Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Wisc test in Roskilde area EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Wisc test in Roskilde area EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Wisc test in Roskilde area EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Wisc test in Roskilde area EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Wisc test in Roskilde area EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Wisc test in Roskilde area EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Wisc test in Roskilde area EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Wisc test in Roskilde area EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Wisc test in Roskilde area EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
privat children skole wisc Århus hilde begavede gifted børnehave mentiqa
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Wisc test in Roskilde area

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Therese
Gæst




Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptyFre Apr 16, 2010 6:43 pm

Hello everybody,

I was asked by my daugthers school to make a WISC test but I have a hard time finding some psychologist within Roskilde area who could do that... Would you please help?

many Thanks
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptyFre Apr 16, 2010 7:08 pm

Hallo Therese

It is normaly the school which provides test. Try to tell me more.
Tilbage til toppen Go down
Therese
Gæst




Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Wisc test   Wisc test in Roskilde area EmptyFre Apr 16, 2010 8:02 pm

Many Thanks for answering.

I'm a French woman married with a Dan. We have 2 wonderful girls, Madeline (10) and Eloise ( 6). My husband and I decided that in order for the girl to become very good in French, we should spend a year in France and the girls should start in a French school. We found an international school which is asking us to take a Wisc test to our girls. They told us that we could do that at school just has you were saying in your answer....
We went to talk to the school" inspectør" of Roskilde private real school who told us that they could not give the girls a test, we should talk to a " børn spycholog". When talking the psychologist she could not understand either why the school does not want to give us a test but her conclusion was that it was because it was not on Roskilde private school interest to give it to the kids...it was for a personal reason because Normal all school in Roskilde should be able to give that test. The private psychologist asked us 8000 kr for the 2 girls which I think is too much.....

What can I do??

Many thanks for your answer. Therese
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptyFre Apr 16, 2010 8:17 pm

You can ask our husbond to contact kommunen and PPR.
I do not think the kommune will do it, because it is a private school and there is no trouble with your girls.

Hope you understand my answer. cheers
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptyFre Apr 16, 2010 9:22 pm

I don´t understan'd Why you want a test for your girl, is there some problems at school or?

If there is no problems, then the school don´t test children. But if there is some problems with your girls, then danish school psycologist the can take the test they need for helping them.

Or else you must pay for the test at a psycologist and that is very expensive, as you wrote.
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptyFre Apr 16, 2010 10:21 pm

Hi.

As I understand it, it`s the international school in France, that’s requested the girls to be tested.

PPR only test, if there is a specific problem. You cannot get your child tested, just because the French school ask for it; maybe they want to be sure, that the children don’t have any cognitive problems…

The only way is a private psychologist. The price 8000,- for 2 children…for max 4 hour of work!!! affraid
Tilbage til toppen Go down
Hun





Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptyLør Apr 17, 2010 3:37 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 5:59 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptyLør Apr 17, 2010 10:13 pm

The Raven test can give a lot of information’s, if the psychologist make an analyze of the answers in the test. It can at least give the same answers as the CHIPS test, but I seldom see it done…why? It takes time!!

The Raven can be given and scored in less than half an hour.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptySøn Apr 18, 2010 1:29 am

b


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 5:59 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptySøn Apr 18, 2010 3:11 am

WISC-III should always be accomplished with a Raven…ALWAYS!!!
Tilbage til toppen Go down
Hun





Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptySøn Apr 18, 2010 5:05 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 5:59 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptySøn Apr 18, 2010 8:17 am

Forældet...hvis der er noget, der er forældet, så er det WISC-III Twisted Evil

Der kommer stadig nye normer til Raven, og der er lige udgivet nye med brugbart baggrundsmateriale. samtidigt er der stor G loading på Raven, og matricetest indgår i dag i alle IK test.

WISC-III kom på markedet i 1991. Man gennemførte dataindsamling til standartisering af WISC-III i Danmark i 2001-2002. Indtil da brugte man svenske normer.
WISC-IV kom på markedet i 2003. Nu spørger jeg så mig selv, hvorfor s*tan man ikke ventede til 2003, og så lavede en dataindsamling til WISC-IV så man var lige med... Nu trækkes vi med noget forældet skidt... og dataindsamling til WISc-IV begynder om først nu (men det er da blevet bedre end med WISC-III, men det er jo heller ikke Dansk Psykologisk Forlag, der har forhandlingen af WISC mere).

WISC-IV forsøger at læne sig op ad CHC teorien. Før den snakkede man mest om Gc-Gf som 2 måder at anskue intelligens på. WISC-III har kun en deltest, der sekundært kikker på Gf, og det er regning. Raven kikker udelukkende på Gf og derfor ville det være på sin plads, der altid fulgte en Raven i halen på en WISC-III. Hvis endelig man mener Raven er noget forældet bras, så er WNV (Wechsler Nonverbal Scale of Ability) en mulighed.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptySøn Apr 18, 2010 7:53 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 5:59 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptySøn Apr 18, 2010 8:05 pm

Man skal bare være opmærksom på, at CHIPS ikke har noget med intelligens at gøre.

CHIPS kan sige noget om det kognitive udviklingsstade. CHIPS bygger endvidere på et meget lille statistisk grundlag og er mere teoretisk funderet end empirisk underbygget. Ikke at CHIPS er dårlig, men den skal bruges til det, den er lavet til.

Når man fx tester en 3. 4. eller 5. klasse, så er den fin at sætte børn i grupper efter, hvilket niveau i den kognitive udvikling, de er på. Det er IKKE det samme som at sætte de kloge sammen, men mere at sætte de elever, der har samme kognitive stil sammen. Stil og niveau hænger ikke altid sammen.

CHIPS kan bruges til at finde ud af, hvordan man skaber grundlag for interessant læring for barnet, hvis man fx har et barn i 1. eller 2. klasse, der er helhedstænkende. Så er man nødt til at finde materialer, der svarer til indlæringsstilen. Det kan godt være, det stadig er på 2. klasses niveau, men det skal være opbygget til helhedstænkning Idea
Tilbage til toppen Go down
Hun





Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptySøn Apr 18, 2010 9:26 pm

b


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 5:59 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area EmptySøn Apr 18, 2010 10:06 pm

CHIPS siger ingenting og fagligt niveau. Der er dog lavet undersøgelser om, hvordan læsefærdighed/skrivefærdighed burde følges med udviklingen...

Du kan sagtens være på helhedstrinnet i CHIPS som 7 årig uden at være BMSF; men du er helt sikkert ikke bagefter, heller ikke intelligensmæssigt.

Det faglige niveau fastlægges ud fra observationer og evt. testning.
Den kognitive stil kan så findes fx med CHIPS.

Så holder man de 2 ting op mod hinanden, og så skruer man tingene sammen, så barnet kommer i flow; udfordring og evne passer sammen!

Angående prisliste osv. så er jeg fanget i lidt af et dilemma.
Jeg har valgt at skrive på dette forum for at deltage i debatten, ikke for at profilere mit foretagende. Hvis jeg begynder at tage kunder fra forummet, er jeg så ikke pludselig inhabil; jeg kan have økonomisk interesse i det, jeg skriver.
Jeg håber med mine indlæg at være med til, forældre får en mulighed for at stille kvalificerede krav til PPR. At forældre har et billede af, hvad de med rette kan forvente, PPR kan hjælpe deres barn med. På den måde kan jeg, forhåbenligt, have været med til at hjælpe mange børn I love you Hvis jeg tager kunder fra forummet og tllæges andre motiver, så er det måske 10 børn, jeg hjælper Crying or Very sad

Set i det lys, foretrækker jeg, tingene holdes så adskildte som muligt; jeg er sk*de dygtig til mit arbejde, men en r*veelendig købmand!
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Wisc test in Roskilde area Empty
IndlægEmne: Sv: Wisc test in Roskilde area   Wisc test in Roskilde area Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Wisc test in Roskilde area
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» WISC test.
» Tolkning af WISC III test
» WISC III kontra nationale test

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: