grad af differentiering. Differentieringen bør indeholde alle elementer af et godt læringsmiljø; altså både materiele- og metodediffentiering samt et alternativt læringsmiljø.

Uden at være ekspert på området er det min opfattelse at DD6 har meget svært ved at læse og i det hele taget få en sammenhæng mellem bogstaver og ord. Jeg mener derfor den første forudsætning for at opnå positive resultater med DD6 er at få fastslået om der lægger noget ordblindhed bag hans uvilje mod at læse.

Det er altså min helt klare opfattelse at under de rette omstændigheder vil DD6 kunne udvikle sit meget store potentiale.

Vores første forsøg med Folkeskolen siger de ikke kan være så fleksible at imødekomme ham, da han er 1. klasse med dansk og 4. klasse med matematik ... og er låst fast i 0. klasse! Hertil brugt de 2½ måneder til at presse os ind i en klasse med 28 elever, når alle PPR raporter tyder på lille klasse osv. ??Det næste bliver vel et tilbud om special klasse med børn der har store indlæringsproblemer og ADHD ... præcis hvor vi startede i august 2008, foreskellen denne gang er bare, at jeg ikke har tid til at klage, fordi jeg ikke har råd til at holde ham hjemme mere.

Værst er at høre dem påminde mig om at "de har en skole for almindig børn med det rammer der nu engang er og der ikke er resourcer til et barn som mit" samtidig at de reprimanderer mig og siger jeg skal acceptere deres tilbud - hvad for en tilbud, tænker jeg?

Føler os meget alene lige nu. I en ny kommune, som tager de problemer i den gammel kommune op imod mig, som dårlig mor ... men de har ikke et relevant skoletilbud til ham, desværre er det min påstand mod deres og så er der ikke noget hjælp at hente.

3. forsøg med skolen

Vores 3. forsøg med folkeskole endt med at han blev hjemmeundervist fra september til april. Det var ikke sjovt. Han kom i mistrivsel efter bare 2 måneder i skolen. Jeg føler ingen lytter til mig og de mener jeg omsorgsvigter mit barn. På skolen havde han 2 støttepedagoger ... de rejst ret hurtigt. Den tredjie fik jeg lovelse på at hun blev oplært men det gjor ingen.

Undervisningsdifferentiering slået grueligt fejl ... om han vil lave noget denne omgang vides ikke. Han vil i hvert tilfælde ikke se prik til prik igen. Skolen starter ud med at han tilses af en læsekonsulent og han får en PC han må lån da han har problemer med at læse.

Hans mistrivsel er let at se. Han følgt ikke undervisingen, tegnede meget dårligere end han ellers kan og fik massive sociale problemer. Han kom hjem og var meget meget vred og meget ked af det på sammen tidspunkt.

En ting er sikkert at når ens sød og kærlig barn bliver dominant og begynder at tisse i seng og har marderidt så er der noget stort gjalt. Hans adfærd ændret markandt og han blev også mødt på gaden med skæld ud af fremmede og det hjalp slet ikke på sagen.

4. forsøg med skolen

Efer påske starter han skole under tvang og jeg er meget ked af hvordan det kommer til at gå med ham. Vi har søgt om at blive flyttet til Odense, men vi har ikke hørt noget endnu.

5. forsøg med skolen

Vi flyttede og havde 1½ år en dejlig skolegang hvor han elskede at kom i skole. Med venner, legeaftaler, læring - alt et lille barns hjerte ønskede. Tja, uden at kan læse pga ordblindhed men det arbejdede den gode lærer på. Så I ferien flytter der en del personale og siden oktober hjemmeundervises han. Ikke lige det en DD10 allermest gider men minecraft, skak og sport er der hvor han møder nye venner og har legeaftaler med gode venner. Han er taknemlig for ikke at mobbes mere.

Citat :

DD10 er et barn med et flersidet behov, men også en stærk logisk side.

På trods af at han halter efter med sin læsning, så er han forholdsvis nem at motiverer, dog helst i små spring af gangen, hans perfektionisme gør at han gerne foretager overspringshandlinger der strækker sig ud over dagevis, og inddrager både skolen og hjemmet.

Når han fanges, så er han dog logisk tænkende, og stærk rent analytisk, men i og med at han igennem sine overspringshandlinger har bevist overfor sig selv at han kan få tingene som han vil fordi at han får de voksne til at give op, så har han klaret sig igennem meget af sin skoletid uden at lærer mere enkle ting som eks. Læsning.

Dette udgør i sig selv et problem, idet at DD10 kræver at man sidder hårdt på ham rent fagligt, og tvinger ham til at lave ting han finder kedelige, eller som han ellers ikke ønsker at lave da han ikke kan få et perfekt resultat. Der hersker ingen tvivl om at der sidder et godt hoved på DD10, men han kræver at der sidder en voksen og tvinger ham til at gøre hvad der bliver sagt.

Når DD10 bliver noget ældre kan man håbe at han bliver noget mere samarbejdsvillig, idet at han nemt ser logikken i at gøre som en underviser beder ham om, såfremt det tjener hans eget formål.

Moderen samarbejder gerne, men har gennemgået så mange mindre eksemplariske samarbejder, og er så vant til at blive modarbejdet at hun kan fremstå som overivrig eller pylret. Dette kommer sig afen naturlig reaktion efter at flere skoler har forsøgt på deres egen måde at nå DD10, og hun er ikke overraskende træt af at man bruger hendes barn som eksperiment, så der kan derfor med sindsro tages imod råd omkring hvordan DD10 skal håndteres. Det er dog også nødvendigt at gøre sig det klart at man ikke må stå i en situation hvor alt omkring DD10 omhandler moderen, men hvor han selv skal tage ansvar.

DD10 kan med stor fordel tilgås med ekstremt faste rammer og en meget konsekvent pædagogik, han forsøger gerne at nå og overskride grænser, og skal have meget klare grænser, konsekvens er bedre end tålmodighed i mange tilfælde. Kan med stor fordel begå sig med konsekvente mandlige undervisere.

I tilfælde af spørgsmål eller uddybning kan moderen kontaktes for at få adgang til mit telefonnummer samt email.

Citat :

Jeg er blevet bedt om at skrive en udtagelse vdr. DD10. Min baggrund for at kunne skrive en udtalelse om DD10, er i min egenskab som hans tidligere lærer. Havde DD10 i faget dansk, samt når han efterfølgende var i SFO, hvor jeg også var tilknyttet som SFO-medarbejder.

Fagligt: Efter meget kort tid opdagede jeg at DD10 havde vanskeligheder i faget dansk. Han havde både svært ved at skrive og med at læse. Det studsede lidt over, da han på mig virker rimelig velbegavet. Derfor spurgte jeg de andre kollegaer om hvad denne vanskelighed kunne skyldes. Svaret lød på at han bare var stædig, da han via sin trodsighed, var vandt til at få sin vilje derhjemme. Denne forklaring tog jeg umiddelbart til mig, men måtte hurtigt tage dette til revurdering, da jeg ikke kunne få det til at passe overens med DD10' brændende ønske om at kunne læse - især Harry Potter, som ville være noget af det første han ville give sig i kast med. Derfor spurgte jeg igen ind til DD10 vanskeligheder med en fornemmelse om at drengen muligvis kunne være ordblind. Til min store overraskelse fik jeg dette bekræftet, med den forklaring om at der ikke var fulgt op på dette endnu, det selvom papirer fra hans tidligere skole via test dokumenterede at DD10 er ordblind.

Situationen, inden jeg stoppede på skolen, var at DD10 enten får ekstraundervisning på en anden skole i Odense Kommune, hvor der er lærere som har faglig kundskab og viden omkring undervisning af ordblinde. Eller at han får bevilget en IT-rygsæk, som alle eleverne med ordblindhed, er berettiget til!

Socialt: Har DD10 store vanskeligheder med at omgås andre. Han er rigtig dårligt til at aflæse og tolke andres kropssprog og hentydninger. Ender ofte i konflikter med andre elever, fordi han vil bestemme dagsorden for leg og samvær. Får han ikke sin vilje, kommer hans frustrationer ofte til udtryk i form af trusler og skældsord, hvilket nogle gange ender i voldelige episoder. Dog hænder det dog også med at han ofte bliver provokeret, bl.a. med sin ordblindhed, hvortil han svarer igen ved at reagerer fysisk.

På mig virker DD10 som en ensom ulv, der gerne være en del af gruppen, men ofte ødelægger det for sig selv pga. sin fokus på egne behov, samt hans voldsomme temperament. Om denne manglende sociale indlæring stammer hjemmefra eller om der også ligger andet bag, er jeg ikke tilstrækkelig viden om. Umiddelbart synes jeg dog at der er noget der peger hen imod ADHD eller Asperger. Det begrunder jeg med hans manglende empati i nogle situationer, hans voldsomme reaktionsmønster ved modstand og brud på faste mønstrer og gøremål, hans betagethed af eventyr, fantasy, computerspil og leg, manglende lyst til fysisk aktivitet, hans afprøvning af grænser ved sine omgivelser, osv….

Håber at min skrivelse kan hjælpe med til at give et nuanceret billede af DD10

V.h.

Sidst rettet af Hilde Lør apr 27, 2013 6:55 pm, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hilde

IndlægEmne: Re: Dreng i skole   Lør apr 27, 2013 6:44 pm

Efterår 2011

Vores 5. forsøg ændrede sig markandt efter et massiv lærer skift. Mobning kom retur i en periode hvord er ingen lærer var og forældrenen overtog undervisningen. PPR blev allerede inden sommerferien advaret at det sker pga. personale halløj men valgt at vurderer vi skal blive. Jeg tog et samtale med skolelederen da jeg var bekymret for klassen, og at den nye lærer ikke helt virkede som om hun havde undervist en stor klasse før. Slet ikke en klasse med børn der alle er urolig pga. massiv turbulens. Det resulterede i en underretning bare 5 dage efter den nye skoleleder starter ... skrevet af lederen ... imens vi ventede på et møde med PPR.

Desværre inden dette møde blev mobningen. For jer der vil læse mere om det find Facebook gruppen: https://www.facebook.com/groups/327560973950887 timingen var ekstrem dumt. Episoderne er også beskrevet i min blog: Her er vores samtale rentskrevet jvf. en båndoptagelse og psykologens egne notat ... obs. hun skrive han slår men der står intet om det i vores samtale! Læren skrev det i hendes redegørelse - og der er forskel på at mit barn sagte han slået da hun var ved at brække hans arm og hun siger hun tog førergreb på bedste opholdssted manér for hendes eget sikkerhedsskyld.

http://2e-giftedogdiagnose.blogspot.dk/2011/08/kommunens-psykolog-og-moren-henter.html

http://2e-giftedogdiagnose.blogspot.dk/2011/10/tljs-notat-tilsendt-af-hkm.html

http://2e-giftedogdiagnose.blogspot.dk/2012/03/ndvendigt-at-passificere-ham-i-et.html

Bedst er optakten. Her er bare noget af det jeg observeret som den skoleleder ALDRIG underretede og som kommunen IKKE vil skrive i vores journaler.

http://2e-giftedogdiagnose.blogspot.dk/2011/10/linial-to-dage-inden-der-blev-taget.html

Og lidt inden hvor vi blev lovet læsehjælp på 4. måned efter aftalen skulle havde været. Knap 1½ år efter udredningen og testen vidste problemerne og også ca. 1½ år efter skolen konkret bedt om støttetimer. Hans skolebøger var ikke eksisterende og han sad med et overtegnet 2. klasses mateamtik bok som har brugt tiden til at gå med at farveligge og læren skrev han lavede et svinderi i bogen i kuglepen så han virkeligt kunne blive motiveret.

http://2e-giftedogdiagnose.blogspot.dk/2011/10/linial-to-dage-inden-der-blev-taget.html nogel af blå mærker ... sjovt at skolelederen aldrig skrev noget!

http://2e-giftedogdiagnose.blogspot.dk/2011/10/ja-han-kan-svare-igen-men-slet-ikke.html man kan kun spørge sig selv hvad der skete med barnet at han agerede sådan!

http://2e-giftedogdiagnose.blogspot.dk/2011/10/linial-to-dage-inden-der-blev-taget.html

2012

Jeg tog ham hjem, hjemmeundervist og kæmpede med to børn. Kommunen ville tvinge mig i dialog med den skole og det sagt jeg NEJ til, jeg vil gerne have dem som havde ham før køblet på og gå nye veje. Kommunen købler så en autisme psykolog på uden at fortælle mig deres plan, og sløjfer læsepsykologen igen uden at informere mig ... da jeg beder om et forklring så kalder PPR Børn og Unge forvaltnignen ind (vores børnesag var der lukket, men uden min viden genåbnede PPR og Børn og Unge afdeling sagen) derfra rullede sagen mod en anbringelse.

I oktober 2012 blev min børn anbragt jvf. mistanker om omsorgsvigt. Heldigvis var min datter godt igang med Gymnasium da jeg hjemmeundervist hende og hun sprang fra 8. klasse ind vha optagelsesprøver og en social evaluering.

Min søn har derimod ingen undervisning fået i 6 måneder. Han starter nu i et Intern skole da den kommune 100km væk fra hans hjem ikke mener Social Udsatte og Normale børn profitere af at gå i skole sammen. Det surealistiske er at hans tvangsudredning peger på at han skla i en læseklasse og derefter i en ganske alm. folkeskole - de tænker ikke at han skla have adfærd støtte men det sagt jeg da jeg jo kender hans historik og har også løsningerne som alle ved virkede.

2013

Hans nye skole, stik modsat alle gældende lovgivnign og vejlednigner af 1. august 2012 er så en interne skole. Man må sige hans skolegang er gået gjalt men jeg undrer mig over kommunens påstande om at jeg er den som ikke samarbejder ... måske er det bare sådan det er nu om dage at forædlrene ikke har en indflydelse. Det er i hvert tilfælde sådan at forældre til anbragte børn intet indflydelse har trods klare lovgivning - ingen lytter og klagesystemet bakker Kommunen op, så det er drøjt at skal være korregerende og tålmodigt.

De unge, som kommer til opholdsstederne, har været vanskelige at placere i de kommunale tilbud, hvor hverken de unge, som kommer til opholdstederne eller de elever, der går i de kommunale tilbud, vil profitere af at være sammen.
skrevet af skolechefen

http://2e-giftedogdiagnose.blogspot.dk/2013/04/at-profitere-af-at-vre-sammen.html loven beskrives i bloggen også men det er to kommuner ligeglad med da der aftaler hvordan han skla placeres og skriver papirene til at passe til placeringen. Så fint er forældre samarbejde ... nu får jeg et barn på 11 der skla udnervises sammen med alt Folkeskolen kassere - sikke en fint skole for et barn med lavt selvværd, der skulle bo i en plejefamilie og som har brug for en særlig pædagogik. Den skole er altvidende ... det har ejg jo set og hørt før, desværre er metoderne på disse interne skoler ikke menneskelig og jeg ser kun mit banr en time om måenden så der er intet jeg må sige om noget af dette. Kommunen har overtaget opgaven og tvinger os igennem et forløb udenom VISO, fagpersoner og med Kommunen som Tilsynsførende på opgaven da disse Interne skoler ikke er del af UVMs tilsyn.

De omskrev mit barn ved at fjerne alle positive udtalelser og fjerne alle raporter om ham. Dvs. 5 ledende psykologers udtalelser er fjernet og erstattet af en time hos en der fik opgaven pålagt af Kommunen. Hun skrev trods alt det rigtige på trods af at hun ikke ahvde historikken ... men gav mig skyldt for at mit barn ikke præstrede i en IQ test og viser tegn på angst osv. (han blev dagen inden testen selvmordstruende efter endnu et MAgtanvendelse men det fik psykolgoen intet at vide om)

Målgruppe

Den interne skole tilbyder specialundervisning i henhold til folkeskolelovens § 20 stk. 5 og modtager elever fra opholdsstedet , opholdsstedet samt eksterne elever. For eksterne elever bosiddende i kommune sker dette i samarbejde med kommunens pædagogisk-psykologiske rådgivning. Eksterne elever bosiddende i andre kommuner visiteres af elevens hjemkommune – hvorefter kommunes skolevæsen orienteres.

Målgruppe: Eleverne fra Opholdsstedet og opholdsstedet er kendetegnet ved at være potentiel normalt begavede sårbare og socialt svage unge i alderen 10 til 18 år som primært har problemer med social kontakt, social forståelse, socialt samvær, opmærksomhed / koncentration og struktur. Flere har i en længere periode ikke været undervist

Diagnostisk kan der bl.a. være tale om unge med Asperger Syndrom, højtfungerende unge med autistiske træk, unge med OCD, unge med Tourette Disorder, unge med opmærksomhedsforstyrrelser, unge med specifikke organiske problematikker med behov for specialundervisning, unge der på grund af deres, adfærd, reaktionsmønster, fremtoning, eller handicap, ikke kan rummes, trives eller skærmes for mobning i det etablerede skolesystem, eller kommunens øvrig undervisningstilbud.

Skolen kan ikke tilbyde undervisning til elever med et aktivt misbrug, samt til elever med personfarlig adfærd.

Målgrupper fra opholdsstederne:

Psykiske, sociale, adfærdsmæssige og/eller indlæringsmæssige
problemer.
Herunder omsorgssvigtede og midlertidige krisetilstande efter ulykker, tab
og traumer. Har stor erfaring med folk der har mistet pårørende og børn
og uge med forældre i fængsel.

Tilknytnings- og kontaktforstyrrelser uden udadreagerende
impulsadfærd.
Personlighedsforstyrrelser, kontaktafvisende, borderline-problematik,
spiseforstyrrelser, m.m.

Særlige psykiske lidelser/tilstande, der kan indebære samarbejde
med det psykiatriske hjælpesystem.
Har et nært samarbejde med det ungdoms psykiatriske system.
Arbejder med børn og unge med stofbetingede psykoser.
Børn og unge der er medicineret for ADHD.
Børn og unge der er medicineret for depression.

Personer med fysiske handicaps.
Vi har store begrænsninger, da vores sted indeholder mange trapper.

Stofproblemer uden aktuelt vanemæssigt forbrug og afhængighed.
Unge der skal i gang med livet efter et stofmisbrug

Tab og traumer som offer for seksuelle overgreb.
Herunder incest, pædofile og voldtægt

Problemstillinger hos børn/unge fra etniske minoritetsfamilier.

Tilbage til toppen Go down

Dreng i skole
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1