Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave skole children privat gifted hilde begavede wisc mentiqa Århus
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Jens Buch





Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri Empty
IndlægEmne: Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri   Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptyFre Okt 15, 2010 12:42 am

Admin skrev:
Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæring.

Nej. Du opfatter det generaliserende, det jeg skriver, og det er ikke ment således!

Men sagsbehandlerene, der sidder og visitere til revalidering, de anbefaler pædagog til rigtigt mange, hvor de aldrig ville påtænke en uddannelse til lærer, sygeplejerske eller socialrådgiver! Som udgangspunkt er der ingen forskel i optagelseskravene, og det burde der heller ikke være på uddannelserne, men spørger du folk, så er det således: Alle kan sgu da blive pædagog!

Seminarierne er med til at fastholde denne situation, da der virkelig er studerende, der ikke burde bestå uddannelsen...men det gør de! Det skete også, da jeg læste!!

Der er mennesker, der dropper ud af først sygeplejerskeuddannelsen, så kan de ikke klare læreruddannelsen, men så får de en revalidering til pædagog af sociale årsager (jeg er gift med en socialrådgiver, der sidder i arbejdsmarkedsafdelingen, så jeg hører også om systemet indefra). Når jeg spørger socialrådgiverne, hvorfor de sender så mange på pædagogseminariet, så er svaret, at det er en nemmere uddannelse end lærer eller socialrådgiver...

Det ovenstående er med til at trække faget ned!

Efter min HF havde jeg frit valg, hvad jeg ville. Jeg valgte pædagog! Når jeg skal præsentere fx intelligenstestning og læringsstrategier, så oplever jeg hele tiden, hvordan der kikkes underligt på "pædagogen"... det opleves til tider som om, folk tænker, han må være dum som en dør, for ellers havde han vel valgt en rigtig uddannelse!!!

Men det her en en hel anden snak, og det jeg skriver om, det handler ikke om enkeltpersoner, og der er blandt revalidenter genier og idioter, som der er alle steder. Men når først det er sådan, at dem man vurdere til at være "svage" studerende henvises specielt til en bestemt uddannelse, så får hele faget problemer...
I min klasse på seminariet var over 50% revalidenter, flere var optaget på dispentation, da de ikke kunne bestå HF...
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri Empty
IndlægEmne: Sv: Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri   Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptyFre Okt 15, 2010 3:21 am

Da jeg var på pædagogseminariet, var der ikke 50% revalidender og andet.

For mit vedkommende har jeg stor respekt for alle uddannelser uanset om man har taget den på en revalidering eller andet. Jeg er ligeglad. Det som for mig betyder noget er om man kan bruge sin faglige viden professionelt og ligeledes videre udvikle sig inden for sit fag.
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri Empty
IndlægEmne: Sv: Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri   Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptyFre Okt 15, 2010 4:05 am

Der er en meget høj procentdel revalidenter på pædagoguddannelserne. Problemet er ikke, at der er revalidenter, problemet er, hvis uddannelsen vælges til alle dem, der ikke er studiestærke; hvis du har et snit på 10, skal du være lærer eller socialrådgiver, er dit snit 7 bør du vælge pædagog.

Jeg hører til stadighed, at pædagoger skal passe børn. Hvis det er holdningen (og målet for nogen), er der ikke noget at sige til, pædagogerne ikke kan gøre ret meget for højt begavede børn!
Hvor mange er præsenteret for WISC e.lign. på studiet til pædagog? Flere socialrådgivere har på studiet oplevet psykologer, der har givet dem et grundlæggende kendskab til testene, så de kan vurdere foranstaltninger mm.

Jeg har oplevet, man ansætter socialrådgivere til at undervise i psykologi og pædagogik på de korte videregående uddannelser; pædagoger kan jo ikke undervise!!

Der er flere steder, hvor man foretrækker pædagogmedhjælpere som ledere i forhold til uddannede pædagoger (Den matrikelløse i Næstved havde en artikel i "Socialpædagogen" om netop dette emne.

Hvor mange pædagoger har modtaget undervisning, der indbefattede ting som WISC og tilhørende pædagogik??
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri Empty
IndlægEmne: Sv: Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri   Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptyFre Okt 15, 2010 5:03 am

Jeg hører tit når jeg sprøger hvorfor de unge mennesker vil være pædagoger, så vil de bare have med børn at gøre. Hvad er det? De vil gerne hjælpe.

Det første halve år jeg var på seminariet, skulle vi lege, det blev der brugt rigtig meget tid på. Vi skulle lave film. Derudover skulle vi alle være sociale sammen i vores fritid.

Den første praktik gik med at undervise ADHD børn, 10 minutter efter jeg var mødt den første dag. Jeg havde 5 elever alene. Ja det er rigtig.
Jeg er haft nogle ubehagelige oplevelser på det sted.

Jeg er helt sikker på at jeg ikke kan være pædagog, sammen med dagens pædagoger, da mine holdninger ligger for langt fra pædagogernes.
Jeg ville også være den som ville gøre for meget for det enkelte barn, så det måtte jeg dråbe.

Ikke fordi jeg tror det er nemt at være pædagog eller ikke i forhold til hvad de lærer, og i forhold til hvad der står i loven om hvad børnene skal.
Nej det er ikke en profession for mig.

Fred være med uddannelsen og så håber vi bare den bliver bedre med tiden akkurat som læreruddannelse og socialrådgiver uddannelsen og alle andre jo klogere vi forhåbentlig bliver ud fra vores erfaringer
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri Empty
IndlægEmne: Sv: Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri   Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptyFre Okt 15, 2010 5:31 am

Problemet er et stykke hen ad vejen, at uddannelsen er en generalistuddannelse.

Min oplevelse er, at niveauet på uddannelsen er sat efter de studerende, der kommer ind, og ikke efter, hvad der egentlig er meningen med uddannelsen... Der er pædagoger, der ikke kender de mest grundlæggende pædagogiske tænkninger, men som kommer med en forklaring som: "Jeg vil arbejde med børn, og jeg kan slet ikek forstå, det skal tage 3 1/2 at blive pædagog"... hvis man har det sådan, skal man være pædagogmedhjælper, for en pædagog skal ikke kun kende til pædagogisk tænkning, men også begrunde valg og omsætte det til handling...og skriftlig planlægning!

Hvis man ikke havde så travlt med at gøre faget til en generalistuddannelse, så ville der være tid til at lære om fx intelligente børn, og hvordan man arbejder med denne målgruppe! + en hel masse andet!!
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri Empty
IndlægEmne: Sv: Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri   Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri EmptyFre Okt 15, 2010 5:57 am

Hvor er jeg glad for at vi er så kloge, men vi kan desværre ikke få det igennem.
Vi kan håbe at det kommer med tiden.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri Empty
IndlægEmne: Sv: Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri   Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Siger du så hermed at revalidender har problemer med indlæri
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hvem siger ...
» Er dybt frustreret over nogle problemer!
» letafledelighed eller / og koncentrations problemer?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: