Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Fagligt materiale til opgave EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Fagligt materiale til opgave EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Fagligt materiale til opgave EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Fagligt materiale til opgave EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Fagligt materiale til opgave EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Fagligt materiale til opgave EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Fagligt materiale til opgave EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Fagligt materiale til opgave EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Fagligt materiale til opgave EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
mentiqa skole begavede gifted privat wisc Århus hilde børnehave children
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Fagligt materiale til opgave

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
StuderendeW





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyMan Okt 11, 2010 9:32 pm

Hej allesammen Smile

Jeg er en studerende på 28 år, der selv er højtbegavet. Læser p.t. til pædagog og vil gerne skrive en opgave i faget Individ, Institution og Samfund omkring emnet, da jeg mener, det er på tide, at de højtbegavede børn også kommer i fokus på linje med udviklingsHÆMMEDE osv.

Derfor har jeg brug for lidt hjælp! Står og mangler noget fagligt relevant materiale der vil kunne bringe noget teoretisk viden ind i opgaven, udover de personlige erfaringer, børn gør sig i den sammenhæng. Materialet skal handle om børnehavebørn.

Er der nogen, der muligvis kan hjælpe mig lidt på vej?

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen, den Studerende
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyTirs Okt 12, 2010 1:04 am

de eneste materiale på dansk er med Ole Kyed og Kirsten Baltzer med blandt andet De intellligente børn og teamet ---- arbejde med børn med særlige forudsætninger.

Det er muligt at kigge på link i dette forum der er masse af dem.

dog kender jeg ikke til noget specifikt om børnehavebørn.
dog kender jeg mange som har problemer med børnehaven når børnene har særlige forudsætninger.


Hvor er det dejligt at du selv er begavet og vil arbejde med dette emne
godt gået
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyOns Okt 13, 2010 5:57 am

Hej Studerende.

Kapitel 8 i bogen: "Udvikling af færdigheder hos børn" af Hermundur Sigmundsson og Monika Haga (red). 2007. Dansk Psykologisk Forlag.

Det er ikke sådan direkte børnehave stof, men... der er efter min opfattelse indhold, der kan anvendes.

Husk: børn fødes med 1000 sprog, men de dør med 1... kunne man forestille sig, der ikke var brug for specialpædagogik, men meget mere en rummelig, kreativ og udviklende kultur/pædagogik, hvor man får lov at udvikle sig i forhold til flow teorien...
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyOns Okt 13, 2010 8:14 am

Jens du må snart skrive noget om børn med særlige forudsætninger. Very Happy Så der er noget til de studerende.

Husk dette er med et glimt i øjet.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyOns Okt 13, 2010 6:55 pm

,


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:45 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyOns Okt 13, 2010 7:02 pm

M


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:44 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyOns Okt 13, 2010 7:14 pm

B


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:44 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyOns Okt 13, 2010 7:47 pm

N


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:43 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
StuderendeW





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyOns Okt 13, 2010 8:03 pm

Hej!

Tusind tak for jeres svar og de mange idéer til tilgange! Det ville være ønskeligt, hvis der var materiale på seminariet. Desværre er "problemet" jo ikke særligt velkendt endnu, og derfor synes jeg, det er endnu mere vigtigt!

Jeg har bestilt Ole Kyeds bog, og har selv en del bøger om emnet, men disse er ikke på dansk og ikke møntet på børnehavebørn... Men fortsætter med at lede!

Måske bliver det et emne til en bacheloropgave også, når jeg når så langt ;-)

Det vigtigste er i hvert fald, at pædagoger bliver opmærksomme på det her, for de er jo tit de første, der har mulighed for at fatte en "mistanke"... hvis ikke forældrene gør det. En anden studerende fra min klasse fortalte, at hun havde været i praktik i en børnehave, hvor der var en højt begavet dreng... og der syntes pædagogerne, det vigtigste er, at han "får lov til at være barn"... uheldigvis er det jo så pædagogerne, der definerer, hvad det betyder at være barn! For det kan der jo være mange måder at være på!!!

Endnu en gang tak for jeres interesse, og med mange hilsner! Smile
Tilbage til toppen Go down
Hun





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyOns Okt 13, 2010 10:18 pm

M


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:43 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
StuderendeW





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyMan Nov 01, 2010 8:50 pm

Hej,

og igen mange tak for jeres idéer og foreslag! I overmorgen skal opgaven afleveres, og jeg sidder med de sidste ting, der skal på plads. Desværre er der jo ikke særlig meget plads at skrive på i sådan en opgave - jeg må maksimalt bruge 22.000 tegn (ca. 8-10 A4-sider), og de er brugt;-) Mit fokus har nu været på, om forholdende for BMSF i en børnehave er et problem, der bør gøres noget ved fra samfundets side af (og det er jeg helt klart kommet frem til, at det gør!). Men det er selvfølgelig en speciel vinkel, der betyder, at det er begrænset, hvad jeg kan tage med. Så jeg overvejer, om jeg evt. "genbruger" emnet højt begavede børn til bacheloropgaven, og så kigger på det med et større perspektiv!

Jeg søger et billede til min forside, er der evt. een af jer, der har en idé om, hvor jeg muligvis kan finde et billede tegnet af et højt begavet børnehavebarn, som det er legalt at bruge?

Mange hilsner fra den Studerende :-)
Tilbage til toppen Go down
Hun





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyMan Nov 01, 2010 10:06 pm

M


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:38 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
StuderendeW





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyMan Nov 01, 2010 10:19 pm

Wauw, nogle virkelig flotte tegninger! Tusind tak for at jeg må bruge dem!

Jeg har selv en stak liggende som jeg tegnede, men men - det ville være mærkeligt at bruge en af mine egne tegninger som er over 20 år gammel Laughing

Opgaven vil jeg gerne lægge her på forum, jeg må bare lige finde ud af, hvordan det er lovmæssigt osv. med opgaver, der er afleveret til seminariet, det er jeg nemlig ikke klar over endnu. Kunne ellers godt tænke mig at andre studerende evt. bliver opmærksomme på emnet!

Mange hilsner fra Wiebke
Tilbage til toppen Go down
Hun





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyTirs Nov 02, 2010 12:12 am

M


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:38 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
StuderendeW





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyTirs Nov 02, 2010 1:28 am

Hehe, ja det er en god idé!
Tilbage til toppen Go down
StuderendeW





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyLør Nov 27, 2010 7:46 am

Hej allesammen!

Jeg ville lige lade høre fra mig. I dag kom endelig resultatet fra opgaven, og jeg fik 12! Det blev jeg super glad for, og vil gerne dele opgaven i en anonymiseret form hvis i er interesseret. Hvor kan jeg lægge den her hos jer? Vil i gerne have den i den her tråd?

Hilsner :-)
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyLør Nov 27, 2010 8:21 am

Tillykke hvor er det sejt. cheers santa

Du kan ligge den lægge den inden under link, artikler eller noget mere passende, som du synes, så kan vi flytte med den, hvis vi syntes.

Tak på forhånd.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyLør Nov 27, 2010 9:04 am

M


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:34 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave EmptyLør Nov 27, 2010 9:07 am

Jeg kan godt lide den der (ikke Bente?) Smile
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Fagligt materiale til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: Fagligt materiale til opgave   Fagligt materiale til opgave Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Fagligt materiale til opgave
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» mangler online materiale til Engelsk

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Studerende, Undervisning og Lovgivningen :: Studerende-
Gå til: