Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
sensitive mensa underydelse raven Kuno efterskole asynkron børnehave bmsf psykolog maja milepæle skolestart legoland ADHD penge asperger kyed WISC test wppsi dyslexia gifted chips mobning tegner
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

hvad gør i..

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Astridm

IndlægEmne: hvad gør i..    Tors jul 08, 2010 4:48 am

Vores 3 årige har fundet en ny krig at kæmpe. Hun nægter at gøre som vi siger hvilket vist er normalt når man er 3 år, MEN hun nægter at være spændt fast i sin stol i bilen.

I dag hentede jeg hende og skulle så hente hendes søster. Da hun ikke har hørt efter nogengange lod jeg hende sidde i bilen. Hun skreg det havde hun ikke lyst til men jeg låste og gik. Hader at gøre det men hun vil ikke høre efter og komme med ud fra dagplejen. Hun åbnede sin autostol, (der er børnelås på hendes dør) gik til forsædet åbnede centrallåsen og kom ind.

Det samme gjorde hun så ½ time senere hvor hun ville med ind i på tanken og jeg sagde nej. Det er temmelig farligt og jeg sagde igen at det måtte man bare ikke.

Hun blev rasende og sagde at det ville hun og sådan var det. Stop med at skælde ud mor, jeg var ked af at sidde her. Jeg græder mig så stop for jeg kunne godt.

Hvad ville i gøre for jeg syntes ikke rigtig jeg kan forklare hende hvor skidt det er at gøre sådan. Hun er klog nok til at kunne centrallåsen og alle mulige andre ting men ikke klog nok til at forstå hvor farligt det er for en 3 årig at rende ud af bilen.
Tilbage til toppen Go down
Hilde

IndlægEmne: Re: hvad gør i..    Tors jul 08, 2010 7:42 am

Uha, husker den tid godt. Jeg kan kun trøste dig I at du møder den slags igen ... jeg kæmper med en 8 årige der selv vil cykle i skolen og faktisk har gjørt det og brugt præcis samme sætning "Mor, jeg kunne jo godt!" "Stop med at skælde ud, for jeg kunne jo godt" "Jeg bliver ked af at du skælder ud" imens jeg kan se at han bare ikke er gammel nok og der ikke skal meget til før han kommer gjalt afsted.

Men det handler om at holde tungen i munden, og forklar hvad du føler ... og at hun er så lille at andre ikke vil ligge mærk til hende eller ikke kan se hende fra bilen osv. (Min gik engang til købmanden og hentede slik! Han blev så ked af min skæld ud og tog det som at jeg ikke troede han kan noget ... samme som i dag Wink )

Så handler det vist også om at få flere timer i døgnet så hun kan kom med ind ... eller at du ikke skal derinde når hun er med. At sige "nej" er belastende nok med unger som vores der ikke bare acceptere et "nej" ... op jeg har bare lært at undgå "situationer" som du beskriver så jeg har overskud til de situationer hvor et nej virkeligt skal holdes fast i. For min ellers snusfornuftige unge kan ind i mellem være noget af et krævende nej projekt!

Jeg glemmer aldrig da min bil var stålet og klapvognen lå ind i bilen så sat frøken 3 år sig på fortovet og vil ikke gå mere. Hun havde besluttet sig at vente til jeg havde hentet bilen ... sikke en kamp! Jeg endt med at sidde på fortovet sammen med hende indtil hun "faldt til ro"

Jeg tager samtale med dem på et andet tidspunkt end lige der hvor vores viljer går imod hinanden. Det er den løsning jeg synes virker bedst ... men det er svært.

Disse opgaver kræver:

- tid
- tålmodighed
- forståelse

... tror Nana film eller Pipi er nok dem som beskriver situationer bedst, ikke?
Helene

IndlægEmne: Re: hvad gør i..    Tors jul 08, 2010 7:27 pm

Når jeg har sådan " ture " med Michelle, forsøger jeg at vise hende at jeg godt forstår og ved at hun godt kan og jeg godt kan forstå hende i at hun gerne vil nogle ting selv.
Jeg forsøger altid at undgå bare at sige nej. egentlig er det et ord vi generelt forsøger at undgå. Man kan sige nej på så mange andre måder.
Det er faktisk rigtig effektivt og vi har nu meget få "kampe" og hun er en meget gladere pige og føler sig set og forstået.

Da Michelle var 3 lavede vi aftaler med hende. I dit tilfælde kunne det være, at hvis hun skal have lov at hjælpe med at hente lillesøster så skal hun gå med når du siger det, ellers må hun ikke komme med. Så bliver hun hentet sidst. Hun kunne måske også få et ansvar fx sørge for at få en taske med hjem når i henter lillesøster.
Astridm

IndlægEmne: Re: hvad gør i..    Tors jul 08, 2010 10:55 pm

Jeg har prøvet at lave aftaler og svaret er ofte "men mor det har jeg ikke lyst til nu, men godt da vi snakkede" (store ord for en 3 årig syntes jeg)

jeg må lave om på min rutine med at hente hende først. det er egentlig fordi jeg har dårlig ryg og kan ikke slæbe rundt på lillesøster i børnehaven.
Sponsored content

IndlægEmne: Re: hvad gør i..    Today at 6:14 am

hvad gør i..
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1