Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave mentiqa Århus begavede gifted children skole privat wisc hilde
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer....

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
tinaping
Gæst




Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... Empty
IndlægEmne: Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer....   Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... EmptyFre Okt 08, 2010 8:38 pm

Hej igen,

Jeg vælger lige at oprette et emne herinde i stedet for i velkomst.

Det er en masse ting der efterhånden berører mig og får mig til at tænke ekstra over hvad vi kan gøre for vores dejlige datter. Siden sundhedsplejersken sagde at vi skulle undersøge sagen er der en masse tanker der er dukket op.

For det første er der børnehaven. Bare en almindelig dag som idag hvor jeg afleverede hende, og tog mig god tid til at sidde sammen med hende er der rigeligt med bekymringer. Vi kommer derned og jeg går med ind og sætter mig og tager mig god tid til hende i og med jeg ikke har hendes lillebror med. Vi finder 3 puslespil som hun gerne vil lave, og da vi står og skal finde dem er der en dreng der siger "ggrrrr" til hende (ligesom en løve) og hun bryder fuldstændigt sammen. Jeg får hende snakket til ro og vi begynder at lave puslespil. Hun kan SAGTENS finde ud af de her puslespil, men i og med der er andre der kigger, altså børn, så lades hun som om hun ikke kan. Det får mig til at tænke om hun måske gør det for deres skyld? For da de igen var gået løser hun puslespillene uden hjælp. Da de så ret hurtigt er samlet vil hun lave noget andet, og finder en hulmaskine og vil lave huller i papiret som ligger ved siden af, og damen kan selv og vil selv og flipper skråt hvis de ældre børn eller mig vil vise hende hvordan.
Jeg føler lidt hun faktisk ikke trives dernede eller bliver sat til de rigtige lege for hendes udvikling, og jeg føler også hun begrænser sig selv overfor de andre børn så hun "passer ind", men kan det overhovedet lade sig gøre at en knap 3 årig tænker sådan.?
Jeg gik fra børnehaven med en dårlig smag i munden idag, fordi jeg synes lige pludselig der er så mange ting vi er opmærksomme på, og som skrevet i tidligere indlæg så er jeg ret grøn på det her område og jeg ved ikke hvordan vi gør udover at stimulere hende nok herhjemme ved at købe det rigtige legetøj og lade hen udforske verden og få forståelse for de ting hun gerne vil. Men det med børnehaven synes jeg faktisk er et stort problem, for hun har kun få gange lysten til at være der, og det er som regel når der er andre der "gider" lege med hende, og når der er ingen der henvender sig, så vil hun kun være hos mig Sad

Kan vi tage en snak med børnehaven selvom vi ikke ved om der er noget om det - men vi kan jo nævne at sundhedsplejersken har sagt det og at vi skal reagere på det?

Med Venlig Hilsen

Tina
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... Empty
IndlægEmne: Sv: Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer....   Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... EmptyFre Okt 08, 2010 10:04 pm

jeg har sendt dig en privat besked her på forum under beskeder.

hilsen Admin (Bente)
Tilbage til toppen Go down
Hun





Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... Empty
IndlægEmne: Sv: Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer....   Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... EmptyFre Okt 08, 2010 10:08 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:51 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
tinapingvin





Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... Empty
IndlægEmne: Sv: Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer....   Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... EmptyFre Okt 08, 2010 10:14 pm

Hilde skrev:
Jeg vil tage en snak med sundhedsplejersken om dette du skrev her. Så vurdere sammen med hende hvad der er bedst for jer - det lyder da som om hun forstå emnet at hun havde sagt noget til dig.

Idet Mila er så ung så er der ikke meget hjælp at hente andet en din egne mavefornemmelse, desværre sådan er tingene bare. Det er meget få børnehaver som kender til denne bærnegruppe og idet hvert barn er forskelligt så er det ikke let at blive hørt ISÆR hvis hun er af typen der maskere hendes evner - ja, nogle maskere at de kan noget og ja, det kan allerede start så tidligt! Men det er uhyr sjælden så er det svært at blive hørt og forstået.


Jamen hun forstår emnet ret godt og det er jo også hende der har gjort os opmærksomme på Mila, at vi så som forældre står med dårlig samvittighed nu er jo en anden sag, men vi kan jo kun gøre det bedre fremover Smile

Men er der noget legetøj i kan anbefale så med henblik på hun er god til tal og bogstaver Smile Hun får en minicomputer næste uge og en tavle med bogstaver og tal Smile
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... Empty
IndlægEmne: Sv: Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer....   Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer.... Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Mila - 2 år og 10 måneder. Bekymringer....
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Småbørn-
Gå til: