Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» IQ eller percentil
Søn jan 08, 2017 8:40 pm by Hilde

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
begavede
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kender I Kuno Beller ?
Kendetegn på intelligente børn
Asperger Syndrom kontra højt begavede børn
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Social bookmarking
Social bookmarking digg  Social bookmarking delicious  Social bookmarking reddit  Social bookmarking stumbleupon  Social bookmarking slashdot  Social bookmarking yahoo  Social bookmarking google  Social bookmarking blogmarks  Social bookmarking live      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 471 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Sekayi

Vores brugere har i alt skrevet 4641 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Træn barnet til bedre score i IK test!

Go down 
ForfatterBesked
Jens Buch

IndlægEmne: Træn barnet til bedre score i IK test!   Tirs maj 18, 2010 2:56 am

Her er en række links, der alle handler om at træne barnet til at opnå højere score i WPPSI og WISC.

På den ene side står der, man ikke kan optræne sig til at opnå en høj score ved brug af selve testen...det er simpelthen noget forbandet sludder. Stort set alle sproglige og de fleste handlemæssige kan man træne og forbedre sig, så man scorer max point. Det svarer til, man har facitlisten til en eksamensopgave.

Måske man skulle slå sig på at forberede folks børn til IK testning... affraid

http://www.wppsi.net/
http://www.thinktonight.com/WPPSI_s/306.htm?gclid=CJG45ce02aECFYx_3god5DllIQ
http://www.tests.com/WISC-III-Test
http://www.criticalthinking.com/searchBykeyword.do?code=c&catalog=c&searchKey=Wechsler%20Intelligence%20Scale%20for%20Children&directory=test&gclid=COuVkoW12aECFYx_3god5DllIQ
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Træn barnet til bedre score i IK test!   Tirs maj 18, 2010 3:28 am

Hvad er det du lige vil fortælle med dette. affraid

IndlægEmne: Re: Træn barnet til bedre score i IK test!   Tirs maj 18, 2010 3:32 am

At jeg aldrig kunne finde på at træne børn til IK testning... men jeg vil absolut anbefale mange af materialerne til leg og udfordring for børnene.
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Træn barnet til bedre score i IK test!   Tirs maj 18, 2010 3:50 am

Jeg synes bare jeg fornemmede en smule surhed. Mad hvorfor skulle du da også gøre det, hvem vil snyde med det?

jeg vil sige det på den måde for os, har det lukket lærernes øjne lidt op for, hvad Patricks stærke sider er og de prøver at give ham udfordringer, i forhold til det.

Patrick eer 7 og han nød virkelig wisc III testen. Han elsker gode udfordringer, men disse er for nemme for ham den dag i dag. Samtidig med det kan han jo huske meget mere end "normalt" for hans aldre.

IndlægEmne: Re: Træn barnet til bedre score i IK test!   Tirs maj 18, 2010 7:51 am

Surhed...nej, absolut ikke!

At der findes ting som dette beviser, hvor langt forældre vil gå for at få et klogt barn. Det her er lagt op til, det giver en bedre score i IK test...ikke det stimulere børnene! Disse ting er ikke lavet for børnenes skyld, men for forældre skal købe dem for deres barn skal "få et bedre tilbud".

At snyde i en IK test er som at snyde i en kabale. Hvis du er normaltbegavet og snyder, så du er et geni, hvem bliver så snydt... hvem taber noget på det??? det er kun mennesker, der ser IK testning som en konkurrence, der kan føle sig snydt!!

Egentligt et interessant emne! Hvis jeg øvede med 10 børn, så de kom op over IK=130, hvem ville kunne have noget mod det?
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Træn barnet til bedre score i IK test!   Tirs maj 18, 2010 8:50 am

Der siges øvelse gør mester, men det kan jo kun være i den ting man øver.
Det kan jo sikkert ikke bruges andre steder.

Som jeg selv siger, hvad jeg ikke kan, kan jeg vel lære. Noget kan man blive god til andre ting mindre god til, det kommer an på ens evner.

Hvis forældre der prøver at gøre deres børn klogere er fint for mig. De vil dog aldrig komme til at opleve det vi forældre gør, der har børn med særlige forudsætninger.
Det kan være temmelig krævende at have 2 måske flere børn, som gerne vil have udfordringer. Det er dog ikke det værste, men det at andre ikke forstår, at vi ikke pacer vores børn er endnu sværere. Bare det at skulle få f.eks. skolen til at give vores børn udfordringer i forhold til deres forudsætninger, som der så pænt står i folkeskolen loven.

IndlægEmne: Re: Træn barnet til bedre score i IK test!   Ons maj 19, 2010 8:56 am

Tja, der kan man se ... hver dag hører jeg om en eller andet der søger test spørgsmål ... jeg svarer hvis de oplærer barnet så vil de aldrig være sikker på om tallene nu er reelle, så hvorfor spilde alles tid med en test?

Endeligt dejligt at du tager det op da jeg har hørt fra andre at hvis et barn scorer højt så er det fordi barnets forældre har oplært barnet og lige præcis sådanne sites hjælper den myte på vej! Jeg elsker den første: Tests du kan øve for at få dit barn ind i en god privat skole! scratch Sikke en skole med kassetænkning så Laughing

Det værste for mig i test anvendelse er at hvis vi taler om et handicappet barn så husker man altid det højeste tal barnet fik, bliver barnet så mindre handicappet at at havde "øvet sig"?

Hvis der tales om et barn med særlig forudsætninger hænger skolen sig fast i det test og husker barnets laveste scor, selv om seldsamme skole siger et højt testscore var bare et øjebliksbillede. Hvis de undskylder et højt testscore med et øjebliksbillede hvad skal man så bruge for at tage emnet om barnets potentiale vs præstation op?

Bare folk vil se på barnets hverdag dvs. fokus på hvad barnet "kan" så sammenligne med testen for at se om ting nu også giver mening. Rigtig mange børn med særlige forudsætninger tester ikke ret godt, og øvelse vil ikke ændre situationen ... det er barnets tilstand samt motivsationen på testdagen som er vigtigt. Så nævnes ikke testgiverens evne til at finde en relevant test udefra det barnet mestrer eller mangler.

Det fedeste vil være at testgiveren tillader forældre evt. bagved spejl eller via video med i testen så forældre og pædagogen/læren kan fortælle hvor de oplever barnet anderledes - det er guld værd at have en nuanceret billede på et barn og fremmer alles arbejde hvis der kan samarbejdes omkring et barn. Det vil være rart hvis forestillingen om at føle sig overvåget hvis forældrene vil deltage halt kommer ud af billedet, men at fokus var på flere øjne giver bedre forståelse i den sidste ende hvis alle gives plads til at give deres mening. Så vil forældrene måske lære noget om deres børns handlemåder og psykologen kan måske se mening med barnets måde at angribe noget. Pointen er alle vil gerne hjælpe barnet ... ikke tjekke hinandens evner Smile det er kun barnets evner der tjekkes.

Hertil kan jegt ikke understrege rigtige objektive beskrivelser af situationer og ikke bare ord som forudsigelighed og struktur ... det er sjovt nok at hvad jeg finder forudsigeligt ikke er det samme som hvad min nabo emner er forudsigeligt - hvordan forstår forældre, forskellige lærer og pædagoger eller psykologen hvad forudsigelighed er for hvert enkeldt barn uden at forklar begrebet udefra hvert enkeldt barns perspektiv? Det samme gælder for struktur ...

Da jeg fik indblik i hvad en WPPSI test indeholdt faldt jeg næsten om ... jeg forstår godt min drengs modvilje til den ift. hans kunnen - bare surt han ikke var moden nok til at sige fra på en måde hvor testgiveren forstået at testen var for "let". Han kunne virkeligt mange ting men gad ikke da han fandt ud af han skulle forklar ting han vidste og ovenikøbet klassificeret som "babyopgavar" ... det havde han ikke lyst til. Det kan derimod intepreteres til at være mange andre abnormaliteter - men i bund og grund så var han utålmodigt og brugt op af mange kedelige dage. Nogle gange tænker jeg på hvad min datter vil stille op med en WPPSI som 6 årige ... jeg er nu ret sikker på hun vil havde skæret igennem med en tørt kommentar der vil få testgiveren til at finde på noget mere spænende jocolor
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Træn barnet til bedre score i IK test!   

Træn barnet til bedre score i IK test!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1