Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
Kuno børnehave raven penge dyslexia asperger mobning WISC kyed asynkron milepæle skolestart ADHD underydelse efterskole psykolog chips bmsf mensa legoland test gifted wppsi sensitive tegner maja
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Forståelse af penge?

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Astridm

IndlægEmne: Forståelse af penge?   Ons mar 31, 2010 6:17 am

Nu har jeg igen et af mine meget underlige spørgemål.

Vores søde pige på 3 år og 2 mdr har fået forståelsen af penge. Hun forstår hvor penge kommer hen (banken) at man kan hæve dem, at nogen har mange og andre få. Hun forstår og bliver meget bekymret over manglen på penge. Vi har ikke mange penge men det går da. Da hun så var i byen med min mor den anden hvor min mor smed om sig med penge og kontrasten var jeg (troede harmløst) havde sagt vi ikke havde penge til slik og legetøj hele tiden, spurgte vores pige stille om ikke min mor havde mange penge. Jo svarer min mor og stille siger hun vil du så godt give min mor nogen hun har ikke penge. Min mor siger jeg er et rod med penge og mormor har sørget for mor har penge.

Jeg var rasende men det har affødt at min søde lille 3 årige pige hele tiden vil se penge så hun ved vi har, fordi mor roder med penge.

I dag da jeg skulle hæve penge var magnetstriben gået på mit kort og straks blev hun helt ked af det og sagde så kan vi ikke spise for vi har ingen penge. Da jeg forklarede vi også havde min mands kort blev hun glad og sagde det var godt for så har vi penge.

er det normalt at 3 årige bekymrer sig så meget om penge? Jeg mener det er da underligt at have et barn så lille der er bymret og kan sætte paraleller til mad og penge?
Tilbage til toppen Go down
kathotline

IndlægEmne: Re: Forståelse af penge?   Ons mar 31, 2010 7:39 am

hmm... underligt, nej det synes jeg ikke...

min søn på 5½ sad hjemme hos morfar for ikke så lang tid siden. Batterierne på hans fjernstyret bil var flade og han bad morfar om nye. Da morfar er pensionist siger han til min søn: du skal have nogle med hjemmefra da jeg ikke har råd til at købe alle de batterier hele tiden, hvortil knægte svare at så må mormor da bare købe nogle, hun går jo på arbejde hver dag.....

Min knægt har selv i en alder af 3½-4 forstået det med penge.... fik ret tidligt lommepenge efter fortjeneste og viste næsten med det samme at hvis han ryddede op i gangen fik han en 10er - nok til en pose slik, men fandt selv ud af at hvis han fortsatte i stuen fik han 20 - nok til 2 poser slik...osv....
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Forståelse af penge?   Ons mar 31, 2010 9:11 am

Ja de er kvikke vores børn, ja det er meget normalt. cheers
Det er bare herligt. Man skal så bare tænke over hvad man siger og gør, for børnene hører og ser næsten alt. afro

IndlægEmne: Re: Forståelse af penge?   Tors apr 01, 2010 6:10 pm

Det er sjovt med de børn. Michelle besluttede sig til en dag , hvor vi var inde i en legetøjsbutik at far var fattig, for når nu det kun var mig der havde penge med, måtte det jo være fordi far var pengeløs. Hun havde selv fået lov at få lidt lommepenge med, så hun tog 20 kr op af sin pung for at give dem til sin far, for han skulle ihvertfald ikke være fattig, når hun var med. Very Happy
Hilde

IndlægEmne: Re: Forståelse af penge?   Tors apr 01, 2010 6:56 pm

Uha, bare vent til de bliver ældre ... vi må intet smide ud for det kan sælges ... problemet er bare ingen sælger noget.

Det med penge havde han meget tidligt som emne. Bekymring om at have nok penge er altid med ham. I dag er det mere at finde ting på udsalg osv. men da han var lille så kun han bruge meget tid på at være ked af hvis han troede han ikke kunne spare nok op. Han er også gode til at tjene penge selv, men det er først nu.

Da han var 4 fik han 20kr og skulle selv vælge fredagsslik - det gav mig frihed til at købe ind da han selv regnet indtil det hele passede. Da han var 6-7 år fandt han ud af at vi kunne tjene 10 kr per dag ved at tage det sodavandsflasker der lå i toget affraid og at 3-4000kr det gav om året kunne købe ret meget. Det var et pinligt periode ... og jeg fik ham til at stoppe, fordi andre gav neagtiv opmærksomhed! Han skal nok tjene mange penge en dag er jeg ikke i tvivl om.

Han giver hellere end gerne sin penge til en han synes er fattig. Om det er legetøj til genbrug: Noget sælger han selv for at kunne fornye hans ting, andre giver han til genbrugen for at de kan tjene til at hjælpe fattige børn. Han bruger meget tid på at fattige børn ikke får nok at spise - det er meget trist når udlandshjælpen har billeder af børn der sover på gaden for disse gjor ham ked af det.

Nå, men da han var omkring 2 kunne han ikke gives en 5'er for han vil hellere have en 10'er osv. Han samlede penge og brugt meget tid med at lege tælleleg. Han gad ikke det samme med legetøjspenge ...
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Forståelse af penge?   Today at 8:23 am

Forståelse af penge?
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1