Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
mensa asynkron børnehave gifted WISC Kuno chips maja ADHD penge mobning legoland bmsf skolestart dyslexia efterskole underydelse sensitive tegner psykolog kyed asperger milepæle raven test wppsi
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Mentiqa-Odense

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Hilde

IndlægEmne: Mentiqa-Odense   Man okt 11, 2010 8:27 am

Så er det på tide at vi lige skriver lidt om skolegang mm. Det har godt nok været hektisk siden vi flyttede den 1. maj og mega hårdt da alt vore ting skulle vaskes eller kasseres pga. skimmelsvamp.

Hertil havde jeg et barn ramt af krise reaktion efter en voldsom forløb med undervisningstvang osv.

Lige da der kom lidt ro på flytningen så kiggede en social rådgiver fra kommunen uanmeldt forbi idet hun har fået en underretning. Rolling Eyes Endnu en fra en person som havde fulgt vores historie på nettet! Så igen, pas på jer derude da kommunerne har meget pres på at handle på underretningerne. Det var underholdende at have hende hjemme hos os i 3 timer ...

Så jeg har da oplevet en masse.

Jeg kan fortælle at vi fik Mentiqa skolen betalt til begge min børn. Det skete af forskellige årsager men primært så er det PPR der kunne se fornuften i det jeg fremlagt børnenes behov, hertil rent økonomisk og ift. børnenes uddannede støtte til asynkron udvikling osv. Herudover er jeg desværre kommet på kontanthjælp og sygemeldt med stress (mmm det kan vel ikke undrer jer der har fulgt os igennem det 5 år jeg har kæmpet).

På skolen går det forrygende godt for min søn. Allerede nu er der en stor forbedring der kan ses af alle og det er på trods af sommerferien. Han arbejder at komme igennem flere års manglende social udvikling pga. mobning osv. og det går lige efter planen.

Skolen kalder ham en udfordring, og takler ham uden at tøve - det profitere han meget af. Han er desværre også mester i at lave spilopper og det er noget af en udfordring - faktisk skulle han bare hed Emil.

Bedste af ALT er han oplever at have venner igen Smile

Det fedeste er at vi allerede nu har en handleplan med 100% differentieret undervisning hvor skolen virkeligt strikker det umulige sammen. Han er på forskellige hold efter niveau og behov, får læsestøtte og bliver holdt i kort snor - alt uden at de har støttetimer til ham. Problemerne forsvinder løbende og han er ved at genvinde glæden for at lære - det går langsomt men i det rette retning.

Storsøster er også superglad for at være tilbage i en stimulerende miljø og stortrives på alle planer. Hun føler sig mødt og udfordret. Vi er meget enig om at hun nok ikke havde kunnet holde ud at gå i skole uden differentiering ret meget længere. Det er ikke sjovt at aktivere sig selv dag ind og dag ud. Hun savner dog hendes veninder og skal på ferie til nogle fra skolen i Århus og Mentiqa Hadsten som lukkede i ferien.

Jeg er kun ked af at vi ikke kunne flyt til Odense med det samme dengang Mentiqa Hadsten lukkede. Det var et år jeg aldrig vil opleve igen. Mit hjerte er hos de børn som jeg ved ikke har det godt. Dem som har skiftet skole, eller fået det så dårligt at de skulle henvises til børnespyk, dem som mistrives men holder ugerne ud til de er på gymnasium ... jeg tænker på jer og jeres familier. Man skal havde prøvet det selv for at man kan forstå det.

Kommunen, tja - socialforvaltning kører deres egen sjov. Hvad de kommer frem til vides ikke endnu, og de skulle give mig besked for nogle uger siden. Efter 5 år i deres system er jeg stadigvæk ikke vandt til at vente. PPR samarbejder med skolen og alt går efter planen på det front.

Klagesystemet - uhm, mit råd er brug kræfterne på at flytte til en skole som ønsker barnet. Vi venter stadigvæk på svar fra "februar" som efter nærmere efterforskning ikke var kommet videre til det sociale nævn. Svar fra ombudsmanden har givet mig medholdt men henviser tilbage til vores socialrådgiver ... og hun henviser tilbage til vores gammel kommune som har lukket sagen. Så nu skal jeg vælge om jeg oplyser dette til ombudsmanden, så bruges skattepengene da på noget fornuftigt, ikke?

At møde et lærer tæm der kan deres kram er guld værd. Jeg er igen mere overbevist om at for nogle børn er Mentiqa det løsning som barnet har behov for - helst inden barnet oplever alt for mange nederlag i skolen.

Tilbage til toppen Go down

Mentiqa-Odense
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1