Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
milepæle test legoland maja Kuno mensa gifted børnehave kyed sensitive skolestart asperger wppsi dyslexia asynkron efterskole penge WISC chips bmsf ADHD psykolog tegner raven mobning underydelse
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Hej, jeg hedder Heidi

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
heto
Gæst

IndlægEmne: Hej, jeg hedder Heidi   Tirs mar 23, 2010 6:25 am

Som sagt hedder jeg Heidi og jeg har netop fået beskeden om at mit barn er intelligent.

Min søn Marcus på 7 år går i 0. klasse. Han bliver snart 8 år, han kom et år senere i skole pga. bhv. mente han manglede sociale kompetancer.
Netop pga. de manglende kompetancer blev vi enige om på den første skole-hjem samtale enige om at vi ville sætte en AKT lære på ham. Marcus bliver ikke sur eller ked af det hvis de andre ikke vil lege med ham, så finder han bare på din egen leg. Når han leger med andre og de bliver for dominerende så hopper han ud af legen og leger ved siden af.

Allerede i vuggestuen, inden han blev 2 år kunne han tælle til 20 og stave sit eget navn. Sidenhen er det som om at han ignoredere det. Men vi er som sagt netop kommet hjem fra en skole-hjem samtale hvor de har lavet en CHIPS test på ham og han svare til en i 4. klasse. Der er ingen på den skole han går på der ved hvad de skal stille op.
Og hvis vi skal teste ham yderligere skal han indstilles til skolepsykolog, hvilket vi har sagt vi ville tænke over, da det kom noget bag på os. Dog bad jeg om en uddybelse af den lærer der har testet ham, og vi har et møde hende d. 9 april. AKTlæreren spute om han måtte være med, da han aldrig havde stået i en ligende situation. Det sagde vi ja til.

Pt. søger jeg forældre der har stået i en lignende situation da jeg ikke aner hvad jeg skal stille op og tankerne fare rundt i hovedet på mig.
Og hvor ´meget kan man ligge i en CHIPS test?

Hverken jeg eller min mand er klogere end gennemsnittet og Marcus har ikke søskende. Så hvor kommer det fra?

Ja som i kan høre søger jeg svar på en masse spørgsmål der popper op, og jeg håber der er nogen her der kan hjælpe.
Tilbage til toppen Go down
Hilde

IndlægEmne: Re: Hej, jeg hedder Heidi   Tirs mar 23, 2010 7:23 am

Hej Heidi

Velkom til. Min søn er lige som din Smile Hvor det kommer fra er der er svar på. Prøv at læse bøgen skrevet af Ole Kyed Intelligente børn. CHIPS er god nok som screening. Mere testning kan afsløre om der er problemer eller en konkret IQ ... bare et tal som ikke kan anvendes IRL.

Læs læs og læs om dette. Jeg har oversat lidt her.

Børn er forskelligt - min fungere bedst i et miljø som Mentiqa hvor alt tempo er sat op. Men lige nu er han hjemmeundervist. Han skal i folkeskolen efter påske igen. Så begynder en svær periode for os.

Andre børn vil bare lege og har ikke brug for mere tempo.

Socialt skal du finde nogle som ham så han får en ven - det er super vigtigt - alle har brug for venner. Så er det vigtigt at se på hans interesser og hvad der er der motivere ham. Han keder sig i mange områder og det med at lege er svært når de andre ikke gider ham.

Hvor bør I? Vi er i Hadsten. Der er mange børn rundt omkring Smile

Hvis du opretter dig så får du også emails når din indlæge besvares. Ro på ... tage god tid og find mavefornemmelsen frem i hvad han har brug for ... det er en lang process indtil du ved alt om hans behov ... det tager nogle år!

Det er tit sådan at forældrene selv ikke ved de er klogere end gennemsnittet! Så "keep an open mind" ... Smile

Det er svært da ingen har fået uddannelse i hvordan de skal håndtere børnene. Følg barnets initiativer. Der er bare ikke nok skrevet på dansk. Jeg glæder mig til at følge jer!

Hvad kan han lide?
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Hej, jeg hedder Heidi   Tirs mar 23, 2010 7:46 am

Hej Heidi

Velkommen og jeg håber du tilmelder dig for så kan der også skrives beskeder bag om forum. Det er jo ikke sikkert du vil udlevere dig her. Så der er også plads til det private mellem tilmeldte i forum.

Jeg ved ikke om du også har set hjemmesiden www.intelligenteboern.dk for der er meget information som også kan bruges af lærerne og pædagogerne. De er også velkommen til at sprøge her.

Jeg snakker også gerne med forældre så skal jeg dog først have en bested på mail eller skrives i beskeder.

Min søn patrick på 7 er testet med wics III test igennem PPR og den har psykologen brugt til at forklare til lærerne hvor Patrick stærke sider er og at det er dem der skal bruges, så han bliver bedre social, da han derved ikke keder sig så meget og har så overskud til at være sammen med sine kammerater.
Vi er så heldige i vores skole at de godt må have Nintendoer med i skole og fritter og det redder sommetider hans dag. Patrick bliver undervisningsdifferentieret, han går i første klasse og hans niveau i mat og dansk er 3-4 klasse.

Det er en måde at starte på. Dog skal siges vores intelligente børn er lige så forskellige som alle andre, deres personlighed er forskellige og derved er det vigtig at de ser din søn som et individ med særlige forudsætninger og virkelig roser ham for det han kan, selv om han er så langt foran. Alle mennesker lever af ros og ros og kan derved vokse.

Skriv endelig mere og direkte spørgsmål hvis du har behov for det.
Intet er for småt og der er ingen "dumme" spørgsmål.

velkommen til igen

IndlægEmne: Re: Hej, jeg hedder Heidi   Today at 11:44 pm

Hej, jeg hedder Heidi
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1