Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Helenes skolehistorie EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Helenes skolehistorie EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Helenes skolehistorie EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Helenes skolehistorie EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Helenes skolehistorie EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Helenes skolehistorie EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Helenes skolehistorie EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Helenes skolehistorie EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Helenes skolehistorie EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
privat begavede wisc gifted skole børnehave children Århus mentiqa hilde
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Helenes skolehistorie

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Birgit





Helenes skolehistorie Empty
IndlægEmne: Helenes skolehistorie   Helenes skolehistorie EmptyLør Maj 17, 2008 12:39 am

Helene er 10 år og befinder sig netop nu i et vadested, fordi hun er ved at skifte skole.

Helene har altid været et utålmodigt barn. Jeg husker hvordan jeg meget imod min vilje og overbevisning til sidst måtte kaste håndklædet i ringen og droppe amningen da Helene var 3 måneder, fordi hun aldrig havde tålmodighed til at vente på at mælken løb. Når hun var vågen (og det var hun det meste af tiden, sov slet ikke det antal timer, hun ifølge bøgerne burde) skulle der bare ske noget hele tiden. Den eneste måde vi kunne få hende til at sove på om natten var ved, at vi kørte hende i søvn i barnevognen inde i stuen og satte en DVD med bluesmusik på "repeat", så sov hun 3-4 timer.

Helene var aldrig glad for dagpleje eller børnehave. Det tidspunkt hun trivedes bedst på, var året før hun skulle i skole, hvor hun var "en af de store". Hun nød at komme i skole og lave opgaver, men hun klagede ofte over at det var for kedeligt og socialt gik det ikke særlig godt.

Når vi var til forældresamtaler i skolen fik vi altid at vide at Helene var så dygtig og at alt gik godt. Helene blev dog mere og mere ked af at gå i skole. Hun følte sig udenfor, anderledes, havde ingen venner, og de andre grinte tit ad hende og gjorde nar. Helene er utroligt sårbar og hun har svært ved at ryste dårlige oplevelser af sig, hvilket ikke gjorde sagen bedre.

Så i 3. klasse var vi igen til en forældresamtale på skolen og her fortalte matematiklæreren, at Helene ikke havde lavet matematik-lektier i 1/2 år!! Vi var ved at tabe både næse og mund, Helene var jo altid blevet færdig oppe i skolen eller havde intet for i matematik (troede vi!). De andre lektier lavede Helene altid pligtopfyldende og til UG. Vi forstod ingenting, matematik havde jo i de første klasser været Helenes yndlingsfag, og i børnehaveklassen havde Helene kunnet lægge tal sammen i 100.000-klassen, hvilket de var meget imponerede over! MEN, det er gået op for os senere hen, at det var Helenes protest mod kedsommelige opgaver, der fik hende til ikke at lave matematik.

I 4. klasse begyndte det at blive helt galt med Helenes trivsel. Helene kom ofte grædende hjem fra skole, begyndte at "blive syg" (hvilket sjovt nok forsvandt som dug for solen, når hun havde fået lov at blive hjemme) og havde mange sammenstød med både de andre elever og nogle af lærerne.

Vi havde i mellemtiden meldt os ind i Gifted Children, som er en underafdeling af Mensa, beregnet for børn, og det var egentlig screeneren fra Gifted Children, som henledte vores opmærksomhed på, at Helene måske også var godt begavet ligesom sin lillebror. Vi kunne pludselig se alle symptomerne og blev ret hurtigt klar over, at Helenes dårlige trivsel hang sammen med, at hun er godt begavet. Vi talte derfor med lærerne om emnet og bad om ekstra udfordringer til Helene. Lærerne var imødekommende og Helene fik flere faglige udfordringer, hvilket hun trivedes med, og vi troede at nu var vi på rette vej.

MEN, en dag gik det helt galt. Helene fik en sammenbrud, græd uophørligt og sagde at hun ikke kunne holde ud at gå på skolen mere. Det var så galt, at hun ikke ønskede at leve mere og hun fortalte til min rædsel, at hun i ugen forinden havde taget en kniv med ind på værelset for at gøre en ende på det, men at lillebror ikke ville lade hende være i fred, så hun kunne gennemføre det! No I love you

Vi sygemeldte hende omgående, traf hurtigt beslutning om et skoleskift til Mentiqa og er heldigvis nu optaget på Mentiqa i Hadsten, hvor Helene skal starte d. 9. juni. I mellemtiden hjemmeunderviser jeg hende.

Helene har det heldigvis bedre nu, er blevet glad igen og glæder sig usigeligt til at starte på Mentiqa. Men det har godt nok været en barsk omgang for os allesammen! Jeg håber inderligt at Helene falder til på Mentiqa og får den følelse af samhørighed og ligeværdighed, som hun i den grad har manglet i sit hidtidige skoleforløb.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Helenes skolehistorie Empty
IndlægEmne: Sv: Helenes skolehistorie   Helenes skolehistorie EmptyLør Maj 17, 2008 2:20 am

cheers Tillykke Med begge dine børn er optaget på Mentiqa :-)

Jeg håber du oplever at hverdagene bliver mere dejlig og rolige, som vi har gjort :-)

Lone
Tilbage til toppen Go down
ditte b
Gæst




Helenes skolehistorie Empty
IndlægEmne: Sv: Helenes skolehistorie   Helenes skolehistorie EmptyLør Jul 26, 2008 7:52 am

sikke en omgang !! Det er virkelig skæbnehistorier vi bærer på sammen med vores børn

Vores datter har fået livsglæden igen . inkl hendes sarkasme - efter at være startet på mentiqa i feb. Før kunne hun flyve helt i flint over noget og betvivle at vi elskede hende, nu kan hun tælle til 4 og så får vi igen med selvironi eller svar på tiltale. Relationerne med andre rammer hende ikke på hendes selvværd mere.

Kontroverser pigerne imellem påvirker heller ikke længere hendes selvværd, hvor de før nedbrød det langsomt. Før var hun med det samme i retning af; det er mig der er noget galt med. Nu er hendes udgangspunkt, at det nok bare er den anden der har en dårlig dag eller lign. Et stort skridt siden feb.

Vores datter er blevet genfødt ved at komme blandt ligesindede. Det er bedre end hendes børnehavetid, for . som hun selv siger ´nu kan jeg sætte pris på det, for jeg har prøvet noget andet`. Og andet citat fra hendes første tid på den Mentiqa´så sagde jeg noget, som jeg selv synes var rigtigt sjovt, og ved du hvad, på min gamle skole sagde de altid hvor er du plat. Men mor de grinte ... (pause). De grinte ikke af mig, vi grinte sammen" (det er da lige til at tude over)

Der skal dog stadigvæk ikke meget til uro og uorden til før hun lukker ned for omverden.

Jeg håber helene bliver glad for at gå på mentiqa.

Ditte
Tilbage til toppen Go down
Hun





Helenes skolehistorie Empty
IndlægEmne: Sv: Helenes skolehistorie   Helenes skolehistorie EmptyLør Jul 26, 2008 7:42 pm

Puhaaaa affraid sikke en masse sammentræf med Nicole! Vi håber at kunne få penge nok ting Mentiqa ... vi står også i skoleskift og absolut INTET støtte fra PPR da de mener deres opgave er løst vha. et brev til skolen som forklarer hendes behov. Ingen ser på om "deres" anbefalinger 1. virker og 2. er sat i værk. Vi har en pædagosik konsulent men jeg er heldi hvis jeg får fat i hende per telefon og det er som om hun ikke har tid til at afhjælpe Nicoles behov for undervisningsdifferentiering. Jeg må sige denne sommerferie har været en lang tankevækende en hvor jeg sidder og tænker affraid affraid og hvordan kan det lade sig gøre at en sød pligopfyldende pige taber lysten til at gå i skole. Hun er ved at være sin gammle selv me sikke en hård to måneder sidste skoleår hvor hun blev 100% pjæksyg og fik depressiv symptomer. Min pige som ellers ALTID er glad, fornuftigt og hjælpsom!
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Helenes skolehistorie Empty
IndlægEmne: Sv: Helenes skolehistorie   Helenes skolehistorie Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Helenes skolehistorie
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Nikis skolehistorie

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: