Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
kyed sensitive milepæle raven asperger asynkron tegner mensa penge efterskole chips gifted mobning ADHD legoland test wppsi underydelse skolestart dyslexia WISC maja bmsf psykolog børnehave Kuno
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Udryk og hjernerystelse

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Astridm

IndlægEmne: Udryk og hjernerystelse   Fre aug 27, 2010 6:41 am

Vi har gennem et stykke tid haft et problem med et barn i vores datters børnehave. To gange har hun bidt hul i vores datter og i går skubbede hun så vores datter af en vippe så vi endte med en 3 årig med en slem hjernerystelse.

Det som alle pædagogerne er meget imponerede over er vores søde piges evne til at udtrykke følelser. Hun bruger meget føler og gider og kender forskel, om hun er vred, sur, ked af det eller hvad kan hun bruge i flæng.

Jeg troede jo det var normalt at børn som ca 3½ årige kan udtrykke om de har ondt eller om det er en stikkende eller trykkende smerte. Om de har kvalme eller bare er skidt.

Det er rigtig svært fordi det barn der bider og slår ikke har noget særlig godt sprog og derfor nok reagere sådan.

Det er åbenbart ikke normalt?? (mig og alle mine normal spørgsmål)

Er det kun os der har et barn der udtrykker sig meget højrere (jeg går ud fra højere) på følelserne?
Tilbage til toppen Go down
Hilde

IndlægEmne: Re: Udryk og hjernerystelse   Fre aug 27, 2010 7:32 am

Da min dreng var 3½ blev han slået af en anden dreng og fik et kæmpe hul i hovedet. Den anden dreng er også BMSF i dag affraid det var hans måde at udtrykke hans frustration i at være et sted hvor ting ikke fungerede.

Vi flyttet børnehave og så blev min dreng bidt, krattet, tæsket ... så meget at han gemt sig i skoven ved siden af børnehaven. Han slået ALDRIG tilbage men var grov overfor de voksne ... i dag har jeg mere forsåelse. Han havde brug for hjælp, de svigtede.

Så flyttede vi sørme børnehave igen. Her mødt han sin god ven C. Det gik supergodt alt blev positivt ect. indtil C skulle i skolen og min dreng skulle blive alene tilbage. Indenfor 1 måned efter C kom i skole, så skulle hans støtte øges ... jeg ved ikke om det var fordi støtten fik en dreng B der var meget krævende eller om det var fordi C rejst som gjor at min gik ned af bakken. En ting er sikkert: Jeg fik ksylden og de ledt efter fejl i hjemmet. I et år kom min dreng ikke udenfor børnehaven, deltog ikke i gruppe arbejde (uden min viden), blev tæsket igen på legepladsen nu hvor C ikke kun beskytte ham (min dreng er en stor dreng med kræfter men slået aldrig og fortalt intet til mig) ... jeg fandt ud af at ting var helt gjalt da han blev trampet så alvorligt af dreng B at han ikke kunne sove på den ene side af hans hovedet i flere dage.

I 2 folkeskoler blev han også slået ... i den sidste af to børn dagligt selv om han havde rigeligt støtte på dvs. 19 støttetimer ud af 24 timer i skole) ... heldigvis slået han aldrig tilbage. Faktisk begyndt jeg at tænke at han må fejle noget idet han ikke slået tilbage ... indeni ønskede jeg (IMOD MIN NATUR af DESPERATION) at bare han kunne slå tilbage så vil han få fred. Da han tog et stok med til selvforsvar tog jeg ham ud af skolen. Dialogen om dette blev hurtigt noget værre rod. Til slut trodsede jeg ALT i folkeskolesystemet og fjernede ham fra folkeskolen og hjemmeundervist indtil vi blev smidt ind i samme situation med magtanvendelse, og de vil fjerne min dreng pga. ulovligt fravær af skolen.

Efter I denne tid, endnu en flytning, nu hvor vi er i et skole hvor han igen hjælpes har min dreng for første gang slået andre. affraid No Alle børn slår på et eller andet tidspunkt ... udefra det han har oplevet er vi overrasket at han ikke havde slået før. Han har i denne uge taget det første skridt til ikke at slå ... men tonen, snakkemåden osv. mangler en del "reperation". Vi får konsekvent hjælp til hans problem, og det virker. Om jeg NOGENSINDE glemmer det der har sket håber jeg da jeg har stor samvittighedsproblemer at jeg ikke hjalp ham nok, selv om jeg med min fornuft ved at jeg gjor mere end menneskeligt var muligt. Jeg er dybt taknemlig for det forståelse jeg møder fra de andre forældre og lærer ... det er pokkers svært at være og blive slået. Jeg er ikke overrasket hvor hurtigt et reelle indsats omkring et barn fra alle voksne giver pote ... ikke så meget snik snak ... her gjore vi sådan og arbejder med barnet. Very Happy

Frustrede børn slår ... de fortæller noget om deres situation. Ingen barn skal opleve at være slået eller bidt, ingen barn skal slå eller bide uden at få hjælp. Der er voksne til opgaven - de voksne må begynde med at tage deres ansvar alvorliger end som mange oplever.

Problemet er hvis man siger noget så er der alt for mange der hurtigt vil placere den varm kartoffel på et andens bord. Mange er både de involvrede forældre og profesionelle personer omkring børn der slå og bliver slået. Værste er npr profesionelle ikke magter en opgave og anklager forældrene for det problemer de ikke tager initiativ til at få løst.
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Udryk og hjernerystelse   Fre aug 27, 2010 8:58 am

Du er absolut ikke den eneste som har et barn der kan fortælle om sine følelser i den alder.
Mine drenges børnehave har også været meget overrasket over, at de kunne fortælle hvordan de har haft det i forskellige situationer.
Ja det er normalt for vores børn, men vi kender jo ikke andet.

Fedt for os at de kan, for så kan vi bedre hjælpe dem, vi skal bare lære at stole på det de siger.

IndlægEmne: Re: Udryk og hjernerystelse   Fre aug 27, 2010 9:32 am

Admin skrev:
Du er absolut ikke den eneste som har et barn der kan fortælle om sine følelser i den alder.
Mine drenges børnehave har også været meget overrasket over, at de kunne fortælle hvordan de har haft det i forskellige situationer.
Ja det er normalt for vores børn, men vi kender jo ikke andet.

Fedt for os at de kan, for så kan vi bedre hjælpe dem, vi skal bare lære at stole på det de siger.

og de er ret god til at skjule ting også
min læge sagt altid at det er da fantastisk hvor godt de kan fortælle hvad de fejler
du har ret i "vi skal bare stole på hvad de siger" især når andre fortæller de ikke kan opfatte / forklar så meget.
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Udryk og hjernerystelse   Today at 9:46 am

Udryk og hjernerystelse
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1