Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Kun mor der ser intelligensen? ;) EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Kun mor der ser intelligensen? ;) EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Kun mor der ser intelligensen? ;) EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Kun mor der ser intelligensen? ;) EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Kun mor der ser intelligensen? ;) EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Kun mor der ser intelligensen? ;) EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Kun mor der ser intelligensen? ;) EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Kun mor der ser intelligensen? ;) EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Kun mor der ser intelligensen? ;) EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
gifted skole children Århus begavede børnehave mentiqa wisc hilde privat
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Kun mor der ser intelligensen? ;)

Go down 
ForfatterBesked
Louise
Gæst




Kun mor der ser intelligensen? ;) Empty
IndlægEmne: Kun mor der ser intelligensen? ;)   Kun mor der ser intelligensen? ;) EmptyMan Sep 20, 2010 6:18 am

Jeg er selv IQ mæssigt i den høje ende af normal området, ved test ligger jeg på omkring 120.

Jeg er bedst sprogligt, og jeg tager disse informationer med netop fordi jeg overvejer om det er derfor jeg overvejer om min datter er højere intelligent end sine jævnaldrende.

Jeg mener nemlig selv at hun har et ordforråd som 2 år og 1 mdr nu, på omkring 400 ord, men jeg har svært ved at få talt dem alle sammen, fordi der kommer så mange til hver dag, og fordi det er umuligt for mig at huske hvad hun KAN af ord - for tit er det ikke bare navneord...
Hun taler i 4-5-6 ords sætninger, de korteste sætninger er 3 ords.

Hun hører ALT hvad jeg taler om med andre voksne, og ved nøjagtigt hvad emnet omhandler, selvom jeg omformulerer til meget svært forståeligt sprog (for så lille et barn) - men det KAN jo være at jeg alligevel bruger nogle af de samme formuleringer, som dermed kan spore hende i retning af emnet..

Jeg har det sidste års tid bemærket at hun slet ikke bliver forstået i vuggestuen, selvom jeg står og synes at det er meget tydeligt hvilket ord hun siger. (Hvilket vel er meget normalt for en mor?)

Spørgsmålet er så bare om hun er specielt dygtig sprogligt - eller om det er mig der er dygtig til at forstå hende...?
Min mor og hendes mand, plus min far, forstår de samme ord som mig. Min mor er dansklærer, min far højtintelligent, og min mors mand talepædagog. Så de er alle også gode til at lytte efter.

Egentligt er det ikke så vigtigt, for hun har ingen problemer ud af det, udover at vuggestuen jo altså ikke forstår hvad hun siger.
Jeg er bare spædt opmærksom på en mulig udvikling til højt intelligent barn, fordi det var en hjælp til mig selv i min barndom at få udvidet undervisning.

Ydermere er hun i øvrigt (vistnok?) god fysiskt og kan slå koldbøtter som den yngste på gymnastik holdet, har kunnet hoppe selv i flere måneder, stod som 5 mdr gammel med meget lidt hjælp, men krøb og kravlede og gik på normale tidspunkter. Det er svært at huske hvad hun kan, men jeg kan se at hun er længere fremme end de fleste til gymastik.

Men mit spørgsmål gik nu først og fremmest på om det er mig der kun kan høre hendes dygtighed Wink
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Kun mor der ser intelligensen? ;) Empty
IndlægEmne: Sv: Kun mor der ser intelligensen? ;)   Kun mor der ser intelligensen? ;) EmptyMan Sep 20, 2010 7:13 am


Velkommen til forum.

HUn er da meget fremmelig når hun kan ca. 400 ord som 2 årig.
Jeg vil gøre opmærksom på at du kan finde gennemsnits milepæle på nettet og fra nu af begynde at skive lidt ned når hun lærer noget nyt.

Læg mærke til hvad hun spørger os, om hun har humoristisk sans (ironi), abstrakt tænkning, og der er flere tegn. Det er da dejligt at høre hun ikke har problemer i vuggestuen.
Det kan være pædagogerne har svært ved at høre hvad hun siger, hvis de ikke forventer at der kommer så mange ord ud af hendes mund. De er vandt til nogle bestemte ord i en bestemt alder. Dette forstod du godt, ikke!!!

Lyder som en dejlig pige. cheers

Glæder mig til at høre mere, da det åbenbart lægger til familien.
Tilbage til toppen Go down
Louise
Gæst




Kun mor der ser intelligensen? ;) Empty
IndlægEmne: Tak for hurtigt svar!   Kun mor der ser intelligensen? ;) EmptyTirs Sep 21, 2010 12:53 am

Tak for velkomsten - det har aldrig slået mig at søge et forum om dette før jeg så et indslag igår på TV2Øst om gifted children.

Jeg vil prøve at lægge mærke til hvad hun spørger om, men kan bla sige at hun kan fortælle mig hvad hun har oplevet i vuggestuen - da hun var 1½ spurgte jeg hvad de havde fået at spise, og hun svarede kiwi. Hun kan som regel fortælle om sin dag på vej hjem i bilen. Nogle dage spørger jeg om hun har været ude at lege - og så svarer hun hvad hun har leget og med hvem. Andre dage spørger jeg hvad hun har lavet, og så svarer hun.. Jeg har bare læst at børn på hendes alder ikke kan fortælle om deres oplevelser med mindre der er noget konkret foran dem som minder om situationen.

En oplevelse da hun var omkring 18-20 mdr:
Vi var på vej ud til min hest, og Sigrid siger "nej diks" = nej kiks. Vi sad bare og kørte, men hun kom i tanke om 3 dage tidligere at min hest havde spyttet en kiks ud, som hun havde givet den. Sådan noget overrasker mig konstant - men hun er mit første barn, så jeg aner ikke om forældre bare konstant BLIVER overraskede over deres poders formåen ;-)

Når jeg taler på en bestemt måde til min far (en jargon i familien) siger hun "mor driller" og sætter et stort grin op - men jeg tror ikke hun forstår ironi.

Jeg tager dine gode råd til mig, tak for dem :-)
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Kun mor der ser intelligensen? ;) Empty
IndlægEmne: Sv: Kun mor der ser intelligensen? ;)   Kun mor der ser intelligensen? ;) Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Kun mor der ser intelligensen? ;)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» MARTS 2006 i Forskningsnyt: Selvdisciplin er vigtigere for unges uddannelse end intelligensen!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Småbørn-
Gå til: