Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Keywords
efterskole asperger legoland penge gifted maja WISC milepæle chips sensitive mensa kyed raven underydelse ADHD psykolog tegner asynkron test mobning dyslexia Kuno wppsi bmsf skolestart børnehave
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 
 

 Ang. Pjecen BMFS

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
heto




IndlægEmne: Ang. Pjecen BMFS   Tirs apr 06, 2010 8:29 pm

Jeg har netop læst pjecen her
http://www.intelligenteboern.dk/Pjece%20til%20laerere%20og%20paedagoger%20om%20intelligente%20boern.pdf

Marcus falder meget ind i gruppen tegn på underydelse, men hvad menes der med underydelse?

Hilsen Heidi
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin



IndlægEmne: Re: Ang. Pjecen BMFS   Tirs apr 06, 2010 9:40 pm

Underydelse er når barnet ikke har lyst til at lave f.eks. det faglige i skolen (lysten er forsvundet) så kommer barnet bagud.
Man skal så finde motivationen til at få interessen igen. Det som er så trist er at man ved at barnet godt kan, men er måske ikke blevet forstået og derved blevet underyder.

Jeg kan sige for min søns vedkommende (han er 7 år) at han nemt bliver underyder hvis jeg ikke laver noget læsning og/eller matematik hver dag, det bliver en vane, så der ikke skal kæmpes med ham. Det som kan være svært er at skolen ikke forstår hans behov for at der skal være udfordringer hver dag i skolen. Dog er vi på rette vej med skolen.
Vi finder selv noget materiale til ham hvis han synes det fra skolen måske ikke helt er så spændende.

Håber du kunne bruge det til noget

_________________
(Admin) Bente
Tilbage til toppen Go down
Hilde




IndlægEmne: Re: Ang. Pjecen BMFS   Ons apr 07, 2010 5:18 am

http://intelligenteboern.aforumfree.com/kendetegn-f25/tegn-pa-underydelse-t326.htm

Beklager at jeg ikke helt har rentskrevet denne link men en dag sker det. Håber du finder gode forklaringer der
Tilbage til toppen Go down
heto




IndlægEmne: Re: Ang. Pjecen BMFS   Tors apr 08, 2010 8:14 pm

Tak for jeres svar. Der er nogle punkter hvor han minder meget om en underyder, men der er ca. lige så mange punkter hvor han ikke gør.

Jo mere jeg læser om emnet jo mere kan jeg se at han passer ind i gruppen bmfs. Han var fx. et high need baby, da han var mindre. Vi var indlagt i Kolding med ham da han var 10 mdr. da han havde et ekstremt lille søvnbehov, han sov maks 1½-2 timer af gangen, og han fejlede absolut ingenting.
De nærmest gav os skylden for at have fodret ham med dårlige vaner, så ifølge deres overbevisning startede med a han havde kolik som helt spæd og vi der havde fået indarbejdet de vaner.

Og jo mere jeg læser om emnet og jo mere overbevist jeg bliver om at mit barn skiller sig ud fra "normen" jo mere usikker bliver jeg
Det er en usikkerhed jeg har svært ved at beskrive. Kan jeg og min mand give vores søn de udfordringer han skal have, for at han udnytter sit potiontiale bedst muligt?
Jeg kan læse om forældre herinde, hvor hverdagen er en kamp for at få skolesystemt til at tage ansvar for at undervise børn på deres niveau.
Min største bekynring går på om han kommer til føle han skiller sig ud!?!
Er der andre forældre der har samme usikkerhed som jeg?

Imorgen skal jeg til møde på skolen, hvor jeg har bedt om en samtale med den lærer der har udført CHIPStesten på Marcus. Jeg vil gerne høre fra hende selv, hvad hun ligger i testen og hvad hun mener vil være det næste skridt at tage.

Indtil vidre han min mand og jeg besluttet os til at vi gerne vil have testet Marcus noget mere, så vi kan finde ud af hvor vidt det spænder. Men skolepsykologen som åbenbart skal ind over når der skal fortages yderligere tests, syntes at vi skal vente da han skal have lov til at vende sig til skolen.
Der er vi uenige. Vi ventede et år med at sende ham i skole pga. manglende socialekompetancer, så han er allerede 1 år ældre end hans klasse kammerater og vi kan jo tydeligt se at han underyder mht. det faglige. Han laver perfekt opgaver til at starte med. Derefter begynder hans svar at blive meget kreative fx. tilføre han opgaven ting han mener mangler for til sidst at blive distræt og sjusker sig igennem resten.
Hvis man spøger ham hvorfor han gør det, siger han, at noget skal han jo have tiden til at gå med.
Nå han er færdig før de andre kan han finde på at ligge sig under bordet med benene på stolen eller sætte sig i lotus stilling (som han umuligt kan have lært herhjemme). Han laver ikke ballade eller andet uro.

Jeg er glad for at jeg har fundet dette forum, selvom jeg læser mest og suger viden til mig.

Hilsen Heidi
Tilbage til toppen Go down
Hilde




IndlægEmne: Re: Ang. Pjecen BMFS   Lør apr 24, 2010 10:48 pm

Uha, han keeeeder sig. Jeg håber I kan overbevise skolen om den test men kræfterne er nok ved læren. Bare fordi han ikke laver ballade så skal han også få noget til at få tiden til at gå med.

Underydelse er ikke noget man skal opfylde alt på listen med Wink prøv at vise læren bogen og fortælle hende det du skrev her. Mærk efter om hun synes det samme - måske kommer hun med nogle gode ideer? BMSF er der næsten ingen lærer der ved så meget om, og du skal forsigtigt frem. Desværre er det sådan.
Tilbage til toppen Go down
Sponsored content




IndlægEmne: Re: Ang. Pjecen BMFS   Today at 11:44 pm

Tilbage til toppen Go down
 
Ang. Pjecen BMFS
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Permissions in this forum:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: